Trucks

Anna Wrige Berling
2024-01-22
Τεχνολογία και καινοτομία Ασφάλεια
Author
Anna Wrige Berling
Traffic & Product Safety Director της Volvo Trucks

3 τρόποι για να βελτιώσετε την ορατότητα του οδηγού και την οδική ασφάλεια

Όσο ευρύτερο είναι το οπτικό πεδίο του οδηγού, τόσο μεγαλύτερη είναι η ασφάλεια τόσο για τον οδηγό όσο και για τους άλλους χρήστες του δρόμου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η μεγιστοποίηση της ορατότητας του οδηγού είναι βασικός στόχος στην ανάπτυξη των νέων καμπίνων φορτηγών της Volvo. 

 

Υπάρχουν πολλοί τρόποι βελτίωσης της ορατότητας του οδηγού, όπως καλύτερη σχεδίαση καμπίνας, μεγαλύτερα παράθυρα και οπτικά βοηθήματα, όπως καθρέφτες και κάμερες. Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και οι προειδοποιήσεις για τον οδηγό παίζουν επίσης βασικό ρόλο στην ενημέρωση των οδηγών για το πότε ένας πιθανός κίνδυνος βρίσκεται κοντά στο όχημά τους.

 

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ άμεσης και έμμεσης ορατότητας; 

Η άμεση ορατότητα αναφέρεται σε οτιδήποτε με το οποίο έχει κάποιος άμεση οπτική επαφή. Από την άλλη, η έμμεση ορατότητα είναι ό,τι μπορεί να δει κανείς μέσω άλλων οργάνων, δηλαδή καθρέφτες και κάμερες.

 

«Ως γενικός κανόνας, η άμεση ορατότητα είναι προτιμότερη από την έμμεση», λέει η Anna Wrige Berling, Traffic & Product Safety Director της Volvo Trucks. «Αυτό συμβαίνει επειδή η άμεση ορατότητα είναι πιο διαισθητική όσον αφορά το πού πρέπει να κοιτάζει ο οδηγός. Ωστόσο, η έμμεση ορατότητα είναι επίσης σημαντική και μπορεί να οπτικοποιεί περιοχές που δεν είναι ορατές με άμεσο τρόπο. Εν τέλει, το ζήτημα είναι η επίτευξη της βέλτιστης ισορροπίας μεταξύ των δύο, για να έχει ο οδηγός το ευρύτερο δυνατό οπτικό πεδίο».

Οι κάμερες και τα συστήματα υποστήριξης έχουν πολλές δυνατότητες. Βελτιώνουν την ορατότητα και επισημαίνουν τις περιοχές κινδύνου, ενώ μπορούν επίσης να βοηθήσουν ώστε η προσοχή του οδηγού να εστιαστεί εκεί που χρειάζεται περισσότερο.»

Πώς οι καμπίνες χαμηλής εισόδου ενισχύουν την άμεση ορατότητα

Ένας αποτελεσματικός τρόπος μεγιστοποίησης της άμεσης ορατότητα για τον οδηγό σε αστικές περιοχές είναι η χρήση μιας καμπίνας χαμηλής εισόδου. Με αυτήν, ο οδηγός βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το περιβάλλον του και έτσι είναι σε πολύ καλύτερη θέση να βλέπει πεζούς, ποδηλάτες και άλλα οχήματα.

 

Νωρίτερα φέτος, η Volvo Trucks πρόσθεσε το νέο Volvo FM Low Entry στη γκάμα των μοντέλων χαμηλής εισόδου. Δεδομένου ότι πρόκειται για ηλεκτρικό όχημα, η απουσία πετρελαιοκινητήρα επιτρέπει τη μετακίνηση της θέσης του οδηγού προς τα κάτω και προς τα εμπρός. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, καθιστώντας το φορτηγό κατάλληλο τόσο για αστικές μεταφορές όσο και για περιφερειακές μεταφορές. Το Volvo FM Low Entry είναι επίσης ένα από τα λίγα οχήματα που έχουν βαθμολογία πέντε αστέρων σύμφωνα με το πρότυπο London Direct Vision Standard*.

 

Επιπλέον, έχουν γίνει βελτιώσεις στο Volvo FE Low Entry Cab, το οποίο διαθέτει πλέον νέους, πιο λεπτούς πλαϊνούς καθρέφτες που βελτιώνουν την άμεση ορατότητα έως και 10%. Και τα δύο μοντέλα μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με επιπλέον παράθυρα πόρτας στην πλευρά του συνοδηγού.

Με την αντικατάσταση των πλαϊνών καθρεφτών, το Camera Monitor System αυξάνει την άμεση ορατότητα στα πλαϊνά του οχήματος.

Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση καμερών για τη βελτίωση της ορατότητας;

Γενικά, οι κάμερες μπορούν να καλύψουν περιοχές γύρω από το φορτηγό που δεν είναι ορατές είτε άμεσα είτε μέσω καθρεφτών. Πρόσφατα, μπορούν επίσης να αντικαθιστούν μερικούς από τους καθρέφτες και να προσφέρουν ακόμη καλύτερη ορατότητα. Για παράδειγμα, μια από τις νεότερες λειτουργίες της Volvo Trucks είναι το νέο Camera Monitor System που μπορεί να αντικαταστήσει τους πλαϊνούς καθρέφτες στα Volvo FH, Volvo FM και Volvo FMX. Με αυτόν τον τρόπο, βελτιώνει την άμεση ορατότητα στα πλαϊνά του οχήματος, κάτι που είναι ωφέλιμο σε διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους. Επιπλέον, το Camera Monitor System διαθέτει επίσης δυνατότητα υπέρυθρων και νυκτερινή όραση για αυξημένη ορατότητα σε σύγκριση με τους συμβατικούς καθρέφτες κατά την οδήγηση στο σκοτάδι. Μπορεί ακόμη και να ενεργοποιηθεί όταν το όχημα είναι σταματημένο, κάτι που ενισχύει την προσωπική ασφάλεια του οδηγού όταν έχει σταθμεύσει το όχημά του κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Με την αντικατάσταση των πλαϊνών καθρεφτών, το Camera Monitor System επιτρέπει επίσης στη Volvo Trucks να αλλάξει τη θέση της μοναδικής γωνιακής κάμερας συνοδηγού και να την τοποθετήσει ψηλότερα. Αυτό σημαίνει ακόμη καλύτερη ορατότητα στην πλευρά του συνοδηγού, η οποία θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύτιμη για τον εντοπισμό πεζών και ποδηλατών και τη διέλευση από πολυσύχναστες περιοχές και στενούς δρόμους.

Τα DSS, όπως η Προειδοποίηση ανοίγματος πόρτας - Door Opening Warning και η Υποστήριξη αποφυγής πλευρικής σύγκρουσης - Side Collision Avoidance Support, μπορούν να βοηθήσουν τους οδηγούς να προειδοποιούν τους άλλους χρήστες του δρόμου σε επικίνδυνες περιοχές κοντά στο φορτηγό.

Πώς τα συστήματα προειδοποίησης συμβάλλουν στην ασφάλεια

Αν και δεν βελτιώνουν την ορατότητα με τη στενή έννοια, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και οι προειδοποιήσεις των οδηγών παίζουν βασικό ρόλο στο να κάνουν τους οδηγούς να έχουν καλύτερη αντίληψη του περιβάλλοντός τους και να τους βοηθούν να εστιάζουν την προσοχή τους σε πιθανούς κινδύνους.

 

Για παράδειγμα, η Προειδοποίηση ανοίγματος πόρτας - Door Opening Warning έχει σχεδιαστεί για να ειδοποιεί τον οδηγό για διερχόμενους ποδηλάτες και πεζούς πριν ανοίξει τις πόρτες της καμπίνας. Η λειτουργία Front Short Range Assist ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες που κινούνται μπροστά από το φορτηγό με χαμηλή ταχύτητα και η Υποστήριξη αποφυγής πλευρικής σύγκρουσης - Side Collision Avoidance Support έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει άλλα οχήματα κατά την αλλαγή λωρίδας, καθώς και πεζούς και ποδηλάτες εκατέρωθεν του οχήματος.

«Ο οδηγός πρέπει να παρατηρεί τόσα πολλά διαφορετικά πράγματα ταυτόχρονα, επομένως κάποιες φορές μπορεί να έχει οπτική επαφή, αλλά να μην βλέπει προς τη σωστή κατεύθυνση τη σωστή στιγμή», λέει η Anna. «Οι κάμερες και τα συστήματα υποστήριξης έχουν πολλές δυνατότητες. Βελτιώνουν την ορατότητα και επισημαίνουν τις περιοχές κινδύνου, ενώ μπορούν επίσης να βοηθήσουν ώστε η προσοχή του οδηγού να εστιαστεί εκεί που χρειάζεται περισσότερο.»


* Το πρότυπο London Direct Vision Standard παρουσιάστηκε το 2021 και ισχύει για το τι μπορεί να δει ένας οδηγός απευθείας από την καμπίνα του (εξαιρουμένων των καθρεφτών και των καμερών). Για να πληρούν τις προϋποθέσεις άδειας οδήγησης στο Μείζον Λονδίνο χωρίς τροποποιήσεις φορτηγού, όλα τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα που εισέρχονται στο Μείζον Λονδίνο απαιτείται να έχουν βαθμολογία τουλάχιστον ενός αστεριού σύμφωνα με τα πρότυπα. Η απαίτηση αυτή θα αυξηθεί σε τρία αστέρια τον Οκτώβριο του 2024. Τόσο το Volvo FM Low Entry όσο και το Volvo FE Low Entry Cab μπορούν να διαμορφωθούν ώστε να πετύχουν βαθμολογία πέντε αστέρων. 

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις προκλήσεις της ορατότητας των φορτηγών στην αστική κυκλοφορία, μπορείτε να διαβάσετε τα παρακάτω άρθρο, στο οποίο αναλύονται τα εξής:

  • Πώς η αστικοποίηση και το ηλεκτρονικό εμπόριο κάνουν το ζήτημα της ασφάλειας των φορτηγών πιο σοβαρό.
  • Γιατί οι κυβερνήσεις και οι αρχές οδικής κυκλοφορίας εστιάζουν περισσότερο στο να κάνουν ασφαλέστερη την οδήγηση των φορτηγών στις πόλεις.
  •  Πώς προσαρμόζονται τα φορτηγά για να συμβάλουν στη βελτίωση της ασφάλειας στους αστικούς δρόμους. 

Related Articles

Latest Press Release

Latest Press Release