Trucks

Πώς το Euro NCAP θα συμβάλει σε ασφαλέστερα φορτηγά

Anna Wrige Berling
2024-09-02
Ασφάλεια
Author
Anna Wrige Berling
Traffic & Product Safety Director της Volvo Trucks

Το 2024, το Euro NCAP επεκτείνει τις ανεξάρτητες αξιολογήσεις ασφάλειας για να καλύψει τα βαρέα φορτηγά. Αυτή η επιλογή προσφέρει τεράστιες δυνατότητες για την αύξηση της ευαισθητοποίησης για την ασφάλεια και την αναβάθμιση των προτύπων σε ολόκληρο τον κλάδο.
 

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (Euro NCAP) ιδρύθηκε για πρώτη φορά το 1996 και έγινε γρήγορα το βιομηχανικό πρότυπο για την αξιολόγηση της ασφάλειας των επιβατικών αυτοκινήτων. Υποστηρίζεται από πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ.
 

Τον Μάρτιο του 2024, το Euro NCAP ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει τις αξιολογήσεις ασφαλείας του για να καλύψει και τα βαρέα φορτηγά, με τον πρώτο γύρο των αποτελεσμάτων δοκιμών να αναμένεται τον Νοέμβριο του 2024.
 

«Η ασφάλεια είναι μία από τις βασικές μας αξίες και δεδομένου του αντίκτυπου που είχε το Euro NCAP στα επιβατικά αυτοκίνητα, χαιρετίζουμε αυτή την πρωτοβουλία και αναμένουμε να διαπιστώσουμε την επίδρασή του στην ασφάλεια των φορτηγών», λέει η Anna Wrige Berling, Διευθύντρια Τμήματος Κυκλοφορίας και Ασφάλειας Προϊόντων της Volvo Trucks.
 

Πώς θα λειτουργήσει το Euro NCAP για φορτηγά;

Αρχικά, το Euro NCAP θα επικεντρωθεί σε τρεις βασικούς τομείς:

  • Ασφαλής οδήγηση: Παρακολούθηση επιβατών, συμμετοχή του οδηγού, όραση (άμεση και έμμεση) και υποβοήθηση οχήματος (π.χ. Υποβοήθηση ταχύτητας, ACC, κ.λπ.)
  • Αποφυγή σύγκρουσης: Μετωπικές συγκρούσεις, συγκρούσεις αλλαγής λωρίδας, ελιγμοί χαμηλής ταχύτητας
  • Μετά τη σύγκρουση: Πληροφορίες διάσωσης.
     

Το 2027, περισσότερα συστήματα θα προστεθούν στις τρεις περιοχές και έως το 2030, θα προστεθεί και η προστασία από σύγκρουση. Όπως και οι αξιολογήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, το Euro NCAP θα αξιολογήσει τα διάφορα συστήματα και λύσεις ασφάλειας σε κάθε έναν από αυτούς τους τομείς και πώς λειτουργούν σε διαφορετικά σενάρια ατυχημάτων. Σε κάθε σύστημα θα δοθεί μια βαθμολογία, η οποία θα αθροιστεί για κάθε τομέα. Αυτές οι βαθμολογίες θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια για τον υπολογισμό μιας βαθμολογίας με αστέρια για ολόκληρο το όχημα.
 

«Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του Euro NCAP είναι η ικανότητά του να αξιολογεί τα συστήματα ασφαλείας πέρα ​​από τις βασικές νομικές απαιτήσεις», λέει η Anna Wrige Berling, Διευθύντρια Κυκλοφορίας και Ασφάλειας Προϊόντων της Volvo Trucks. «Αντί να δίνουν απλώς μια επιτυχία ή αποτυχία, ενσωματώνουν πολλά διαφορετικά σενάρια στις αξιολογήσεις τους, για να δημιουργήσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το πόσο αποτελεσματικά είναι».

Δεδομένου του αντίκτυπου που είχε το Euro NCAP στα επιβατικά αυτοκίνητα, χαιρετίζουμε αυτήν την πρωτοβουλία και είμαστε ενθουσιασμένοι με το τι θα σημαίνει για την ασφάλεια των φορτηγών».

Ποιες είναι οι προκλήσεις κατά τη μέτρηση της ασφάλειας των φορτηγών;

Το Euro NCAP είναι η πρώτη κοινή πλατφόρμα του κλάδου για την αξιολόγηση και τη σύγκριση των προτύπων ασφαλείας των φορτηγών και οι αξιολογήσεις τους έχουν μεγάλες δυνατότητες. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι αυτό δεν είναι ένα απλό έργο.
 

«Για τα επιβατικά αυτοκίνητα, το Euro NCAP έχει μία βαθμολογία για κάθε μοντέλο, η οποία λειτουργεί καλά επειδή δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά σε κάθε κατηγορία μοντέλων», λέει η Άννα. «Ωστόσο, για τα φορτηγά είναι πιο περίπλοκο. Κάθε μοντέλο φορτηγού έχει χιλιάδες διαφορετικές προδιαγραφές και χρησιμοποιείται σε μια ποικιλία διαφορετικών εφαρμογών. Πρέπει να είναι η ίδια βαθμολογία για όλη την κατηγορία μοντέλων;»
 

Δεν είναι ακόμη γνωστό πώς ακριβώς θα λυθεί αυτό το ζήτημα, αλλά ως πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση του γεγονότος ότι οι ανάγκες ασφάλειας μπορεί να διαφέρουν μεταξύ διαφορετικών οδηγικών καταστάσεων, ένα συγκεκριμένο φορτηγό μπορεί να αποκτήσει «ετικέτα ασφαλείας για την πόλη». Αυτό θα ήταν επιπλέον της συνολικής βαθμολογίας με αστέρια και θα ισχύει μόνο εάν το φορτηγό πληροί ορισμένα κριτήρια για οδήγηση στην κίνηση της πόλης.
 

Ενώ το Euro NCAP περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα σεναρίων, μπορεί να είναι δύσκολο να μετρηθεί ο αντίκτυπος στον οδηγό και πώς λειτουργεί ένα σύστημα στον πραγματικό κόσμο.
 

«Εάν ένα σύστημα ενεργητικής ασφάλειας παρεμβαίνει συχνά όταν δεν χρειάζεται, μπορεί να προκαλέσει ενόχληση και να μειώσει την εμπιστοσύνη στο σύστημα. Ίσως ακόμη και να ωθήσει τους οδηγούς να το απενεργοποιήσουν με αποτέλεσμα να απομείνουν χωρίς σύστημα ασφαλείας», εξηγεί η Άννα.
 

«Για αυτόν τον λόγο, η ελαχιστοποίηση των ψευδών παρεμβάσεων είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Ωστόσο, δεδομένου ότι το Euro NCAP εστιάζει κυρίως στις θετικές παρεμβάσεις, θα εναπόκειται σε εμάς ως κατασκευαστές να βρούμε τη σωστή ισορροπία».
 

Επιπλέον, δεν περιλαμβάνονται όλα τα συστήματα ασφαλείας στη βαθμολογία Euro NCAP. Παραδείγματα περιοχών που δεν περιλαμβάνονται είναι η ευστάθεια και η εκπαίδευση του οδηγού - και τα δύο πολύ σημαντικά για την ασφάλεια του φορτηγού.
 

«Το Euro NCAP θα παρέχει μια σημαντική αξιολόγηση των επιδόσεων ασφάλειας των φορτηγών, αλλά δεν θα αφαιρέσει την ανάγκη για εμάς ως κατασκευαστές να συνεχίσουμε να έχουμε τις δικές μας φιλοδοξίες για την ασφάλεια και μια ολιστική προσέγγιση για την ασφάλεια», λέει η Anna.
 

Πώς θα επηρεάσει το Euro NCAP τους κατασκευαστές φορτηγών;

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα, οι αξιολογήσεις του Euro NCAP έχουν πλέον καθιερωθεί ως βιομηχανικό πρότυπο σε πολλές χώρες. Ορισμένες εταιρείες και ορισμένα ιδρύματα επιμένουν σε αξιολογήσεις πέντε αστέρων στις προμήθειες οχημάτων και η Anna πιστεύει ότι οι αξιολογήσεις έχουν συμβάλει σημαντικά στην παραγωγή ασφαλέστερων επιβατικών αυτοκινήτων.
 

«Το Euro NCAP έχει πραγματικά αυξήσει τα πρότυπα ασφαλείας στα επιβατικά αυτοκίνητα, ενθαρρύνοντας την εισαγωγή νέων συστημάτων ασφαλείας προτού γίνουν νομικές απαιτήσεις. Πάρτε για παράδειγμα τα αυτόματα φρένα έκτακτης ανάγκης. Καθίστανται νομικά υποχρεωτικά για επιβατικά αυτοκίνητα μόνο το 2024 – και ωστόσο σχεδόν όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα τα έχουν ήδη εδώ και χρόνια. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο Euro NCAP».
 

Θα έχει το Euro NCAP τον ίδιο αντίκτυπο στα φορτηγά; Σε αντίθεση με τα επιβατικά αυτοκίνητα, πολλά από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που αξιολογούνται αποτελούν ήδη νομικές απαιτήσεις, επομένως ο αντίκτυπος είναι απίθανο να είναι ο ίδιος. Ωστόσο, η Άννα εξακολουθεί να πιστεύει ότι θα έχει θετική επίδραση σε ολόκληρο τον κλάδο. Είναι πιθανό να ωθήσει τους κατασκευαστές φορτηγών να βελτιώσουν τα συστήματα ασφαλείας τους και θα ενθαρρύνει τους πελάτες να επενδύσουν σε συστήματα ασφαλείας.
 

«Οποιαδήποτε πρωτοβουλία ενθαρρύνει περισσότερη ευαισθητοποίηση και συζήτηση για την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τους πελάτες να αγοράζουν ασφαλέστερα φορτηγά, θα πρέπει να είναι ευπρόσδεκτη», λέει η Άννα. «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε στενά με το Euro NCAP για να βοηθήσουμε στη βελτίωση της ασφάλειας των οχημάτων μας ακόμη περισσότερο».
 

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την έρευνα ατυχημάτων και την ανάπτυξη συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας της Volvo Trucks, διαβάστε:

Σχετικά άρθρα