Trucks

Είναι ο χάλυβας χαμηλών εκπομπών CO2 το επόμενο βήμα προς ένα φορτηγό μηδενικής επιβάρυνσης του κλίματος;

Harsha Ar Håkan Björklund
2024-12-02
Sustainability Low-emission steel in trucks Net-zero supply chain
Authors
Harsha Ar
Lead Engineer
Håkan Björklund
Product Architect

Ο χάλυβας αντιπροσωπεύει το 47% ενός τυπικού πετρελαιοκίνητου φορτηγού βαρέως τύπου και αντιπροσωπεύει περίπου το 44% του CO2 που εκπέμπεται από την παραγωγή του. Θα μπορούσε αυτός ο χάλυβας να αντικατασταθεί με μια εναλλακτική λύση χαμηλών εκπομπών CO2; 

Το 2025, η Volvo Trucks θα αρχίσει να ενσωματώνει χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 στην εμπορική παραγωγή της σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. Αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προόδου προς τον στόχο της επίτευξης καθαρής μηδενικής αλυσίδας προμηθειών έως το 2040.

 

Ο νέος χάλυβας χαμηλών εκπομπών CO2 παράγεται από ανακυκλωμένο υλικό και ανανεώσιμη ενέργεια στην παραγωγή, κατά συνέπεια οι εκπομπές μειώνονται κατά περίπου 80% σε σύγκριση με τον συμβατικό χάλυβα.

 

Από το επόμενο έτος, θα χρησιμοποιείται χάλυβας χαμηλών εκπομπών CO2 για την κατασκευή των πλαισίων για περίπου 12.000 φορτηγά Volvo FH και Volvo FM, εξοικονομώντας περίπου 6.600 τόνους CO2. Αυτό ισοδυναμεί με τις αναμενόμενες ετήσιες εκπομπές CO2 από 910 Ευρωπαίους πολίτες

Γιατί ο χάλυβας χαμηλών εκπομπών CO2 είναι το κλειδί για την παραγωγή φορτηγών με μηδενική καθαρή εκπομπή CO2

Η Volvo Trucks θέλει να ανταποκριθεί στις φιλοδοξίες της για το κλίμα, οι οποίες περιλαμβάνουν μια αλυσίδα εφοδιασμού με μηδενικές εκπομπές άνθρακα και θεωρεί απαραίτητη μια εναλλακτική λύση χαμηλών εκπομπών CO2 για την παραγωγή χάλυβα.

 

«Δεδομένου ότι ο χάλυβας είναι το μεγαλύτερο δομικό υλικό ενός φορτηγού και αυτό με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση στο κλίμα για την παραγωγή του, η δυνατότητα εφαρμογής μιας εναλλακτικής λύσης χαμηλών εκπομπών CO2 στην παραγωγή σειράς είναι πολύ σημαντική για την επίτευξη των φιλοδοξιών μας για το κλίμα», λέει ο Håkan Björklund, Product Architect, Volvo Trucks.

 

Το 2022, η Volvo Trucks έγινε ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών στον κόσμο που χρησιμοποίησε χάλυβα που παράγεται χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Αυτός ο χάλυβας παράχθηκε χρησιμοποιώντας μια νέα τεχνολογία, η οποία χρησιμοποιεί υδρογόνο αντί για άνθρακα στη διαδικασία αναγωγής του σιδηρομεταλλεύματος, εξαλείφοντας ουσιαστικά όλες τις εκπομπές CO2. Ωστόσο, η τεχνολογία είναι ακόμα υπό ανάπτυξη και δεν είναι ακόμη διαθέσιμη στο εμπόριο σε μεγάλες ποσότητες. Στο μεταξύ, η Volvo Trucks διερευνά τρόπους με τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιήσει ανακυκλωμένο χάλυβα για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα των φορτηγών της σήμερα.

Τώρα που γνωρίζουμε καλύτερα τον χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2, το επόμενο βήμα είναι η αντικατάσταση του χάλυβα σε διαφορετικά τμήματα του φορτηγού. Και αυτό το σχέδιο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Ποια διαφορά μπορεί να κάνει ο χάλυβας χαμηλών εκπομπών CO2 στο μέλλον των φορτηγών;

 

Προτού μπορέσει να ενσωματώσει τον νέο χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 στην παραγωγή της, η Volvo Trucks έπρεπε να δοκιμάσει και να επαληθεύσει την ποιότητά του. «Από άποψη τεχνολογίας, έπρεπε να κατανοήσουμε καλύτερα τον χάλυβα», εξηγεί ο Harsha Ar, Lead Engineer, Volvo Trucks. «Λόγω του ανακυκλωμένου περιεχομένου του, υπήρξαν κάποιες διαφορές στις ιδιότητές του. Στη συνέχεια, έπρεπε να διασφαλίσουμε ότι περνάει όλους τους εσωτερικούς μας ελέγχους για ανθεκτικότητα και επιφανειακή κατεργασία και ότι απέδιδε εξίσου καλά με τον συμβατικό χάλυβα. Μόνο τότε αποφασίσαμε να τον εφαρμόσουμε στην παραγωγή μας».

 

Ως προϊόν που αναπτύχθηκε πρόσφατα, οι ποσότητες του νέου χάλυβα εξακολουθούν να είναι σχετικά χαμηλές. Ωστόσο, καθώς ο προμηθευτής κλιμακώνει την παραγωγή όλων των ποιοτήτων χάλυβα, η Volvo Trucks ελπίζει να χρησιμοποιήσει περισσότερο από αυτόν για να αντικαταστήσει την κατανάλωση συμβατικού χάλυβα.

 

«Η στρατηγική μας ήταν να ξεκινήσουμε με μία ποιότητα χάλυβα σε ένα πάχος ως δοκιμή, αλλά το σχέδιο ήταν πάντα να κλιμακώσουμε την παραγωγή, αν το αποτέλεσμα ήταν επιτυχές», λέει ο Harsha. «Τώρα που γνωρίζουμε καλύτερα τον χάλυβα και έχουμε επιβεβαιώσει τις ιδιότητές του, το επόμενο βήμα είναι να τον εφαρμόσουμε σε διαφορετικές ποιότητες και πάχη χάλυβα και να αντικαταστήσουμε τον χάλυβα σε διαφορετικά τμήματα του φορτηγού. Και αυτό το σχέδιο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη».

 

Η επιτυχία του χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 αφαιρεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην πορεία προς την παραγωγή ενός φορτηγού βαρέως τύπου με μηδενικές εκπομπές. Με την εφαρμογή του, η Volvo Trucks κάνει ένα σημαντικό βήμα για την εκπλήρωση του κλιματικού της στόχου.    

 

Μάθετε περισσότερα για ορισμένες από τις άλλες πρωτοβουλίες του Volvo Trucks για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών CO2 έως το 2040:

●      Πώς η Volvo Trucks μειώνει τις εκπομπές CO2 από τις αντιπροσωπείες της

●      Πώς τα εξαρτήματα της κυκλικής οικονομίας μπορούν να συμβάλουν σε μια πιο βιώσιμη επιχείρηση

●      Πώς οι μπαταρίες των ηλεκτρικών φορτηγών αποκτούν μια δεύτερη ζωή

●      Πώς σχεδιάζεται ένα φορτηγό βαρέως τύπου για ανακύκλωση

 

Το 2025, ο νέος χάλυβας χαμηλών εκπομπών ρύπων θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή των ραγών του πλαισίου σε περίπου 12.000 φορτηγά Volvo FH και Volvo FM.