Trucks

Η εταιρεία εργοταξιακών μεταφορών EG Eriksson τεστάρει στο δρόμο το νέο Volvo FMX

| 7 λ ανάγνωση | 7 λ ανάγνωση
Το νέο Volvo FMX έχει σχεδιαστεί ειδικά για να διευκολύνει και να κάνει ασφαλέστερο και πιο άνετο το έργο ενός οδηγού εργοταξιακού οχήματος. Ο σουηδός εργοταξιακός μεταφορέας EG Eriksson δοκιμάζει το φορτηγό.
Για την EG Eriksson, το νέο Volvo FMX είναι μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στο στόλο των οχημάτων της.

Υπάρχει έντονη δραστηριότητα στο εργοστάσιο παραγωγής σκυροδέματος στο Slind λίγο έξω από το Skellefteå, στις βορειοανατολικές ακτές της Σουηδίας. Τρία φορτηγά από τον στόλο της EG Eriksson βρίσκονται στις εγκαταστάσεις για να φορτώσουν σκυρόδεμα για τις σημερινές παραδόσεις. Τα φορτηγά αυτού του μεταφορέα διακρίνονται εύκολα με τις μπλε καμπίνες τους, τα ρετρό λογότυπα και τις κόκκινες μπετονιέρες.

Αλλά μία από τις καμπίνες ξεχωρίζει. Αντί για τη χαρακτηριστική μπλε βαφή με τα γκρι γράμματα, η καμπίνα καλύπτεται από ασπρόμαυρη ταινία. Κάτω από την ταινία υπάρχει ένα φορτηγό δοκιμών στο δρόμο, ένα ολοκαίνουργιο Volvo FMX.

Το νέο Volvo FMX είναι ένα πολυαναμενόμενο μοντέλο το οποίο θα κάνει μεγάλη διαφορά, και όχι μόνο όσον αφορά το περιβάλλον εργασίας του οδηγού.
Joakim Eriksson, ιδιοκτήτης

"Όταν μας ζητήθηκε να το δοκιμάσουμε σε πραγματικές συνθήκες, δεν χρειάστηκε να το σκεφτούμε πολύ για να πούμε το 'ναι'". Μας αρέσει η νέα τεχνολογία και είμαστε συνήθως οι πρώτοι που αγοράζουμε τα νέα μοντέλα φορτηγών εδώ στο Skellefteå. Το Volvo FMX είναι το πλέον κατάλληλο φορτηγό για τις δικές μας μεταφορές, αλλά δεδομένου ότι μόνο το παλιό μοντέλο ήταν διαθέσιμο, επιλέξαμε να αγοράσουμε ένα Volvo FH", λέει ο Joakim Eriksson, ένας από τους δύο συνιδιοκτήτες της EG Eriksson.

Η μεταφορική εταιρεία ειδικεύεται στη μεταφορά σκυροδέματος και δραστηριοποιείται στις κατασκευές και στις μεταλλευτικές δραστηριότητες. Ως πελάτης δοκιμών στο δρόμο, έχει αποκτήσει και σημαντικό ρόλο στις δοκιμές και την ανάπτυξη των νέων προϊόντων και υπηρεσιών της Volvo Trucks. Υπάρχει ειδικός εξοπλισμός που καταγράφει όλα τα δεδομένα από το φορτηγό και κάθε δύο μήνες διενεργείται οπτικός έλεγχος στο συνεργείο. Ο οδηγός συζητά συχνά με τον τεχνικό που είναι υπεύθυνος για τις δοκιμές για να δώσει τα σχόλιά του για το προϊόν και για να πάρει πληροφορίες σχετικά με τα νέα χαρακτηριστικά. Όλα αυτά γίνονται για να δοθεί στην ομάδα ανάπτυξης προϊόντων της Volvo Trucks η ευκαιρία να εντοπίσει και να επιλύσει τυχόν θέματα το συντομότερο δυνατό.

Το νέο FMX που χρησιμοποιεί η EG Eriksson είναι εξοπλισμένο με μπετονιέρα που περιέχει περίπου οκτώ κυβικά μέτρα σκυροδέματος. Σε 15 λεπτά, η μπετονιέρα μπορεί να αντικατασταθεί από πλατφόρμα φόρτωσης χαλικιού, αν είναι απαραίτητο.

Για την EG Eriksson, το νέο Volvo FMX είναι μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στο στόλο των οχημάτων της. Στην έδρα της, το Skellefteå, αναπτύσσεται το μεγαλύτερο βιομηχανικό έργο της Σουηδίας: το κτίριο της μονάδας κατασκευής μπαταριών της Northvolt. Σε μια περιοχή με διαστάσεις όσο 100 γήπεδα ποδοσφαίρου, σχεδόν 3.000 άτομα θα κατασκευάζουν σύντομα μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Για την τοπική κοινωνία, το νέο εργοστάσιο όχι μόνο σημαίνει νέες ευκαιρίες απασχόλησης αλλά και ζήτηση για πολλές νέες κατοικίες, σχολεία και υποδομές: "Εδώ στ' αλήθεια κτίζουν πολλά και είναι κάτι που παρατηρούμε κι εμείς. Το χειμώνα συνήθως έχουμε λιγότερες παραδόσεις, αλλά αυτό δεν ισχύει φέτος" λέει ο Joakim Eriksson.

Ενώ οι παραδόσεις προς εργοτάξια είναι δυνατό να αλλάζουν από μέρα σε μέρα, οι εργασίες με μεταλλεία είναι πιο προβλέψιμες. Δύο από τα φορτηγά κυκλοφορούν σε βάρδιες, επτά ημέρες την εβδομάδα και όλο το χρόνο, στο ορυχείο Renström το οποίο είναι περίπου 40 χλμ. βορειοανατολικά του Skellefteå. "Ξεκινήσαμε τη μεταφορά σκυροδέματος προς το ορυχείο το 2008. Οι παραδόσεις αυτές είναι σημαντικές επειδή μας παρέχουν σταθερή δουλειά. Στο ορυχείο χρειάζεται πάντα σκυρόδεμα, ανεξάρτητα από τον καιρό. Αυτό δεν ισχύει σε άλλες δραστηριότητες. Αν αρχίσει να βρέχει, υπάρχει ο κίνδυνος να μην γίνουν παραδόσεις σε εργοτάξια εκείνη την ημέρα", λέει ο Joakim Eriksson.

Κάθε μέρα, καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, η EG Eriksson παραδίδει σκυρόδεμα στο ορυχείο Renström κοντά στο Skellefteå. Το σκυρόδεμα χρησιμοποιείται για την ενίσχυση των τοιχωμάτων του ορυχείου για την πρόληψη ρωγμών.

Ο Joakim Eriksson αποτελεί την τρίτη γενιά της οικογένειάς του που εργάζεται στην εταιρεία που ξεκίνησε ο παππούς του το 1953. Ξεκινώντας ως αυτοαπασχολούμενος στις μεταφορές χαλικιών και ξυλείας, η εταιρεία σιγά-σιγά επέκτεινε τις δραστηριότητές της. Σήμερα, διαθέτει περίπου 20 υπαλλήλους και 12 φορτηγά, καθώς και μερικά φορτηγά για άλλες εργασίες. Για τον Joakim Eriksson ήταν ανέκαθεν αυτονόητο ότι θα ασχολείτο με την οικογενειακή επιχείρηση.

Ο Eric Åström, αντιπρόσωπος της Volvo Trucks, συνεργάζεται με την εταιρεία του Joakim Eriksson επί σχεδόν 15 χρόνια.

"Ξεκίνησα να οδηγώ φορτηγό εδώ την επομένη της αποφοίτησης μου από το σχολείο. Καθώς η εταιρεία μεγάλωσε, έπρεπε να αναλάβω και πολλά άλλα καθήκοντα. Τώρα λοιπόν μεταφέρω προϊόντα μόνο όταν κάποιος είναι άρρωστος ή αν ο φόρτος εργασίας μας είναι τεράστιος. Αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι η οδήγηση φορτηγού είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά πράγματα που μπορείς να κάνεις", λέει.

Στα πάνω από 65 χρόνια που λειτουργεί η EG Eriksson, έχει στον στόλο της κατά κύριο λόγο μόνο φορτηγά Volvo στο στόλο της. Η αντιπροσωπεία της Volvo είναι μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα από την επιχείρηση και οι πόρτες του συνεργείου της είναι σχεδόν πάντα ανοιχτές. Για κάποιον που παραδίδει σκυρόδεμα, τα χρονικά περιθώρια είναι στενά, οπότε αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, είναι σημαντικό να μπορεί το φορτηγό να επανέλθει γρήγορα στο δρόμο. "Συνεργαζόμαστε καλά με το συνεργείο και πάντα λαμβάνουμε βοήθεια όταν τη χρειαζόμαστε. Ξέρουν ότι μερικές φορές είμαστε πολύ βιαστικοί", λέει ο Joakim Eriksson.

Σήμερα ο στόλος αποτελείται από δύο Volvo FMX και δέκα Volvo FH. "Το νέο Volvo FMX είναι ένα πολυαναμενόμενο μοντέλο το οποίο θα κάνει μεγάλη διαφορά, και όχι μόνο όσον αφορά το περιβάλλον εργασίας του οδηγού. Όταν μεταφέρετε σκυρόδεμα, μπαινοβγαίνετε από το φορτηγό 50 έως 70 φορές κατά τη διάρκεια μιας και μόνο βάρδιας. Το FMX διαθέτει χαμηλότερη είσοδο με αποτέλεσμα η σωματική ταλαιπωρία να είναι μικρότερη", λέει ο Joakim Eriksson.

Ο Torbjörn Forsman είναι ο οδηγός του νέου Volvo FMX. "Μία από τις σημαντικότερες βελτιώσεις είναι η ορατότητα", λέει.

Το φορτηγό κινείται κατά κύριο λόγο στην αστική κυκλοφορία, όπου η καλή ορατότητα είναι πολύ σημαντική. Στο νέο FMX, τα παράθυρα είναι μεγαλύτερα και οι πλευρικοί καθρέφτες έχουν τοποθετηθεί σε νέα θέση. "Η ορατότητα στο νέο φορτηγό είναι φανταστική. Ο οδηγός διαθέτει καλή ορατότητα τόσο προς τα εμπρός όσο και προς το πλάι και δεν εμποδίζεται από καθρέφτες", λέει ο Joakim Eriksson.

Ο Torbjörn Forsman είναι ο οδηγός που έχει περάσει τον περισσότερο χρόνο στο τιμόνι του νέου FMX. Κάθε εβδομάδα έρχεται σε επαφή με το τμήμα δοκιμών της Volvo Trucks για να συζητήσει πώς λειτουργεί το φορτηγό και πολλές από τις νέες λειτουργίες του. Πιστεύει ότι είναι μια μεγάλη αναβάθμιση από το φορτηγό που οδηγεί συνήθως.

"Εκτός από την καλύτερη ορατότητα, η νέα καμπίνα είναι πιο ευρύχωρη. Υπάρχει περισσότερος χώρος τόσο πάνω από τον οδηγό όσο και γύρω του. Είναι επίσης σημαντικό η οδήγηση του φορτηγού να μην κουράζει υπερβολικά τον οδηγό. Μου αρέσει πολύ η δουλειά μου και θέλω να συνεχίσω να οδηγώ όσο το δυνατόν περισσότερο. Το γεγονός ότι η καμπίνα του Volvo FMX διαθέτει χαμηλή είσοδο, κάνει μεγάλη διαφορά. Το ίδιο ισχύει και για το γεγονός ότι είναι εξοπλισμένο με το Volvo Dynamic Steering (VDS), με το οποίο το όχημα στρίβει ευκολότερα, ειδικά σε στενούς χώρους" λέει.

Ο Torbjörn Forsman είναι σχετικά νέος υπάλληλος της EG Eriksson, αλλά έχει εργαστεί σε διάφορες θέσεις της εταιρείας από τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Και οδηγεί εργοταξιακό φορτηγό για το ίδιο περίπου χρονικό διάστημα. Ως οδηγός, ο Torbjörn Forsman περνάει το μεγαλύτερο μέρος της βάρδιας του στο φορτηγό. "Η καμπίνα γίνεται κάτι σαν συνάδελφος. Είναι σημαντικό λοιπόν τα πάντα να λειτουργούν όπως πρέπει, να υπάρχει αρκετός χώρος, καλές δυνατότητες αποθήκευσης και σύγχρονες λειτουργίες που διευκολύνουν την εργασία. Το νέο FMX τα έχει όλα αυτά", λέει.

Η οικοδομική ανάπτυξη στη Skellefteå θα συνεχιστεί για μερικά χρόνια ακόμα. Κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί μετά. Για τον Joakim Eriksson, η μεγάλη πρόκληση είναι να προσπαθήσει να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. "Αυτή τη στιγμή, είμαστε τόσο απασχολημένοι με το σχεδιασμό των σημερινών παραδόσεων που είναι δύσκολο να βρούμε το χρόνο να σκεφτούμε πως μπορεί να είναι το μέλλον, συμπεριλαμβάνοντας και του αριθμού των φορτηγών και του προσωπικού που χρειαζόμαστε. Ο κλάδος του σκυροδέματος είναι αρκετά απρόβλεπτος, κατά συνέπεια συμφωνώ ότι ίσως θα ήταν καλό να διευρύνουμε τις δραστηριότητές μας. Ελπίζω ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και ότι τα παιδιά μου θα θέλουν να αναλάβουν τα ηνία της κάποια μέρα", λέει.

Η οικοδομική ανάπτυξη στη Skellefteå θα συνεχιστεί για μερικά χρόνια ακόμα. Κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί μετά. Για τον Joakim Eriksson, η μεγάλη πρόκληση είναι να προσπαθήσει να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. "Αυτή τη στιγμή, είμαστε τόσο απασχολημένοι με το σχεδιασμό των σημερινών παραδόσεων που είναι δύσκολο να βρούμε το χρόνο να σκεφτούμε πως μπορεί να είναι το μέλλον, συμπεριλαμβάνοντας και του αριθμού των φορτηγών και του προσωπικού που χρειαζόμαστε. Ο κλάδος του σκυροδέματος είναι αρκετά απρόβλεπτος, κατά συνέπεια συμφωνώ ότι ίσως θα ήταν καλό να διευρύνουμε τις δραστηριότητές μας. Ελπίζω ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και ότι τα παιδιά μου θα θέλουν να αναλάβουν τα ηνία της κάποια μέρα", λέει.

EG ERIKSSON HAULIERS
Ιστορία:
Η οικογενειακή επιχείρηση ιδρύθηκε το 1953 από τον Erik Gustav Eriksson στο Klutmark, έξω από το Skellefteå, στη βορειοανατολική Σουηδία. Τα πρώτα χρόνια, η εταιρεία είχε μόνο ένα φορτηγό και μετέφερε χαλίκια και ξυλεία.
Δραστηριότητες: Η εταιρεία ειδικεύεται στη μεταφορά σκυροδέματος, κυρίως για τους κλάδους των κατασκευών και των μεταλλείων, αλλά μεταφέρει και χαλίκι προς μονάδες παραγωγής σκυροδέματος. Επίσης διαθέτει μερικούς φορτωτές για άλλες εργασίες.
Ίδρυση: 1953.
Ιδιοκτήτες: Joakim Eriksson και Urban Eriksson.
Αριθμός εργαζομένων: 20.
Αριθμός φορτηγών: 10 Volvo FH και 2 Volvo FMX. Από τον Μάρτιο του 2019, τεστάρει επίσης ένα νέο Volvo FMX.
Μεταφορικές εργασίες: Μεταφορές σκυροδέματος και χαλικιών.
Μεγαλύτερος πελάτης: Byggbetong John Dahlgren.