Trucks

Δοκίμασε τον εαυτό σου: είναι τα ηλεκτρικά φορτηγά για εσάς;

Robert Celec
2024-07-15
Τεχνολογία και καινοτομία Ηλεκτροκίνηση Εναλλακτικά καύσιμα
Author
Robert Celec
Commercial & Product Specialist Electric, Volvo Trucks

Καλύτερες μπαταρίες, εκτεταμένες εμβέλειες, περισσότεροι σταθμοί φόρτισης και αυξημένες απαιτήσεις για μηδενικές εκπομπές: τάσεις της βιομηχανίας σημείο προς μια συνεχή μετάβαση στα ηλεκτρικά φορτηγά. Τώρα είναι η ώρα για κάθε επιχείρηση να ρωτήσει και να δοκιμάσει τον εαυτό σας: είναι ακόμα το ηλεκτρικό βιώσιμο επιλογή;

Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η αυτονομία ενός ηλεκτρικού μεσαίου χρόνου φορτηγό έχει υπερδιπλασιαστεί, από περίπου 200 km σε έως και 450 km σήμερα.
 

Ταυτόχρονα, ο αριθμός των δημόσιων σταθμών φόρτισης αυξάνεται σε πολλές χώρες. Συχνά διατίθενται κρατικές επιδοτήσεις και κίνητρα για επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα. και η τεχνολογία μπαταρία συνεχίζει να βελτιώνεται. Με κάθε εξέλιξη, τα ηλεκτρικά φορτηγά μπορούν να γίνουν βιώσιμα για περισσότερες επιχειρήσεις.
 

Από τον Ιούνιο του 2024, τα ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo έχουν πωληθεί σε 45 χώρες σε έξι ηπείρους, οι οποίες έχουν διανύσει συνολικά πάνω από 80 εκατομμύρια χιλιόμετρα.  
 

Δοκίμασε τον εαυτό σου:
Μπορείτε να ξεκινήσετε τη στροφή στα ηλεκτρικά φορτηγά σήμερα;

Ακολουθούν ορισμένες ερωτήσεις και σκέψεις κλειδί που μπορούν να σας βοηθήσουν να σας οδηγός:

Εάν η απάντηση είναι «ναι», τότε η μετάβαση στο ηλεκτρικό θα πρέπει να είναι σχετικά απλή και απλή. Μια φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας θα πρέπει να είναι αρκετή για ένα ηλεκτρικό φορτηγό σε αστική λειτουργία να ολοκληρώσει τις καθημερινές του λειτουργίες πριν επιστρέψει στην αποθήκη του. Ενώ στις περιφερειακές μεταφορές, ενδέχεται να απαιτείται συμπληρωματική φόρτιση

Ωστόσο, ακόμη και αν η απάντηση είναι «όχι», μπορεί να είναι δυνατή η χρήση ενός ηλεκτρικού φορτηγό, εάν υπάρχει ευκαιρία για ανανέωση να εφαρμοστεί στη διαδρομή του φορτηγό. Για παράδειγμα, 45 λεπτά φόρτισης κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος οδηγός – ανάλογα με τη διαθέσιμη ισχύ φόρτισης – μπορεί να είναι αρκετά για να επεκτείνει την εμβέλεια ενός ηλεκτρικού φορτηγό σε 500-600 km ανά ημέρα.

Έχοντας τη δική σας υποδομή φόρτισης, μπορείτε να επαναφορτίσετε πλήρως ένα όχημα κατά τη διάρκεια της νύχτας και ανάλογα με την εγγύτητα της διαδρομής του, να φορτίζετε και κατά τη διάρκεια της ημέρας.

 

Για παράδειγμα, με δύο γρήγορους φορτιστές στην αποθήκη της, η σουηδική εταιρεία μεταφορών Mattson Åkeri μπορεί να εκμεταλλευτεί έναν συνδυασμό έως και 74 τόνων ακαθάριστου βάρος, για έως και 12 ώρες την ημέρα, με φόρτιση κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οδηγός.

Ο αριθμός των δημόσιων σταθμών φόρτισης που είναι κατάλληλοι για βαρέα φορτηγά εξακολουθεί να είναι μικρός σε αριθμό. Ωστόσο, σε πολλές χώρες το δίκτυο αναπτύσσεται γρήγορα.

Μόνο ένα στρατηγικά τοποθετημένο σημείο φόρτισης μπορεί να επεκτείνει σημαντικά το εύρος του φορτηγό σας. Αναζητήστε σημεία φόρτισης κατά μήκος των κοινών διαδρομών σας και αντιστήριγμα ενημερωθείτε για τις τοπικές σας εξελίξεις. Για παράδειγμα, επικοινωνώντας με την
πλησιέστερη αντιπροσωπεία Volvo Trucks για συμβουλές και ενημερώσεις.

Εάν δεν υπάρχουν δημόσιοι σταθμοί φόρτισης απευθείας στη διαδρομή σας ή βρίσκονται σε βολική τοποθεσία όταν πρέπει να επαναφορτίσετε, μπορεί αυτό να διορθωθεί αλλάζοντας τη διαδρομή σας;

 

Ο σχεδιασμός διαδρομής δεν μπορεί μόνο να είναι μια σημαντική στρατηγική για την ενεργοποίηση της ηλεκτροδότησης, αλλά μπορεί επίσης να βοηθήσει να γίνουν πιο αποτελεσματικές οι λειτουργίες.

 

Για παράδειγμα, δεδομένου ότι η ανάκτηση ενέργειας σε κατηφόρες ή κατά το φρενάρισμα είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να επεκταθεί η εμβέλεια ενός ηλεκτρικού φορτηγό, ορισμένες εταιρείες αναδιατάσσουν τις διαδρομές τους για να συλλάβουν όσο το δυνατόν περισσότερη κινητική ενέργεια. Για παράδειγμα, προγραμματίζοντας την τελευταία στάση στην κορυφή ενός λόφου. Τα κέρδη είναι ακόμη μεγαλύτερα εάν το φορτηγό έχει φορτωθεί πλήρως.

 

Μάθετε περισσότερα σχετικά με τον σχεδιασμό διαδρομής ή άλλους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προσαρμόσετε την επιχείρησή σας για ηλεκτρικά φορτηγά

Ο βέλτιστος χρόνος για να επαναφορτίσετε ένα ηλεκτρικό φορτηγό είναι όταν είναι ήδη ακίνητο, όπως η φόρτωση ή κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος οδηγός. Εάν μπορείτε να εφαρμόσετε φόρτιση κατά τη διάρκεια τέτοιων στάσεων, μπορείτε να επεκτείνετε την εμβέλεια ενός ηλεκτρικού φορτηγό χωρίς να χάσετε την παραγωγικότητα.

 

Ο καλός σχεδιασμός διαδρομής μπορεί να σας βοηθήσει και ενδεχομένως να σας επιτρέψει να συντονίσετε ένα διάλειμμα οδηγός με μια στάση σε ένα σταθμός φόρτισης. Αξίζει επίσης να εξερευνήσετε τη συνεργασία με πελάτες και συνεργάτες για την εξασφάλιση φορτιστών στα σημεία παράδοσης.

Τα πιο εύκολα τμήματα για μετάβαση σε ηλεκτρικά φορτηγά είναι αυτά που συνήθως περιλαμβάνουν οδήγηση τακτικών διαδρομών. Προσφέρουν προβλεψιμότητα και διευκολύνουν την εφαρμογή της φόρτισης όταν γνωρίζετε ακριβώς πού και πότε θα σταματήσει το όχημα.

 

Η συλλογή απορριμμάτων και η αστική διανομή είναι καλά παραδείγματα. Ωστόσο, η τοπική διανομή και η διανομή μεγάλων αποστάσεων μπορεί επίσης να εξυπηρετηθεί με ηλεκτρικά φορτηγά, εάν μπορείτε να κάνετε στάσεις φόρτισης στη διαδρομή.

 

Για παράδειγμα, η σουηδική εταιρεία μεταφορών Börje Jönsson Group τα κατάφερε μονάδα πρόωσης ένα ηλεκτρικό φορτηγό για σχεδόν 1000 km την ημέρα, έξι ημέρες την εβδομάδα, για δύο χρόνια, καλύπτοντας συνολική απόσταση 500.000 χλμ.

Με την προσθήκη μόνο ενός γρήγορου φορτιστή, τα ηλεκτρικά φορτηγά που λειτουργούν σε περιορισμένες περιοχές όπως ορυχεία, λιμάνια ή εργοτάξια, μπορούν ενδεχομένως να λειτουργούν γύρω από το ρολόι.

Η εταιρεία ναυτιλίας και εφοδιαστικής DFDS έχει χρησιμοποιήσει με επιτυχία ηλεκτρικά φορτηγά σε λιμάνια σε όλη την Ευρώπη και είναι σετ για να
επεκτείνει το στόλο των ηλεκτρικών φορτηγών σε 225 οχήματα .

Ένας αυξανόμενος αριθμός πόλεων και δήμων σε όλο τον κόσμο δημιουργούν ζώνες μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, οι οποίες θα περιορίσουν σοβαρά – ή ακόμα και θα απαγορεύσουν εντελώς – τα φορτηγά που κινούνται με ντίζελ.

Ορισμένες μεγάλες πόλεις, όπως το Παρίσι, η Αθήνα, η Μαδρίτη, το Ρότερνταμ και η Στοκχόλμη, σχεδιάζουν να
απαγορέψουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στα κέντρα των πόλεων τους από το 2025. Εάν τα φορτηγά σας λειτουργούν σε οποιαδήποτε τέτοια ζώνη, η μετάβαση στην ηλεκτροδότηση θα μπορούσε να είναι η απλούστερη λύση για να διατηρήσετε την επιχείρησή σας.

Σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία, οι κυβερνήσεις προσφέρουν μια σειρά από επιδοτήσεις και κίνητρα για να ενθαρρύνουν τις εταιρείες μεταφορών να επενδύσουν σε ηλεκτρικά φορτηγά.

 

Υπάρχουν 16 χώρες στην ΕΕ που προσφέρουν αυτήν τη στιγμή κάποιου είδους κίνητρο αγοράς για να βοηθήσουν στην επιδότηση του κόστους ενός ηλεκτρικού φορτηγό. Για παράδειγμα, στη Φινλανδία, η κυβέρνηση προσφέρει κίνητρα αγορών μεταξύ €6,000 και €50,000 ευρώ. Εκτός Ευρώπης, το πρόγραμμα Κίνητρα του Καναδά για οχήματα μηδενικών εκπομπών μεσαίων και βαρέων εκπομπών (iMHZEV) προσφέρει έως και 200.000 $ CAD ανά όχημα σε κίνητρα. Αυτά είναι μόνο δύο αξιοσημείωτα παραδείγματα, με πολλά άλλα προγράμματα διαθέσιμα σε άλλες αγορές.

Πάνω από 5.000 εταιρείες παγκοσμίως έχουν οι ίδιες σετ επιστημονικούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών άνθρακας – περισσότερες από τις μισές από αυτές περιλαμβάνουν δέσμευση για δίχτυ zero.

Για να πετύχουν, πολλοί από αυτούς θα χρειαστούν μεταφορά μηδενικών εκπομπών στις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Ελέγξτε τους στόχους που έχουν οι ίδιοι οι πελάτες σας σετ – και οι υποψήφιοι πελάτες. Τα επόμενα χρόνια, η δυνατότητα παροχής μεταφοράς με μηδενικές εκπομπές θα μπορούσε να είναι καθοριστικός παράγοντας διακοπής της συμφωνίας.

Η πηγή του ηλεκτρισμός που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία ενός ηλεκτρικού φορτηγό αποτελεί ζωτικό μέρος της αξιολόγησης του κύκλου ζωής (LCA). Εάν έχετε πρόσβαση σε ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρισμός (αιολική, ηλιακή ή υδροηλεκτρική ενέργεια), μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τα περιβαλλοντικά οφέλη ενός ηλεκτρικού φορτηγό και να προσφέρετε στους πελάτες σας μηδενικές εκπομπές ρύπων. Εναλλακτικά, πολλές επιχειρήσεις εγκαθιστούν τους δικούς τους ηλιακούς συλλέκτες για να εξασφαλίσουν φθηνή, ανανεώσιμη ενέργεια για τους στόλους τους.

Ενώ η τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού φορτηγό εξακολουθεί να είναι αναμφισβήτητα υψηλότερη από το αντίστοιχο ντίζελ, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ πιο ευνοϊκό.

Μόλις συνυπολογίσετε χαμηλότερα καύσιμα, καθώς και τυχόν ισχύουσες επιδοτήσεις, είναι απολύτως πιθανό ένα ηλεκτρικό φορτηγό να είναι πιο οικονομικό από το ντίζελ.

Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπορούν να καλύψουν ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος διαδρομών και εφαρμογών από ό,τι πολλοί άνθρωποι αντιλαμβάνονται».

«Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπορούν ήδη να καλύψουν ένα ευρύτερο φάσμα διαδρομών και εφαρμογών από ό,τι πολλοί άνθρωποι αντιλαμβάνονται», λέει ο Robert Celec, Commercial & Product Specialist Electric, Volvo Trucks. «Ακόμη και με μια σειρά σετ, με τις σωστές προσαρμογές, βλέπουμε όλο και περισσότερο να χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά φορτηγά για να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις, να λειτουργούν για μεγάλες περιόδους και να μεταφέρουν εξαιρετικά βαριά φορτία».

 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα ηλεκτρικά φορτηγά, ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε: