Με τον χαμηλό θόρυβο και τις μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, τα ηλεκτρικά φορτηγά συμβάλλουν σημαντικά στη δημιουργία πιο βιώσιμων και κατοικήσιμων κοινοτήτων. Τι γίνεται όμως με τους οδηγούς; Ποια οφέλη έχει να προσφέρει ένα καθαρότερο και πιο αθόρυβο όχημα στην καθημερινή τους εργασία;
Ρωτήσαμε τέσσερις οδηγούς από τέσσερις διαφορετικές χώρες για την εμπειρία τους από την οδήγηση ηλεκτρικών φορτηγών. Ενώ και οι τέσσερις παραδέχονται ότι στην αρχή ήταν ανήσυχοι, κανένας τους δεν θέλει να επιστρέψει ποτέ στο πετρέλαιο. Λοιπόν, τι τους έκανε να αλλάξουν γνώμη;
«Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού φορτηγού είναι εντελώς διαφορετική: είναι ήσυχο, άνετο και πολιτισμένο. Τελειώνω τη μέρα λιγότερο κουρασμένος και η οδήγηση είναι πολύ πιο χαλαρωτική σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούσα πριν.
«Στην αρχή, η φόρτιση και η αυτονομία με ανησυχούσαν, αλλά τώρα γνωρίζω καλά το φορτηγό.» Παρακολουθώ την αυτονομία του στον πίνακα οργάνων και μπορώ να προγραμματίσω την ημέρα μου χωρίς κανένα πρόβλημα, έτσι λοιπόν η φόρτιση να εντάσσεται φυσικά στο καθημερινό μου πρόγραμμα. Μετά από δύο χρόνια, νιώθω απόλυτα άνετα και σίγουρος οδηγώντας το φορτηγό.
«Όταν το βλέπουν οι άλλοι οδηγοί, τους εκπλήσσει και κεντρίζει την περιέργειά τους. Μέχρι που κάποιοι το ζηλεύουν μάλιστα, καθώς εξακολουθούν να κυκλοφορούν ελάχιστα οχήματα αυτού του τύπου στην Ιταλία.
«Σας προτείνω να δοκιμάσετε ένα ηλεκτρικό φορτηγό πριν πάρετε την τελική σας απόφαση: Μόλις το ζήσεις, δεν υπάρχει επιστροφή! Είναι μια εμπειρία που αλλάζει την οπτική σου για την οδήγηση και την εργάσιμη ημέρα σου.
«Είναι αισθητά αθόρυβο, απαλλαγμένο από την τυπική μυρωδιά του ντίζελ και η ίδια η οδήγηση είναι άνετη, γεγονός που δημιουργεί ένα ωραίο συνολικό περιβάλλον και εμπειρία οδήγησης.» Στους πελάτες αρέσει επίσης το γεγονός ότι είναι αθόρυβο και δεν αναδίδει τη συνηθισμένη μυρωδιά των πετρελαιοκίνητων φορτηγών. Τους αρέσει επίσης ότι είναι καλό για το περιβάλλον.
«Στην αρχή, ανησυχούσα για τη φόρτιση και την αυτονομία, επειδή δεν ήμασταν σίγουροι πόσο μακριά μπορούσαμε να φτάσουμε με μια πλήρη φόρτιση.» Με την πάροδο του χρόνου, μάθαμε πώς να το διαχειριζόμαστε αποτελεσματικά. Τώρα ξέρουμε πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε πριν χρειαστεί να φορτίσουμε και σχεδιάζουμε ανάλογα για να διασφαλίσουμε ότι έχουμε αρκετή μπαταρία για να φτάσουμε στον προορισμό μας και να επιστρέψουμε χωρίς προβλήματα.
«Έχουμε φορτιστές και στα δύο μας αμαξοστάσια. Το ένα έχει δεκατέσσερα σημεία φόρτισης των 350 kW και το άλλο έχει τριάντα σημεία φόρτισης των 350 kW». Συνολικά, η φόρτιση ενσωματώνεται ομαλά στην καθημερινή μου ρουτίνα και βασίζεται στην τρέχουσα τοποθεσία μου και στις επερχόμενες αποστολές. Με την ευκαιριακή φόρτιση, μπορούμε να εργαζόμαστε περίπου 12-14 ώρες την ημέρα και να καλύπτουμε μεταξύ 200-300 μιλίων (320-480 χλμ.)».
«Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπορούν να λειτουργήσουν έως και 12 ώρες.» Η οδηγική εμπειρία είναι υπέροχη. Η επιτάχυνση είναι εξαιρετική και ηλεκτρικό φορτηγό σημαίνει λιγότερο θόρυβο.
«Αρχικά ανησυχούσα για την αυτονομία για μεγάλα ταξίδια, τα οποία μπορεί να είναι 360-380 χλμ., με πλήρες φορτίο περίπου 14 τόνων.» Κυρίως μπορώ να επαναφορτώσω την μπαταρία μου στο αμαξοστάσιο της QSALT, αλλά για μεγαλύτερα ταξίδια, χρειάζεται επαναφόρτιση στην πορεία και μπορώ να χρησιμοποιήσω έναν σταθμό φόρτισης.
«Οι άνθρωποι συχνά ενδιαφέρονται όταν βλέπουν το φορτηγό παρκαρισμένο.» Ρωτάνε πόση απόσταση μπορεί να καλύψει. Συνολικά, είναι ένα όμορφο, απολαυστικό φορτηγό.
«Κάθε μέρα ξεκινάμε νωρίς το πρωί». Οι διαδρομές μας είναι σύντομες, με πολλές στάσεις – περίπου 100 στάσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αλλά αυτό είναι ιδανικό για ένα ηλεκτρικό φορτηγό. Δεν χρειάζεται επαναφόρτιση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το φορτίζω μόνο μία φορά την ημέρα όταν τελειώσω την εργασία και μόνο με φορτιστή AC.
«Μου αρέσει το πόσο αθόρυβο είναι το φορτηγό.» Μπορώ να μιλήσω με το πλήρωμα και δεν χρειάζεται να φωνάζουμε ο ένας στον άλλον. Επίσης, η απουσία κραδασμών με κρατάει πιο χαλαρό. Νομίζω ότι οι άνθρωποι εκτιμούν τη χαμηλή στάθμη θορύβου όταν αδειάζουμε τους κάδους τους πριν την ανατολή του ηλίου.
«Άρχισα να οδηγώ το πρώτο ηλεκτρικό απορριμματοφόρο σε ολόκληρη την Τσεχία.» Φυσικά, στην αρχή ανησυχούσα. Κάναμε υπολογισμούς με προσομοίωση πριν ξεκινήσουμε, αλλά και πάλι ήμουν κάπως προβληματισμένος. Όταν ξεκινήσαμε τις εργασίες μας, διαπίστωσα ότι οι υπολογισμοί ταίριαζαν με τα πραγματικά δεδομένα.
«Για τη δουλειά μου, δεν υπάρχει σχεδόν καμία αλλαγή στη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια. Δεν χρειάζεται να ξαναγεμίσω το ρεζερβουάρ, απλώς συνδέω τον φορτιστή».