«Αν υπάρχει ηλεκτρική λύση, θα επενδύσουμε στην ηλεκτρική», λέει ο Marcel Vermeulen, επιχειρησιακός διευθυντής της Millenaar & van Schaik Transport.
Συναντάμε τον Marcel σε ένα από τα τελευταία έργα της Millenaar & van Schaik: ένα σχέδιο ενίσχυσης 19 χιλιομέτρων αναχώματος ποταμού στις Κάτω Χώρες. Η εταιρεία διαθέτει τρία ηλεκτρικά ανατρεπόμενα φορτηγά Volvo χωρίς εκπομπές ρύπων σε αυτή την επιχείρηση και διαθέτει συνολικά δεκαοκτώ ηλεκτρικά ανατρεπόμενα φορτηγά Volvo. Η Millenaar & van Schaik επιλέχθηκε επειδή το έργο έχει μεγάλη έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος, τη βιωσιμότητα και την ελαχιστοποίηση των διαταραχών.
«Είμαι μεγάλος υποστηρικτής της ηλεκτροκίνησης», λέει ο Marcel. «Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την αυτονομία». Στην αρχή, η Millenaar & van Schaik διαπίστωσε ότι δεν είχε αρκετούς χώρους για να φορτίζει τα φορτηγά της. «Σε ένα έργο, δεν υπήρχε αρκετή ενέργεια για να φορτίσουμε πλήρως τα φορτηγά μας κατά τη διάρκεια της νύχτας, πράγμα που σήμαινε ότι είχαμε απώλεια παραγωγικότητας», εξηγεί.
Έτσι, η Millenaar & van Schaik επένδυσε επίσης σε 2 δικούς της σταθμούς φόρτισης, έναν στην έδρα της κοντά στο Schiphol και έναν ημιμόνιμο κοντά σε ένα έργο στην ανατολική Ολλανδία.
Ο πελάτης τους επένδυσε στη δημιουργία του Watthub, του μεγαλύτερου σταθμού ταχείας φόρτισης στον κόσμο για φορτηγά και βαρέα μηχανήματα έργων. Βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο A15 στην Ολλανδία, ο οποίος συνδέει το Ρότερνταμ με τη Γερμανία, οι χρήστες φορτηγών μπορούν να κλείσουν μια εγγυημένη θέση φόρτισης με δυνατότητα φόρτισης σε ταχύτητες έως 350 kW. Η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται 100% με βιώσιμο τρόπο μέσω αιολικής και ηλιακής ενέργειας. Τώρα τα φορτηγά του έχουν ένα αποκλειστικό μέρος για να φορτίζουν, είτε πρόκειται για μια γρήγορη φόρτιση, είτε για πλήρη φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Μόλις φορτιστούν κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα αθόρυβα ηλεκτρικά φορτηγά μεταφέρουν βαριά φορτία για 10 έως 12 ώρες σε μικρές αποστάσεις, χωρίς να απαιτείται νέα φόρτιση. Ωστόσο, εάν χρειάζονται επαναφόρτιση, αυτή μπορεί να προγραμματιστεί να συμπέσει με το μεσημεριανό διάλειμμα του οδηγού ή με το τέλος της βάρδιας. Ένα σύντομο «plug and play», όπως το περιγράφει ο Marcel. Στη συνέχεια, επιστρέφουν και πάλι στο δρόμο τους.
«Κάθε χρόνο, υπάρχουν όλο και περισσότερα έργα που απαιτούν ηλεκτρικά φορτηγά μηδενικών εκπομπών», εξηγεί ο Marcel. «Έτσι, έχουμε ζήτηση, το βιβλίο παραγγελιών είναι γεμάτο με αρκετές ευκαιρίες και δεν έχουμε καμία ανησυχία για τις επενδύσεις μας».
Στην πραγματικότητα, ο Marcel λέει ότι η ζήτηση από τους πελάτες του για ηλεκτρικά φορτηγά ξεπερνά σήμερα την προσφορά τους. Η συμβουλή του προς άλλες εταιρείες που σκέφτονται να στραφούν προς την ηλεκτροκίνηση είναι κατηγορηματική: τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή. «Βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στην πρώτη γραμμή των μηδενικών εκπομπών και όχι στο δεύτερο κύμα, γιατί μπορεί να χάσετε επιχειρηματικές ευκαιρίες», προσθέτει. «Όλα όσα γνωρίζουμε για τις μεταφορές θα επανασχεδιαστούν λόγω της ηλεκτροκίνησης».
Ο Marcel πιστεύει ότι το να προηγηθεί της κούρσας για την ηλεκτροκίνηση δίνει στην εταιρεία του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και η Millenaar & van Schaik έχει τολμηρά σχέδια για την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης του στόλου της. «Είμαστε προσηλωμένοι στον στόχο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι πελάτες μας - τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Μέχρι το 2028, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας μας θα είναι καλύτερο για τα ηλεκτρικά φορτηγά από τα περελαιοκίνητα».