Trucks

V-Zug - Το ταμείο CO2 βοήθησε χρηματοδότηση του ηλεκτρικού φορτηγού

Volvo Trucks
2024-08-20
Electric trucks Ιστορία πελάτη Ηλεκτροκίνηση
Author
Volvo Trucks

«Έχουμε θέσει δεκαετή στόχο να μειώσουμε τις άμεσες εκπομπές μας κατά 80%», λέει ο Marcel Niederberger, επικεφαλής βιωσιμότητας της V-Zug.

 

Από το 2020, ο κατασκευαστής συσκευών προχωράει στην επίτευξη του φιλόδοξου στόχου του. Και με σκοπό την ολοκλήρωσή του, έχει δημιουργήσει ένα εσωτερικό ταμείο για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Για κάθε τόνο εκπομπών που παράγει η V-Zug, «τιμωρεί» τον εαυτό της με πρόστιμο 120 ελβετικών φράγκων (124 ευρώ). Τα χρήματα που συγκεντρώνονται μπαίνουν στην άκρη για τη χρηματοδότηση νέων τεχνολογιών ή λύσεων βιωσιμότητας, όπως το ηλεκτρικό φορτηγό της Volvo.  

«Όλα ξεκινούν με τη μέτρηση των εκπομπών σας», προσθέτει, για όσους θέλουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα. «Αν δεν μετράτε τις εκπομπές σας, δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε». Η V-Zug για παράδειγμα, μετράει τις εκπομπές της εδώ και δέκα χρόνια, γεγονός που της δίνει ένα προβάδισμα και τη βοηθά να βρει πού υπάρχουν οι ευκαιρίες για να κάνει τη μετάβαση.   

 

«Έχουμε συνολικά 13 φορτηγά στο στόλο μας. Ξεκινήσαμε τη μετάβαση από τα πετρελάιοκίνητα φορτηγά πριν από δύο χρόνια και επενδύσαμε στο πρώτο μας ηλεκτρικό φορτηγό», προσθέτει ο Marcel. «Οι εκπομπές ρύπων είναι σίγουρα ένας από τους σημαντικότερους στόχους που έχουμε. Σκοπεύουμε να είμαστε πλήρως ηλεκτρικοί μέχρι το 2030». 

Έχουμε δεκαετή στόχο να μειώσουμε τις άμεσες εκπομπές μας κατά 80%.

 

Για την V-Zug, ο στόχος της ήταν πάντα να προχωρήσει στην ηλεκτρική μεταφορά, αλλά το κρίσιμο σημείο ήταν ότι έπρεπε να λειτουργήσει άμεσα και να ενταχθεί απρόσκοπτα στις καθημερινές της λειτουργίες. «Τώρα οι λύσεις είναι διαθέσιμες», λέει καθησυχαστικά ο Marcel. 

Αλλά όταν ήρθε η απόφαση για την ηλεκτροκίνηση, η V-Zug δεν ακολούθησε μια προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω.

Για την V-Zug, όλα έχουν να κάνουν με την τριπλή κατώτατη γραμμή: άνθρωποι, πλανήτης και κέρδος. «Έτσι ορίζουμε τη βιωσιμότητα», προσθέτει ο Marcel. «Προσπαθούμε να επιδιώκουμε τις διαστάσεις του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και της οικονομίας με την ίδια προτεραιότητα - το ταμείο CO2 είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού. Τα χρήματα μπαίνουν στην αποταμιεύονται από τη διάσταση του κέρδους για να τα επενδύσουμε στους ανθρώπους ή στον πλανήτη» 

Ως κατασκευαστής οικιακών συσκευών, η κυκλική οικονομία είναι εξαιρετικά σημαντική για την V-Zug. «Ένα από τα πρώτα ερωτήματα που είχαμε ήταν 'τι θα συμβεί με τις μπαταρίες των φορτηγών στο τέλος της ζωής τους'», λέει ο Marcel. «Και χαρήκαμε όταν ακούσαμε ότι η Volvo σκέφτεται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση».

Το κερασάκι στην τούρτα για την V-Zug δεν είναι μόνο το γεγονός ότι οι οδηγοί της αγαπούν να οδηγούν τα ηλεκτρικά φορτηγά, αλλά και η ενίσχυση της φήμης της εταιρείας μεταξύ των πελατών, κάτι που ο Marcel χαρακτηρίζει «εξαιρετικά θετικό».