Βελτίωση της οικονομίας καυσίμου, της αεροδυναμικής και της άνεσης του οδηγού. Αυτοί ήταν οι κύριοι λόγοι πίσω από την απόφαση να επιτραπούν μεγαλύτερες καμπίνες φορτηγών στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Οι κανονισμοί ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα και θα μπορούσαν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις φορτηγών.
Οι σχεδιάσεις των φορτηγών στην Ευρώπη παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες για πολλές δεκαετίες, με κύριο χαρακτηριστικό την καμπίνα με κοντό ρύγχος για τη μεγιστοποίηση του μήκους της πλατφόρμας μεταφοράς. Αυτές οι καμπίνες με κοντό ρύγχος, ή αλλιώς σχεδιάσεις με την καμπίνα πάνω από τον κινητήρα, κυριαρχούν κυρίως επειδή η ευρωπαϊκή νομοθεσία περιορίζει το συνολικό μήκος του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των τρέιλερ και των ελκυστήρων. Από την άλλη, στις ΗΠΑ, τα όρια μήκους ισχύουν μόνο για τα τρέιλερ, και για αυτόν τον λόγο οι καμπίνες με μακρύ ρύγχος κυριαρχούν στους αμερικανικούς δρόμους.
Ωστόσο, οι αλλαγές στην ευρωπαϊκή νομοθεσία που εισήχθησαν το 2020 επιτρέπουν πλέον φορτηγά με ελαφρώς μακρύτερο ρύγχος και στην Ευρώπη. Αυτό επιτρέπει αλλαγές στη σχεδίαση που μπορούν να κάνουν τα φορτηγά πιο αεροδυναμικά, ασφαλέστερα και πιο άνετα.
«Χαιρετίζουμε αυτήν τη νομοθεσία, καθώς μας δίνει την ευκαιρία να βελτιώσουμε την ενεργειακή απόδοση των καμπίνων ακόμη περισσότερο μέσω της σχεδίασης, κάτι που θα ωφελήσει τόσο τους πελάτες μας όσο και το περιβάλλον», λέει ο Tomas Thuresson, Commercialization Manager New Offer στη Volvo Trucks.