"Το να αναλάβουμε δράση είναι πιο σημαντικό από το να περιοριζόμαστε σε λόγια."», λέει ο Reto Schwab, διευθύνων σύμβουλος της Schwab-Guillod. «Μπορεί να μην θέλουν να πληρώνουν περισσότερα, αλλά είναι σημαντικό να το κάνουμε σωστά για το περιβάλλον».
Από αγγούρια μέχρι καρότα, από μαρούλια μέχρι λεμόνια, η εταιρεία logistics Schwab-Guillod AG επεξεργάζεται και μεταφέρει περίπου 350 τόνους φρέσκων φρούτων και λαχανικών έξι ημέρες την εβδομάδα.
Έτσι, το να μπορεί να μεταφέρει τα προϊόντα της σε αρμονία με τη φύση φάνηκε το σωστό.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία διαθέτει πλέον έναν στόλο έξι ηλεκτρικών φορτηγών Volvo. Πέρυσι αγόρασε το τελευταίο πετρελαιοκίνητο φορτηγό - και μέχρι το 2030 ο στόχος της είναι ο στόλος των φορτηγών της να αποτελείται εξ ολοκλήρου από φορτηγά με εναλλακτικούς τύπους κίνησης.
«Είχαμε πολλές συζητήσεις σχετικά με την αλλαγή», λέει ο Reto. «Και νομίζω ότι τώρα είναι η ώρα να το κάνουμε για το περιβάλλον. Είναι σημαντικό να κάνουμε κάτι και όχι μόνο να μιλάμε γι' αυτό».
Παραδίδοντας σε προμηθευτές τροφίμων και εστιατόρια στην πόλη, η ηρεμία ενός ηλεκτρικού φορτηγού Volvo είναι ένα πλεονέκτημα που ο Reto έχει αρχίσει να εκτιμά πραγματικά.
«Για εμάς είναι πολύ σημαντικό το ότι το φορτηγό είναι αθόρυβο, επειδή παραδίδουμε τη νύχτα», λέει.
Οι οδηγοί του απολαμβάνουν επίσης τα φορτηγά. «Στην αρχή οι οδηγοί ήταν λίγο επιφυλακτικοί», λέει “αλλά μετά από μία ή δύο μεταφορές, συνειδητοποίησαν πόσο χαρούμενοι είναι που οδηγούν ηλεκτρικά φορτηγά”.
Η παράδοση ευπαθών φρούτων και λαχανικών συνοδεύεται από τη δική της πρόσθετη πίεση. Η φρεσκάδα είναι το κλειδί και αποτελεί σημαντικό μέρος του σχεδιασμού της εφοδιαστικής τους. «Τα ηλεκτρικά φορτηγά λειτουργούν πολύ καλά στην καθημερινή μας δραστηριότητα και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα», προσθέτει ο Reto. «Είναι σχεδόν τέλεια».
Με ηλιακούς συλλέκτες εγκατεστημένους στο εργοστάσιο, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας της Schwab για τους φορτιστές των φορτηγών της είναι ουδέτερη ως προς το C02 και διαθέτει έναν φορτιστή για όλους.
Πήρε τη σωστή απόφαση να προχωρήσει σε στόλο ηλεκτρικών φορτηγών; Ο Reto είναι κατηγορηματικός: «Τώρα είναι η ώρα να αλλάξουμε. Νομίζω ότι είναι η στιγμή και για άλλα εργοστάσια να ξεκινήσουν με την ηλεκτροκίνηση».