Η ζήτηση για φορτηγά που κινούνται με φυσικό αέριο αυξάνεται, καθώς οι μεταφορικές εταιρείες τα θεωρούν μια πρακτική λύση για τη μείωση του αποτυπώματος CO₂ χωρίς συμβιβασμούς στην παραγωγικότητα και την οδηγική απόδοση.. Είναι όμως όλα τα φορτηγά με κινητήρα αερίου ίδια ή υπάρχουν διαφορές στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται;
Σε παγκόσμιο επίπεδο, ι κλάδοι της αυτοκινητοβιομηχανίας και των μεταφορών δέχονται ολοένα και μεγαλύτερη πίεση για τη μείωση των εκπομπών CO₂, υπό την καθοδήγηση ενδιαφερόμενων μερών όπως οι πελάτες και οι φορείς χάραξης πολιτικής. Σε απάντηση, η Volvo Trucks επενδύει σε ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών, όπως το υδρογόνο και τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Επίσης, υπάρχουν τα φορτηγά με κινητήρα αερίου, των οποίων η ζήτηση αυξάνεται συνεχώς καθώς παρέχουν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για όσους αναζητούν έναν τρόπο να μειώσουν άμεσα το ανθρακικό τους αποτύπωμα. Με τη σωστή τεχνολογία, μπορούν να προσφέρουν παρόμοιες επιδόσεις με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά.
Τα περισσότερα φορτηγά με κινητήρα αερίου στην αγορά βασίζονται στον κινητήρα κύκλου Otto, ο οποίος ουσιαστικά είναι ένας κινητήρας βενζίνης με μπουζί. Αυτή η τεχνολογία είναι ήδη ευρέως διαδεδομένη στα επιβατικά οχήματα. Ωστόσο, στα φορτηγά, λόγω της χαμηλότερης σχέσης συμπίεσης του κινητήρα, έχει περιορισμούς όσον αφορά την παροχή ισχύος και ροπής: και τα δύο είναι απαραίτητα κατά τη μεταφορά βαρέων φορτίων και την οδήγηση σε ανηφόρα.
Μια εναλλακτική – και αυτή που επέλεξε η Volvo Trucks – είναι η χρήση ενός συμβατικού κινητήρα ντίζελ ως βάση, ο οποίος προσαρμόζεται ώστε να λειτουργεί με φυσικό αέριο. Καθοριστικής σημασίας σε αυτή την τεχνολογία είναι το σύστημα HPDI (High Pressure Direct Injection – Άμεσος Ψεκασμός Υψηλής Πίεσης*), μια τεχνολογία όπου μια μικρή ποσότητα καυσίμου ανάφλεξης ψεκάζεται υπό υψηλή πίεση για να επιτρέψει την ανάφλεξη με συμπίεση πριν προστεθεί το αέριο. Με αυτή την τεχνολογία είναι δυνατό να επιτευχθεί υψηλός λόγος συμπίεσης που οδηγεί σε υψηλότερη ενεργειακή απόδοση με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένη ισχύ κινητήρα. Έτσι, η απόδοση μπορεί να είναι αντίστοιχη με εκείνη ενός πετρελαιοκίνητου φορτηγού, συνεπώς τα φορτηγά της Volvo με κινητήρα αερίου μπορούν να χειρίζονται βαριά φορτία και να ανταπεξέρχονται σε ορεινές διαδρομές διατηρώντας την επιθυμητή ταχύτητα.
Τα φορτηγά με κινητήρα αερίου είναι ιδανική περίπτωση για τις μεταφορικές εταιρείες, καθώς μπορούν να συνδυάσουν χαμηλό συνολικό κόστος ιδιοκτησίας με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα, διατηρώντας παράλληλα την παραγωγικότητα.
Υπάρχει μια σειρά από διαφορετικά καύσιμα αερίου για να διαλέξετε. Ωστόσο, οι περισσότερες εταιρείες επιλέγουν φορτηγά με κινητήρα αερίου που είναι προσαρμοσμένα για LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο). Τέτοια φορτηγά μπορούν να κινούνται είτε με κανονικό LNG είτε με βιο-LNG, γνωστό και ως βιοαέριο, βιομεθάνιο ή ανανεώσιμο αέριο (RNG). Το συμβατικό LNG από μόνο του μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως 20% σε σύγκριση με το πετρέλαιο. Ωστόσο, το bio-LNG είναι ένα μη ορυκτό αέριο που παράγεται από οργανικά απόβλητα και προσφέρει έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο για την ουσιαστική εξάλειψη των εκπομπών CO2, ειδικά σε αγορές που υπάρχουν φορολογικά κίνητρα και κρατικές επιδοτήσεις για ανανεώσιμα καύσιμα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα με τα φορτηγά με κινητήρα αερίου είναι ότι δεν υπάρχει διαφορά στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το LNG ή το bio-LNG. Μπορούν να εναλλάσσουν απρόσκοπτα τα δύο είδη καυσίμου – ή ακόμα και να τα αναμειγνύουν. Πολλές εταιρείες επιλέγουν ήδη να αντικαταστήσουν τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά τους με φορτηγά με κινητήρα αερίου σε μια προσπάθεια να μειώσουν άμεσα τις εκπομπές CO2. Είναι ιδανική περίπτωση για τις μεταφορικές εταιρείες , καθώς μπορούν να συνδυάσουν χαμηλό συνολικό κόστος ιδιοκτησίας με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα, διατηρώντας παράλληλα την παραγωγικότητα.
Μάθετε περισσότερα για τη σειρά φορτηγών με κινητήρα αερίου της Volvo Trucks. Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρει να διαβάσετε:
● Η βιομηχανία φορτηγών αγνοεί το βιο-LNG ως πιθανό μελλοντικό καύσιμο;
● Ποιο είναι το μέλλον του LNG;
● Μπορούν τα φορτηγά που κινούνται με αέριο να καλύψουν τις ανάγκες των μεγάλων αποστάσεων;
● Γιατί ο αριθμός των σταθμών ανεφοδιασμού με LNG αυξάνεται τόσο γρήγορα
* Το σύστημα HPDI παρέχεται από τον πάροχο τεχνολογίας Cespira: www.cespira.com