Με τη βιωσιμότητα και τον εξηλεκτρισμό στην κορυφή της ατζέντας πολλών εταιρειών, τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσαν να είναι η διαφορά μεταξύ του να κερδίζεις ή να χάνεις συμβάσεις.
«Για τους μεγάλους πελάτες μας, αυτός είναι ένας από τους κύριους στόχους τους», λέει ο Hans-Peter Dreier, διευθύνων σύμβουλος της Dreier Transport and Logistics. «Οι συμβάσεις από τους πελάτες είναι όλο και πιο απαιτητικές. Λένε ότι στο μέλλον θέλουν κάποια δρομολόγια να γίνονται με ηλεκτρικά φορτηγά - πότε μπορείτε να το κάνετε;»
Ο Χανς-Πέτερ πιστεύει ότι η έγκαιρη ανάπτυξη ενός στόλου ηλεκτρικών φορτηγών δίνει στην εταιρεία του συγκριτικό πλεονέκτημα στους διαγωνισμούς. Έτσι, αντί να περιμένει να ζητήσουν οι πελάτες του ηλεκτρικά φορτηγά, ο Hans-Peter εκμεταλλεύεται το πλεονέκτημα προσφέροντάς το στους πελάτες του τώρα.
Ο ίδιος περιγράφει τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση ως ένα «νέο κεφάλαιο« το οποίο θα οδηγήσει τελικά στην αντικατάσταση του ντίζελ από τον ηλεκτρισμό, ειδικά για σενάρια όπως αυτό του Dreier, το οποίο χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό σιδηροδρόμων για μεγάλες αποστάσεις και ηλεκτρικών φορτηγών για καθαρότερες παραδόσεις στην πόλη.
«Κάνουμε πολλές συνδυασμένες σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές», λέει ο Hans-Peter. Η Dreier, η οποία εργάζεται διεθνώς, στέλνει τα ανταλλακτικά αμαξώματα κατά τη διάρκεια της νύχτας σε τρένα, όπου τα παραλαμβάνει το επόμενο πρωί ένα φορτηγό και διανύει τα τελευταία χιλιόμετρα μέχρι τον προορισμό τους.
Είναι αποδοτικό και βιώσιμο, ειδικά όταν η Dreier χρησιμοποιεί ένα από τα 24 ηλεκτρικά φορτηγά Volvo που διαθέτει στο στόλο της. Μέχρι το 2026, η εταιρεία θα είναι σε καλό δρόμο για να επεκταθεί σε 75 ηλεκτρικά φορτηγά «Μόλις δοκιμάσεις τα ηλεκτρικά φορτηγά, δύσκολα θα στραφείς αλλού»., λέει ο Hans-Peter.
Ο Hans-Peter δεν βλέπει κανέναν λόγο να ανησυχεί: «Η τεχνολογία είναι ήδη εδώ», λέει. «Πρέπει να είστε ανοιχτόμυαλοι - λειτουργεί». ”
Ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων και η εισαγωγή του προσωπικού σε μια νέα τεχνολογία είναι συχνά πρόκληση, αλλά οι οδηγοί της Dreier προσαρμόστηκαν πολύ εύκολα στα ηλεκτρικά φορτηγά. «Η προσαρμογή για τους οδηγούς ήταν πολύ γρήγορη. Με τη Volvo, έχουμε το πλεονέκτημα», λέει ο Hans-Peter. «Έκανα μια περιοδεία [με ένα ηλεκτρικό φορτηγό] τον Δεκέμβριο και μετά από πέντε λεπτά στο φορτηγό, όλα ήταν ξεκάθαρα. Δεν είναι πραγματικά μια αλλαγή. Για τον οδηγό, η αλλαγή είναι μόνο στο κεφάλι».
Ο Hans-Peter παραδέχεται ότι στην αρχή οι οδηγοί του ανησυχούσαν για το άγχος της αυτονομίας: «Φοβόντουσαν τι θα συμβεί όταν τους απομείνει 5, 10, 15% μπαταρία.Αλλά αυτό είναι φυσιολογικό.Είναι κάτι καινούργιο», προσθέτει. «Μόλις οδηγήσουν ένα ηλεκτρικό φορτηγό, οι οδηγοί δεν θέλουν να αλλάξουν».