Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Volvo FL, με πλήθος λεπτομερειών.
Βρείτε τις προδιαγραφές για κινητήρες, συστήματα μετάδοσης κίνησης, οπίσθιους άξονες (συμπεριλαμβανομένων των σχέσεων μετάδοσης), συνδυασμούς συστήματος ισχύος και δυναμολήπτες.
D5 – ισχύς/ροπή
Ωφέλιμη ισχύς κατά: EC 582/2011
D8 – ισχύς/ροπή
Ωφέλιμη ισχύς κατά: EC 582/2011
Ηλεκτρικό | Volvo FL |
---|---|
Απόδοση | Συνεχής ισχύς έως 180 kW (240 hp). |
Αυτονομία | Μέχρι 450 χλμ. |
Χρόνος φόρτισης (πλήρης φόρτιση) | 8 ώρες με εναλλασσόμενο ρεύμα (43 kW) 2,3 ώρες με συνεχές ρεύμα (150 kW) |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 280–565 kWh, 3–6 μπαταρίες |
Πετρέλαιο | D5 | D8 |
---|---|---|
Πρότυπο αντιρρυπαντικών προδιαγραφών | Euro 6 | Euro 6 |
Αρ. κυλίνδρων | 4 | 6 |
Κυβισμός | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Διαδρομή | 135 mm | 135 mm |
Διάμετρος | 110 mm | 110 mm |
Λόγος συμπίεσης | 17.5:1 | 17.5:1 |
Στροφές οικονομικής λειτουργίας | 1100-1800 σ.α.λ. | 1000-1700 σ.α.λ. |
Επενέργεια κλαπέτου | 80 kW (2800 σ.α.λ.) | 120 kW (2800 σ.α.λ.) |
Δράση φρένου συμπίεσης* | – | 170 kW (2800 σ.α.λ.) |
Φίλτρα λαδιού | 1 | 1 |
Ποσότητα αλλαγής λαδιού συμπ. φίλτρου | 15 λ. | 20 λ. |
Σύστημα ψύξης, συνολική ποσότητα | 13 λ. | 17 λ. |
* επιλογή |
D5 210 hp (154 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Μέγ. ισχύς στις 2200 σ.α.λ. | 210 ίπποι | |||
Μέγ. ροπή στις 1100-1700 σ.α.λ. | 800 Nm | |||
D5 240 hp (177 kW)* |
| |||
Μέγ. ισχύς στις 2200 σ.α.λ. | 240 ίπποι | |||
Μέγ. ροπή στις 1200-1600 σ.α.λ. | 900 Nm | |||
*διατίθεται με Β100, βιοντίζελ |
D8 250 hp (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Μέγ. ισχύς στις 2100 σ.α.λ. | 250 ίπποι | |||
Μέγ. ροπή στις 900-1700 σ.α.λ. | 950 Nm | |||
D8 280 hp (206 kW) |
| |||
Μέγ. ισχύς στις 2100 σ.α.λ. | 280 ίπποι | |||
Μέγ. ροπή στις 950-1700 σ.α.λ. | 1050 Nm | |||
D8 320 ίπποι (235 kW)* | ||||
Μέγ. ισχύς στις 2100 σ.α.λ. | 320 ίπποι | |||
Μέγ. ροπή στις 1050-1600 σ.α.λ. | 1200 Nm | |||
*διαθέσιμο με B100, βιοντίζελ |
Διάστημα αλλαγής λαδιού
Μέχρι 100.000 χλμ. ή μία φορά κάθε δύο χρόνια με VDS5.
Προϋποθέσεις καυσίμου
EN 590 (κανονισμός ΕΕ) μέγιστο θείο 10 ppm.
Δυναμολήπτης επί του κινητήρα
Σχέση 1:1, αποδιδόμενη ροπή έως 600 Nm τόσο κατά την οδήγηση όσο και σε ακινησία.
Δυναμολήπτης επί του κινητήρα
| Αποδιδόμενη ροπή | Λόγος | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
* αποδιδόμενη ροπή τόσο κατά την οδήγηση όσο και σε ακινησία. Με το AT2412, μεγ. ροπή κατά την οδήγηση = 150 Nm.
Μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων
Τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων λειτουργούν με υποβοήθηση σερβό. Ο κοντός μοχλός ταχυτήτων, ενσωματωμένος στον πίνακα οργάνων, είναι απαλλαγμένος από κραδασμούς και οι διαδρομές του είναι μικρές και ακριβείς. Τα κιβώτια ταχυτήτων μπορούν να εφοδιαστούν με δυναμολήπτη.
Τύπος | Τελική σχέση | Μέγ. ροπή (Nm) | Έγκριση ΜΒΣ (τόνοι) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
Αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων
Αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή 8 ταχυτήτων με τρεις τρόπους μετάδοσης κίνησης.
Τύπος | Τελική σχέση | Μέγ. ροπή (Nm) | Έγκριση ΜΒΣ (τόνοι) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Πίσω άξονες
Τύπος | Άξονας | Μετάδοση | Μέγ. ροπή (Nm) | Μέγ. φορτίο άξονα/τροχοφορέα (t) | Έγκριση ΜΒΣ (t) |
Απλής μείωσης (ημιαξόνια) | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS0819A | Μονός | Υποειδής | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Μονός | Υποειδής | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Μονός | Υποειδής | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Μονός | Υποειδής | 2600 | 13 | 44 |
Μείωση πλήμνης (μειωτήρες) | |||||
RSH1140C* | Μονός | Υποειδής | 1200 | 11 | 40 |
* Μόνο για το Volvo FL 4×4
Σχέσεις μετάδοσης οπίσθιου άξονα
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C* | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.77:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 5.86:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 | 6.18:1 | 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 | 6.31:1 | 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 | 6.66:1 | 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
| |
*Only for Volvo FL 4x4
D5 210 ίπποι | D5 240 ίπποι | D8 250 ίππων | D8 280 ίππων | D8 320 ίππων | |
Κιβώτια ταχυτήτων | |||||
---|---|---|---|---|---|
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Άξονες απλής μείωσης (ημιαξόνια) | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Άξονες με μείωση πλήμνης (μειωτήρες) | |||||
RSH1140C | ● | ● | |||
*Only for Volvo FL 4x4
Υπάρχει μια μεγάλη γκάμα δυναμοληπτών ανεξάρτητων ή εξαρτώμενων από το συμπλέκτη για την παροχή κίνησης προς κάθε είδους εξοπλισμό αμαξώματος.
Τοποθέτησης στον κινητήρα
PTER-DIN: Δυναμολήπτης τοποθέτησης στο πίσω μέρος του κινητήρα για την απευθείας κίνηση υδραυλικής αντλίας.
PTER1400: Δυναμολήπτης τοποθέτησης στο πίσω μέρος του κινητήρα με σύνδεση φλάντζας για υδραυλική αντλία.
PTER100: Δυναμολήπτης τοποθέτησης στο πίσω μέρος του κινητήρα με σύνδεση φλάντζας για υδραυλική αντλία.
Τοποθέτησης στο κιβώτιο ταχυτήτων
PTR-HF/FH/ZF: Φλάντζα τοποθέτησης δυναμολήπτη, χαμηλών ή υψηλών στροφών.
PTR-HP/PH/ZF: Εξάρτημα σύνδεσης αντλίας, χαμηλών ή υψηλών στροφών.
Βρείτε προδιαγραφές σχετικά με τις διαστάσεις καμπίνας, ύψη καμπίνας επάνω από το έδαφος και χαρακτηριστικά καμπίνας
Καμπίνα ημέρας
Ημερήσια καμπίνα με άνετο και εργονομικό χώρο οδηγού. Εσωτερικό ύψος 1605 mm
Κοντή καμπίνα με κρεβάτι
Η κοντή καμπίνα με κρεβάτι προσφέρει αυξημένο χώρο ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει κρεβάτι για ένα άτομο ή να χρησιμοποιηθεί σαν χώρος γραφείου με πρόσθετους αποθηκευτικούς χώρους. Εσωτερικό ύψος 1605 mm.
Καμπίνα προσωπικού
Καμπίνα πληρώματος με άφθονο χώρο για αρκετούς επιπλέον επιβάτες έως 7 άτομα. Εσωτερικό ύψος 1605 mm.
Ανάρτηση καμπίνας
Το εμπρόσθιο μέρος της καμπίνας διαθέτει ανάρτηση με ελαστικό αποσβεστήρα για τις μικρές κατακόρυφες κινήσεις ενώ στο οπίσθιο μέρος υπάρχει ανάρτησή με ελικοειδή ελατήρια και αμορτισέρ.
Χρωματισμοί καμπίνας
Διατίθεται σε 300 σταθερές παραλλαγές. Επιπλέον χρώματα μπορούν να παραγγελθούν.
Κάθισμα οδηγού
Τρία διαφορετικά επίπεδα άνεσης: Comfort, Βασικό και Economy. Και τα τρία διαθέτουν ρυθμίσεις πλάτης, κατά μήκος, καθ' ύψος και κλίσης προς τα εμπρός, καθώς και ενσωματωμένα προσκέφαλα.
Κάθισμα συνοδηγού
Τρία διαφορετικά επίπεδα άνεσης: Standard, Economy ή Basic.
Κρεβάτια
Το κρεβάτι προσφέρεται σαν μονοκόμματο ή διμερές και έχει πλάτος 580 mm ή 780 mm. Υπάρχει μία προαιρετική μπάρα προστασίας κρεβατιού και ένας ανιχνευτής καπνού.
Εσωτερικές θέσεις για αντικείμενα
Η καμπίνα διαθέτει πολλές πρακτικές και ευπρόσιτες θέσεις για την αποθήκευση εγγράφων και προσωπικών αντικειμένων. Πάνω από το παρμπρίζ θα βρείτε δύο αποθηκευτικές μονάδες οι οποίες προστατεύονται από κάλυμμα ή δίχτυ, καθώς και τέσσερις θήκες DIN. Προαιρετικά διατίθεται ένα πλήθος κιβωτίων αποθήκευσης και κιβωτίων επάνω στο τούνελ, επιφάνεια γραφής και γάντζοι για ρούχα.
Θυρίδα οροφής
Η καμπίνα μπορεί να εφοδιαστεί με θυρίδα οροφής με δυνατότητα ανοίγματος 50 χιλιοστών. Ο χειρισμός της θυρίδας μπορεί να είναι χειροκίνητος ή ηλεκτρικός.
Τιμόνι
Το τιμόνι έχει διάμετρο 460 ή 500 χιλιοστά, ανάλογα με τη διαμόρφωση του φορτηγού, και μπορεί να ρυθμιστεί πνευματικά στην επιθυμητή θέση
Σύστημα κλιματισμού
Το σύστημα θέρμανσης της καμπίνας διατίθεται σε δύο παραλλαγές: μηχανικού ελέγχου μόνο με θερμαντήρα ή με θερμαντήρα μηχανικού ελέγχου και
κλιματισμό. Επίσης διατίθεται σύστημα καυστήρα προθέρμανσης 2 kW το οποίο μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά.
Επενδύσεις καθισμάτων
Ύφασμα άνεσης.
Επενδύσεις τοιχωμάτων
Ύφασμα άνεσης.
Θέρμανση καμπίνας
Το σύστημα θέρμανσης της καμπίνας διατίθεται σε δύο παραλλαγές: μηχανικού ελέγχου μόνο με θερμαντήρα ή με θερμαντήρα μηχανικού ελέγχου και κλιματισμό. Επίσης διατίθεται σύστημα θερμαντήρα στάθμευσης 2 kW το οποίο μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά.
Εσωτερικές θέσεις για αντικείμενα
Η καμπίνα διαθέτει πολλές πρακτικές και ευπρόσιτες θέσεις για την αποθήκευση εγγράφων και προσωπικών αντικειμένων. Πάνω από το παρμπρίζ θα βρείτε δύο αποθηκευτικές μονάδες οι οποίες προστατεύονται από κάλυμμα ή δίχτυ, καθώς και τέσσερις θήκες DIN. Προαιρετικά διατίθεται ένα πλήθος κιβωτίων αποθήκευσης και κιβωτίων επάνω στο τούνελ, επιφάνεια γραφής και γάντζοι για ρούχα.
Κόρνες
Υπάρχει μια επιλογή από δύο επιπλέον τύπους κόρνας – είτε δύο κόρνες τοποθετημένες στην οροφή, με πνευματική λειτουργία ή μία ηλεκτρική κόρνα κάτω από το μπροστινό καπάκι.
Κρεβάτι (καμπίνα comfort)
Το κρεβάτι προσφέρεται σε ένα ή δύο κομμάτια και έχει πλάτος είτε 580 χιλιοστά ή 780 χιλιοστά. Υπάρχει μία προαιρετική μπάρα προστασίας κρεβατιού και ένας ανιχνευτής καπνού.
Βρείτε προδιαγραφές σχετικά με τα ύψη του πλαισίου, το μέγ. φορτίο εμπρόσθιου άξονα, την οπίσθια ανάρτηση, το ύψος ζεύξης, για ελκυστήρες, χαρακτηριστικά πλαισίου και φρένα.
Χαμηλή | περ. 810-830 mm |
Μεσαίο | περ. 860 mm |
Υψηλή | περ. 950 mm |
X-High | περ. 960 mm |
XX-High* | περ. 1175 mm |
* Μόνο για το Volvo FL 4×4
Αέρος | Φύλλα σούστας | |
---|---|---|
Χαμηλή | 4,0/4,5 τόνοι | 4.2 |
Μεσαίο | 4,5/5,0/5,8 τόνοι | |
Υψηλή | 5,0/5,6/5,8/6,3 τόνοι | |
X-high | 7,1 τόνοι | 7,1/7,5 τόνοι |
XX-high | 5,6 τόνοι | |
Τύπος | Ανάρτηση | Φορτίο άξονα | Μείωση |
---|---|---|---|
RAD - L80 | Φύλλα σούστας | 11,5 τόνοι | Απλή |
RAD - KR | Αέρος | 13 τόνοι | Απλή |
RAD - A2V | Αέρος | 10,5 τόνοι | Απλή |
Διατίθενται κοτσαδόροι για τη σύνδεση ρυμουλκούμενων.
Δεξαμενές καυσίμου
Οι δεξαμενές καυσίμου είναι διαθέσιμες σε πλαστικό, χάλυβα ή αλουμίνιο. Η χωρητικότητα των δεξαμενών κυμαίνεται από 80 έως 300 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχει διαθέσιμος ένας συνδυασμός δύο δεξαμενών 215 λίτρων με συνολική χωρητικότητα 430 λίτρων.
Δεξαμενές AdBlue
Η δεξαμενή AdBlue είναι από πλαστικό και η χωρητικότητά της είναι 32 λίτρα. Η αντλία του AdBlue είναι ενσωματωμένη στο συγκρότημα δεξαμενής. Υπάρχει μία παραλλαγή για οχήματα με δεξιά τοποθετημένη δεξαμενή καυσίμου (ADTP-R) και μια για οχήματα με αριστερή δεξαμενή (ADTP-L).
Το Volvo FL διαθέτει φρένα πεπιεσμένου αέρα με αεριζόμενους δίσκους, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το ENS (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης) με σύστημα αντι-μπλοκ και δισκόφρενα, παρέχει ταχύτερη και ασφαλέστερη απόκριση κατά το φρενάρισμα και συμβάλλει σε μειωμένη φθορά στα φρένα. Το σύστημα περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως ABS, φρένα αντι-μπλοκ, μπλοκέ διαφορικό και συνδυασμό φρένων. Με το Brake Blending, το σύστημα εκμεταλλεύεται τα διάφορα φρένα του οχήματος για πιο ομοιόμορφη εφαρμογή πέδησης και μειώνει τη φθορά στα φρένα των τροχών και στα ελαστικά. Το εκτεταμένο πακέτο EBS περιλαμβάνει μια λειτουργία η οποία διευκολύνει την εκκίνηση σε ανηφόρες. Τα δισκόφρενα διατίθενται σε ποικίλα μεγέθη ανάλογα με την εφαρμογή.
EBS Medium
Επιπλέον του βασικού πακέτου EBS Standard, το EBS Medium διαθέτει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
Έλεγχος Κατάστασης EBS
Έλεγχος κατάστασης EBS μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος οχήματος TEA2+ και του Volvo Tech Tool.
Υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα (Hill Start Aid)
Τα φρένα απελευθερώνονται μόνο εφόσον υπάρχει αρκετή ροπή κινητήρα για να κινηθεί το όχημα εμπρός.
Ανάλυση Φθοράς Θερμουίτ
Προειδοποίηση θερμουίτ φρένων – υπολογίζει τα χιλιόμετρα που απομένουν με τα τωρινά θερμουίτ. (Μόνο για δισκόφρενα.)
Αυτόματη απελευθέρωση χειρόφρενου
Το χειρόφρενο απελευθερώνεται όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι και έχει επιλεγεί ταχύτητα.
Υδραυλικός επιβραδυντής για κιβώτια ταχυτήτων AL306
Ο μικρών διαστάσεων, ενσωματωμένος υδραυλικός επιβραδυντής (παραλλαγές RET-HYDR και RET-TPT) είναι τοποθετημένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μέγιστη δράση πέδησης είναι 400 kW.
Ο μέγιστος λόγος του μετατροπέα ζεύξης (TC421) είναι 1,77:1.
Επιπλέον των πακέτων προγραμμάτων, υπάρχουν οι εξής επιλογές:
ESC (Ηλεκτρονικός Έλεγχος Ευστάθειας)
Το σύστημα ευστάθειας στην πέδηση ενεργοποιεί μεμονωμένα τα φρένα σε κάθε τροχό, προσφέροντας έτσι ευστάθεια σε ολόκληρο το συνδυασμό του οχήματος και περιορίζοντας τον κίνδυνο διπλώματος, ανατροπής και ταλάντευσης του ρυμουλκούμενου. Το ESC πληροί τη νομοθεσία για τον Ηλεκτρονικό έλεγχο σταθερότητας οχήματος και διατίθεται για διαξονικά και τριαξονικά οχήματα.
Φώτα φρένων κινδύνου
Κατά το φρενάρισμα πανικού σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ/ώρα, τα φώτα φρένων αναβοσβήνουν με συχνότητα τέσσερις φορές ανά δευτερόλεπτο.
Υδραυλικός επιβραδυντήρας
Compact επιβραδυντήρας επί του κιβωτίου ταχυτήτων με μέγιστη ισχύ 440 kW.
Δεδομένα - όλα όσα θα χρειαστείτε. Κάντε λήψη των δελτίων δεδομένων σε μορφή PDF για το Volvo FL από τις παρακάτω συνδέσεις.