Trucks

Η διαφορά είναι τεράστια: Πολύ μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμου και AdBlue στους απαιτητικούς δρόμους της Φινλανδίας

| 4,5 λ ανάγνωση | 4,5 λ ανάγνωση
Η φινλανδική εταιρεία Kuljetusliike Antti Airaksinen άρχισε πρόσφατα να χρησιμοποιεί Volvo FH με I-Save σε δρομολόγια διανομής τροφίμων. Έκτοτε, η κατανάλωση καυσίμων έχει μειωθεί κατά 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, γεγονός που έχει τεράστιο αντίκτυπο στην κερδοφορία της εταιρείας.

Ένα Volvo FH κινείται στο γαλήνιο, ομιχλώδες απογευματινό σκηνικό των χιονισμένων επαρχιακών δασικών δρόμων της ανατολικής Φινλανδίας. Ο Toni Korhonen οδηγεί με σκοπό την παράδοση κατεψυγμένων τροφίμων στα μικρά χωριά γύρω από το Kuopio, μια πόλη με περίπου 120.000 κατοίκους. 

"Οι δρόμοι εδώ είναι δύσκολοι και παχύ χιόνι καλύπτει πολλούς λόφους και κλειστές στροφές. Τα δρομολόγια μου απαιτούν συχνές στάσεις, μερικές φορές δέκα και παραπάνω στην ίδια μικρή πόλη. Αυτό μπορεί να συντελέσει στην κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καυσίμων."

Στα μέσα του 2018, η Kuljetusliike Antti Airaksinen (δηλ. η μεταφορική εταιρεία Antti Airaksinen) απέκτησε το πρώτο της Volvo FH με I-Save ως μέρος ενός προγράμματος δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες κίνησης. Με κινητήρα D13 Turbo Compound ο οποίος χρησιμοποιεί την επιπλέον ενέργεια για υψηλότερη ροπή, το αποτέλεσμα είναι ένα ισχυρό και αποδοτικό σε καύσιμα φορτηγό.

"Το νέο φορτηγό ήδη έχει σημαντικό αντίκτυπο στις δραστηριότητές μας", λέει ο Antti Airaksinen, διευθύνων σύμβουλος της οικογενειακής επιχείρησης που ίδρυσε ο ίδιος το 1990.

"Η διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου είναι 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Εάν ένα φορτηγό καταναλώνει 4,5 λίτρα λιγότερο πετρέλαιο όταν οδηγείται σωστά, η διαφορά είναι τεράστια σε επίπεδα κατανάλωσης δύο εκατομμυρίων λίτρων ετησίως." 

Κάθε φορτηγό της εταιρείας καλύπτει περίπου 180.000-250.000 χιλιόμετρα ετησίως και επακόλουθα, ο Antti επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στην οικονομία καυσίμου, παρακολουθώντας την οικονομία και το στυλ οδήγησης του κάθε οδηγού μέσω του Dynafleet, του συστήματος διαχείρισης στόλου της Volvo Trucks. Η επιχείρηση δίνει ιδιαίτερη σημασία στη μείωση των αδρανών χρόνων κατά τη λειτουργία, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν οι πόροι καυσίμων. Το σβήσιμο κινητήρα στο ρελαντί είναι μία μόνο από τις λειτουργίες που περιλαμβάνονται στο I-Save και σύμφωνα με τον Antti, αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα.

Το νέο Volvo FH με I-Save έχει ήδη αποδειχθεί δημοφιλές μεταξύ των μελών της ομάδας. "Το νέο φορτηγό αρέσει πάρα πολύ στους οδηγούς μας" λέει χαμογελώντας ο Antti Airaksinen. "Σε μεγάλη υπόληψη βρίσκεται η ροπή του στις χαμηλές στροφές. Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι λιγότερες όταν το όχημα κινείται σε ανηφόρες. Στην πραγματικότητα, οι τρεις οδηγοί που αποτελούν τη βασική ομάδα μας έχουν σε τέτοια εκτίμηση το φορτηγό που δεν θέλουν να το αφήνουν στα χέρια των αναπληρωματικών οδηγών".

Η χρήση ενός τόσο ισχυρού αλλά αποδοτικού σε καύσιμα φορτηγού, έχει κάνει μεγάλη διαφορά στις παραδόσεις μας. "

Περίπου το 90% των εσόδων της εταιρείας Antti προέρχεται από τον κλάδο των τροφίμων. Τα οχήματά της κυκλοφορούν κυρίως στη Φινλανδία, αν και υπάρχει ένα που εξυπηρετεί τις Κάτω Χώρες. Η διαδρομή από το Ελσίνκι, την πρωτεύουσα της Φινλανδίας μέχρι το Κουόπιο, είναι εκείνη που οι οδηγοί καλύπτουν τακτικά. Οι παραδόσεις γίνονται από το Κουόπιο σε μικρές πόλεις και κοντινά χωριά.

Το νέο Volvo FH με I-Save χρησιμοποιείται σε παρατεταμένα ωράρια σε τρεις βάρδιες, έξι ημέρες την εβδομάδα. "Η ύπαιθρος της ανατολικής Φινλανδίας κρύβει πολλές δυσκολίες στην καρδιά του χειμώνα", λέει ο Antti Airaksinen. "Το να έχουμε ένα τόσο ισχυρό αλλά και οικονομικό σε καύσιμα φορτηγό στη διάθεσή μας έχει κάνει μεγάλη διαφορά στις παραδόσεις μας. Ακόμα, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που το σέρβις και η συντήρηση που παρέχεται από τη Volvo βρίσκεται στο Kuopio. Τα τοπικά συνεργεία λειτουργούν με εξαιρετική ευελιξία και αυτό μας βολεύει πολύ."

Ένα ακόμα δημοφιλές γνώρισμα του κινητήρα D13TC είναι το σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψύξη, το οποίο μειώνει την ποσότητα οξειδίου του αζώτου κατά τη διαδικασία της καύσης. Αυτή η μείωση με τη σειρά της μειώνει τις ανάγκες σε AdBlue. "Ο κινητήρας καταναλώνει 50 τοις εκατό λιγότερο AdBlue από τα προηγούμενα μοντέλα, γεγονός που φυσικά συμβάλλει στη συνολική οικονομία που προσφέρει το μοντέλο", λέει ο Antti Airaksen. "Καθώς καλύπτουμε μεγαλύτερες αποστάσεις, αναμένουμε από το Ι-Save να συμβάλλει ακόμα περισσότερο στην κερδοφορία της εταιρείας." 

Ο οδηγός Toni Korhonen συνεχίζει το δρομολόγιο του κατευθυνόμενος προς το μικρό χωριό Kaavi με ένα φορτίο κατεψυγμένου ψωμιού. 

Η ομάδα μου κι εγώ θέλουμε να οδηγούμε οι ίδιοι αυτό το φορτηγό. Δεν το αφήνουμε στα χέρια κανενός άλλου!

Οδηγεί φορτηγά εδώ και πέντε χρόνια και στα τέσσερα από αυτά εργάζεται για τη μεταφορική Antti Airaksinen, συχνά σε νυχτερινές παραδόσεις στους μικρούς δήμους γύρω από το Kuopio. "Είναι πολύ όμορφα και ήσυχα σε αυτές τις περιοχές και μου αρέσει να οδηγώ ένα τόσο αξιόπιστο φορτηγό. Έχω οδηγήσει και άλλες μάρκες φορτηγών αλλά αυτό που μου αρέσει σχετικά στα Volvo είναι η καλή θέση οδήγησης και η άνεση". Και προσθέτει: "Εργάζομαι με το Volvo FH με I-Save επί έξι μήνες. Οι συνάδελφοί μου και εγώ είμαστε μεγάλοι οπαδοί της ροπής στις χαμηλές στροφές και του δυνατού τραβήγματος στις ανηφόρες. Η ομάδα μου κι εγώ θέλουμε να οδηγούμε οι ίδιοι αυτό το φορτηγό και δεν το αφήνουμε στα χέρια κανενός άλλου!"

 

Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy
Ιδρύθηκε το:
1990
Ιδιοκτήτης: Antti Airaksinen
Αριθμός υπαλλήλων: 80, εκ των οποίων οι 50 είναι οδηγοί
Φορτίο: Κατεψυγμένα προϊόντα και ψυγείου
Αριθμός φορτηγών: 27 από τα οποία τα 23 είναι Volvo
Μεγαλύτερος πελάτης: Kesko
Ιστορία: Η οικογενειακή επιχείρηση ιδρύθηκε το Μάρτιο του 1990 στο Kuopio της Φινλανδίας. Η εταιρεία αρχικά δραστηριοποιήθηκε στις εγχώριες και στις διεθνείς παραδόσεις και αργότερα, το 1997, έστρεψε το ενδιαφέρον της κυρίως σε παραδόσεις εσωτερικού.
Υπηρεσίες: Η εταιρεία ειδικεύεται στη διανομή τροφίμων κατεψυγμένων και ψυγείου και χρησιμοποιείται 26 φορτηγά πλαίσια με ρυμουλκούμενα, σχεδόν όλα Volvo.

Volvo FH με I-Save
Το Volvo FH με I-Save είναι το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων της Volvo Trucks μέχρι σήμερα. Ο κινητήρας D13TC και τα ενημερωμένα χαρακτηριστικά εξοικονόμησης καυσίμου σχεδιάστηκαν για τον περιορισμό του κόστους καυσίμου έως και 7 τοις εκατό. Ο κινητήρας D13TC χρησιμοποιεί τεχνολογία Turbo Compound, η οποία απαντάται σε αεροπορικούς κινητήρες υψηλής ισχύος και εδώ είναι προσαρμοσμένη για οχήματα. Η μονάδα TC επαναχρησιμοποιεί την επιπλέον θερμότητα και ενέργεια από τα καυσαέρια του φορτηγού. Ολόκληρη η γραμμή μετάδοσης κίνησης έχει μελετηθεί με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας καυσίμου, με νέο σχεδιασμό εμβόλου που επιτρέπει λιγότερες απώλειες θερμικής ενέργειας. Επιπλέον, το I-Save ενσωματώνει τεχνολογίες αιχμής της Volvo Trucks όπως το λογισμικό I-See με χαρτογραφικές πληροφορίες και το I-Cruise με I-Roll. Είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για μεταφορείς μεγάλων αποστάσεων που κατά κανόνα διανύουν πάνω από 120.000 χιλιόμετρα ετησίως.