Trucks

Η ιστορία πίσω από τα 5 αστέρια της Volvo Trucks στις αξιολογήσεις ασφαλείας του Euro NCAP

Anna Wrige Berling
2025-02-17
Διαβάζεται σε 3 λεπτά
Ασφάλεια
Author
Anna Wrige Berling
Traffic & Product Safety Director της Volvo Trucks

Στις πρώτες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP για βαρέα φορτηγά, μόνο δύο μοντέλα έλαβαν την ανώτατη βαθμολογία των πέντε αστέρων: το Volvo FH Aero και το Volvo FM. Τι χρειάζεται για να κατακτηθεί η κορυφαία βαθμολογία; Και σε τι αφορά η δοκιμή πραγματικά;

 

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (Euro NCAP), με έδρα στο Βέλγιο, ιδρύθηκε για πρώτη φορά το 1996 και έγινε γρήγορα το ευρωπαϊκό πρότυπο του κλάδου για την αξιολόγηση της ασφάλειας των επιβατικών αυτοκινήτων. Υποστηρίζεται από πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Τώρα το Euro NCAP έχει αρχίσει να δοκιμάζει και φορτηγά βαρέως τύπου και τα πρώτα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών δημοσιεύτηκαν τον Νοέμβριο του 2024. Δοκιμάστηκαν εννέα διαφορετικά φορτηγά από επτά κατασκευαστές και τα Volvo FH Aero και Volvo FM κέρδισαν πέντε αστέρια και τα δύο.

 

 

Τι σημαίνει η βαθμολογία ασφαλείας 5 αστέρων του Euro NCAP;

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι σε αυτούς τους πρώτους γύρους δοκιμών, το Euro NCAP αξιολογεί ένα ευρύ φάσμα συστημάτων ασφαλείας, όπως η προειδοποίηση σύγκρουσης και ο έλεγχος πορείας. Αυτά τα συστήματα έχουν σχεδιαστεί για την υποστήριξη του οδηγού και την εξ αρχής πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

 

Σε αυτόν τον πρώτο γύρο δοκιμών, το Euro NCAP έθεσε όλα τα φορτηγά σε ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών σεναρίων με σκοπό να αποδοθεί βαθμολογία απόδοσης με βάση το πόσο καλά τα συστήματα αντιμετώπισαν την κάθε κατάσταση, από 0-100%.

 

Στη συνέχεια, τα συστήματα ασφαλείας ομαδοποιούνται σε τρεις τομείς: ασφαλής οδήγηση, αποφυγή σύγκρουσης και μετά τη σύγκρουση. Για να δοθούν πέντε αστέρια, απαιτείται βαθμολογία απόδοσης τουλάχιστον 80% και στους τρεις τομείς.

Πώς λειτουργούν οι αξιολογήσεις ασφαλείας του Euro NCAP

Σε κάθε σύστημα αποδίδεται μια βαθμολογία, η οποία αθροίζεται για κάθε τομέα. Αυτές οι βαθμολογίες χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για τον υπολογισμό μιας βαθμολογίας μεταξύ ενός και πέντε αστεριών για ολόκληρο το όχημα. Το αντικείμενο των δοκιμών φορτηγών έχει ως εξής:
 

Ασφαλής οδήγηση

Παρακολούθηση επιβατών, όραση (άμεση και έμμεση) και υποβοήθηση οχήματος (π.χ. υποβοήθηση ταχύτητας)
 

Αποφυγή σύγκρουσης

Μετωπικές συγκρούσεις με αυτοκίνητο, πεζό και ποδηλάτη, συγκρούσεις σε ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα και συγκρούσεις λόγω διαφυγής από τη λωρίδα κυκλοφορίας
 

Μετά τη σύγκρουση

Πληροφορίες διάσωσης.
 

Στόχος του Euro NCAP είναι η σταδιακή διεύρυνση του αντικειμένου των δοκιμών για να συμπεριλάβουν και προστασία σε σύγκρουση σε μεταγενέστερο στάδιο, καθώς και τη δοκιμή φορτηγών σε διαφορετικές κατηγορίες μεταφορών.

Βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσω της υποστήριξης του οδηγού

Στον τομέα της ασφαλούς οδήγησης, τα Volvo FH Aero και Volvo FM πέτυχαν ποσοστά 80% και 90% αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην άμεση ορατότητα, με άλλα λόγια στο πόσο καλά μπορεί ο οδηγός να δει τι συμβαίνει μπροστά και στις πλευρές του φορτηγού. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στη σχεδίαση των καμπίνων και χάρη στις νέες κάμερες, οι οποίες έχουν αντικαταστήσει τους καθρέπτες στα νεότερα μοντέλα φορτηγών.

 

Το Volvo FM σημείωσε ακόμη υψηλότερη βαθμολογία από το FH Aero λόγω της χαμηλότερης θέσης του καθίσματος του οδηγού, που επιτρέπει καλύτερη ορατότητα προς την περιοχή ακριβώς δίπλα στο μετωπικό τμήμα του φορτηγού.

Πώς τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας αποτρέπουν προληπτικά τα ατυχήματα  

Κατά τη δοκιμή των συστημάτων που έχουν σχεδιαστεί για την αποφυγή συγκρούσεων, και τα δύο φορτηγά σημείωσαν βαθμολογία 89%, χάρη στα συστήματα φρένων έκτακτης ανάγκης και τα συστήματα διατήρησης λωρίδας της Volvo Trucks. Τα συστήματα έχουν σχεδιαστεί για την ανίχνευση αντικειμένων και το αυτόματο φρενάρισμα ή την αυτόματη επαναφορά στη σωστή λωρίδα με το σύστημα διεύθυνσης. Για παράδειγμα, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα όταν ένα αυτοκίνητο που προπορεύεται των φορτηγών φρενάρει ξαφνικά όταν υπάρχουν πεζοί κοντά στο φορτηγό.

 

Το Euro NCAP αξιολογεί κάθε σύστημα με τη δοκιμή του σε περισσότερα από εκατό διαφορετικά σενάρια κυκλοφορίας. Η Προειδοποίηση Σύγκρουσης με Φρένα Κινδύνου της Volvo Trucks απέδωσε ιδιαίτερα καλά, αποφεύγοντας τη σύγκρουση – τόσο με επιβατικά αυτοκίνητα όσο και με πεζούς και ποδηλάτες – σχεδόν σε κάθε σενάριο που αξιολογήθηκε.

 

Μόνο δύο κατασκευαστές φορτηγών πρόσφεραν αυτόματο φρενάρισμα για την προστασία δικυκλιστών όταν το φορτηγό στρίβει προς την πλευρά του συνεπιβάτη. Η Volvo Trucks αποκαλεί αυτό το σύστημα "Ενεργό Υποστήριξη αποφυγής πλευρικής σύγκρουσης" Side Collision Avoidance Support. Μια καινοτομία για την οποία το Euro NCAP ανέφερε ότι "αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού", καθώς αντιμετωπίζει έναν συνήθη κίνδυνο ασφάλειας στις αστικές περιοχές: ποδηλάτες που κινούνται κρυμμένοι στο τυφλό σημείο του φορτηγού.

 

Επιπλέον, ο Euro NCAP απένειμε τόσο στο Volvo FH Aero όσο και στο Volvo FM το βραβείο City Safe λόγω της καλής άμεσης ορατότητας και της καλής απόδοσης των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας στην προστασία ανθρώπων σε καταστάσεις αστικής κυκλοφορίας.

Επίσης, είναι σημαντικό να πούμε ότι αυτά τα αποτελέσματα δεν σημαίνουν ότι βρισκόμαστε στο τέλος του ταξιδιού μας. Το όραμα της Volvo Trucks είναι τα μηδενικά ατυχήματα, γι' αυτό θα συνεχίσουμε το έργο μας για την ανάπτυξη λύσεων που κάνουν τα φορτηγά μας ακόμα πιο ασφαλή.

Ασφάλεια πέρα από τις αξιολογήσεις και τη νομοθεσία

Συνολικά, η Volvo Trucks πιστεύει ότι ο κύριος λόγος για την επίτευξη πέντε αστέρων είναι η νοοτροπία της εταιρείας γύρω από την ασφάλεια.
 

"Σκοπεύουμε πάντα να αναπτύσσουμε συστήματα ασφαλείας που έχουν σχεδιαστεί να λειτουργούν σε μια μεγάλη ποικιλία σεναρίων κυκλοφορίας. Από τους αυτοκινητόδρομους στους δρόμους της πόλης. Τον ίδιο τρόπο σκέψης έχει και ο Euro NCAP, ο οποίος δοκιμάζει επίσης συστήματα ασφαλείας σε πολλά διαφορετικά σενάρια, για να αξιολογεί πραγματικά πόσο ασφαλή είναι τα φορτηγά μας", λέει η Anna Wrige Berling.
 

Συνεχίζει λέγοντας: "Αυτό είναι απόδειξη της αταλάντευτης προσπάθειάς μας να προχωρήσουμε πέρα από αυτό που απαιτεί η νομοθεσία, προς το όραμά μας για μηδενικά ατυχήματα στα φορτηγά μας. Οι αξιολογήσεις του Euro NCAP θα καθοδηγήσουν τους πελάτες στις αποφάσεις αγοράς τους αλλά και θα κινητοποιούν τους κατασκευαστές οχημάτων προκειμένου να εργάζονται συνεχώς για τη βελτίωση της ασφάλειας".
 

"Επίσης, είναι σημαντικό να πούμε ότι αυτά τα αποτελέσματα δεν σημαίνουν ότι βρισκόμαστε στο τέλος του ταξιδιού μας. Το όραμα της Volvo Trucks είναι τα μηδενικά ατυχήματα, γι' αυτό θα συνεχίσουμε το έργο μας για την ανάπτυξη λύσεων που κάνουν τα φορτηγά μας ακόμα πιο ασφαλή", λέει η Anna Wrige Berling.

 

"Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε τις προσπάθειές μας στον τομέα της ασφάλειας να ελέγχονται με αυστηρότητα από το Euro NCAP", λέει η Anna Wrige Berling, Διευθυντής Ασφάλειας της Volvo Trucks. "Είναι η πρώτη φορά που ένας εξωτερικός, ανεξάρτητος οργανισμός θέτει σε δοκιμασία την ασφάλεια των βαρέων φορτηγών και αναλύει τις επιδόσεις τους στην ασφάλεια. Η Volvo ανέκαθεν ήταν καταξιωμένη για τη δέσμευσή της στην ασφάλεια, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κληρονομιάς της εταιρείας. Τώρα, τα αποτελέσματα όλων αυτών των προσπαθειών επικυρώνονται από τις νέες αξιολογήσεις του Euro NCAP", καταλήγει.

 

Μάθετε περισσότερα για το Η οπτική της Volvo Trucks για την ασφάλεια. Μπορεί να σας ενδιαφέρει να διαβάσετε αυτά τα σχετικά άρθρα:

Πέντε τρόποι για να μειωθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων με φορτηγά και ευάλωτους χρήστες του δρόμου

Πώς το Euro NCAP θα συμβάλει σε ασφαλέστερα φορτηγά

3 τρόποι για να βελτιώσετε την ορατότητα του οδηγού και την οδική ασφάλεια

Ποια συστήματα ασφαλείας υποβλήθηκαν σε δοκιμές;

Το Euro NCAP έθεσε σε δοκιμή πολλά συστήματα τόσο στο Volvo FH Aero όσο και στο Volvo FM. Ακολουθεί ο πλήρης κατάλογος:

Σχετικά άρθρα