Trucks

Ο αναθεωρημένος κανονισμός γενικής ασφάλειας της ΕΕ (GSR) και ο τρόπος με τον οποίο θα επηρεάσει τους μεταφορείς

Από το 2022, επιλεγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας θα γίνουν υποχρεωτικά στην Ευρώπη. Η νέα διευθυντής ασφάλειας της κυκλοφορίας και ασφάλειας των προϊόντων της Volvo Trucks, Anna Wrige Berling, αξιολογεί τις συνέπειες για τον κλάδο των μεταφορών.
"Το πιο σημαντικό σύστημα ασφαλείας εξακολουθεί να είναι ο οδηγός", λέει η Anna Wrige Berling, Διευθυντής Ασφάλειας Κυκλοφορίας και Προϊόντων της Volvo Trucks.

Ποιος είναι ο αναθεωρημένος κανονισμός γενικής ασφάλειας της ΕΕ (GSR); 
"Ως αποτέλεσμα των καινοτομιών στην ασφάλεια των αυτοκινήτων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει μια σειρά από υποχρεωτικά συστήματα αποφυγής ατυχημάτων για τα ευρωπαϊκά οχήματα, που θα θεσπιστούν σε τρία στάδια από το 2022 έως το 2028, για την προστασία τόσο των επιβατών όσο και των ευάλωτων χρηστών των οδών (πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές). Η ΕΕ έχει πλέον καταλήξει σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με τις προτάσεις. Για όλα τα οχήματα, αυτά περιλαμβάνουν προειδοποίηση σχετικά με την υπνηλία και την απόσπαση της προσοχής του οδηγού, την έξυπνη βοήθεια ταχύτητας, ασφάλεια κατά την κίνηση με όπισθεν με κάμερες ή αισθητήρες και καταγραφείς δεδομένων. Ο απώτερος στόχος είναι να επιτευχθεί ο μακροπρόθεσμος στόχος της ΕΕ για μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς, γνωστός ως "Vision Zero", στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2050." 

Τι σημαίνει αυτό για τη Volvo Trucks και τους πελάτες της;
"Θα έχει κάποια επίδραση στην από εμάς ανάπτυξη τηςασφάλειας δεδομένου ότι ορισμένα από τα συστήματα αυτά έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή, ωστόσο άλλα θα πρέπει να αναπτυχθούν ή να προσαρμοστούν ελαφρώς από τα διαθέσιμα σήμερα. Η οδική ασφάλεια είναι επί του παρόντος υψηλά στην πολιτική ατζέντα και η νέα τεχνολογία επιτρέπει ολοένα και πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας για τα φορτηγά. Βλέπουμε μεγάλη αύξηση του ενδιαφέροντος για λύσεις ενεργητικής ασφάλειας ειδικότερα για την προστασία των ευάλωτων χρηστών των οδών και αυτό οφείλεται σίγουρα στις αυστηρότερες απαιτήσεις ασφαλείας στις πόλεις, με το πρότυπο άμεσης όρασης του Λονδίνου (καλύτερη ορατότητα από την καμπίνα για τους οδηγούς, μέσω μιας σειράς προσαρμογών) για τα βαρέα φορτηγά που δείχνουν το δρόμο. Ταυτόχρονα, πιστεύουμε ότι το πιο σημαντικό σύστημα ασφαλείας εξακολουθεί να είναι ο οδηγός. Τα συστήματα Ενεργητικής ασφάλειας που υποστηρίζουν τον οδηγό και μειώνουν τις συνέπειες του ανθρώπινου λάθους είναι απαραίτητα, αλλά αυτό δεν μειώνει τη σπουδαιότητα ενός καλά εκπαιδευμένου οδηγού. Ο καλά εκπαιδευμένος οδηγός είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος να αποφύγετε να καταλήξετε σε κρίσιμες καταστάσεις."

Πώς βλέπει η Volvo Trucks την αναθεωρημένη GSR;
"Είναι καλό να θεσπίζονται αυστηρότεροι κανονισμοί ασφαλείας καθώς τυποποιείται ο κλάδος και εξασφαλίζεται ότι όλοι βρίσκονται τουλάχιστον πάνω από ένα βασικό επίπεδο. Η Volvo Trucks ήταν ανέκαθεν στην πρώτη γραμμή των λύσεων ενεργητικής ασφάλειας και συμμετείχαμε στις συζητήσεις που οδήγησαν στην αναθεωρημένη GSR. Η ιστορία μας στην οδική ασφάλεια και το γεγονός ότι έχουμε δική μας έρευνα από την Volvo Trucks Accident Research Team έχει μεγάλο βάρος στις συζητήσεις. Όταν εισάγονται κανονισμοί για νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας, είναι σημαντικό αυτοί να βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα και να αναλύεται η δράση μείωσης των πιθανών ατυχημάτων."

Είναι το "Vision Zero" ρεαλιστικός στόχος;
"Εμείς στη Volvo Trucks, θεωρούμε τρόπο σκέψης το Vision Zero. Ουσιαστικά, όλα τα ατυχήματα μπορούν να αποφευχθούν. Με την έννοια αυτή λοιπόν ο στόχος είναι εφικτός αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να αντιμετωπιστούν ώστε να αποφευχθούν όλα στην πράξη. Τέτοιοι είναι για παράδειγμα, η οδική υποδομή, η ευαισθητοποίηση σχετικά με την ασφάλεια και ο σωστός συνδυασμός συστημάτων ασφάλειας. Το Vision Zero έχει τις ρίζες του στη Σουηδία. Έχει υιοθετηθεί από την Volvo Group και έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο. Στη Volvo Trucks, οι μηδενικοί θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί αποτελούν πρώτη προτεραιότητα αλλά ακόμα και μικρά περιστατικά με φορτηγά μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνία, προκαλώντας καθυστερήσεις και συμφόρηση, γι 'αυτό και το ενστερνιζόμαστε ως μέρος του οράματός μας."

Τι μπορούμε να περιμένουμε για την ασφάλεια των φορτηγών στο μέλλον;
"Η οδική ασφάλεια, ιδιαίτερα στις πόλεις, κερδίζει τώρα την αναγνώριση που της αξίζει. Μπορούμε να περιμένουμε να δούμε περισσότερη τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας που υποστηρίζει οδηγούς φορτηγών, ασφαλέστερες οδικές υποδομές και ασφαλέστερο περιβάλλον στις πόλεις, στην Ευρώπη αλλά και σε άλλες χώρες, και για τους επιβάτες και τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου." 
 

Ο ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΕ

• Ο GSR προτείνει νέα, υποχρεωτικά, χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας σε ευρωπαϊκά οχήματα για την προστασία των επιβατών, των πεζών και των δικυκλιστών και την άμβλυνση του ανθρώπινου λάθους, το οποίο προκαλεί το 90% των ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

• Η αναθεωρημένη πρόταση αναγνωρίζει ότι η αυξημένη ενεργητική ασφάλεια προσφέρει σημαντικές δυνατότητες αντιστάθμισης του ανθρώπινου λάθους και έχει ως στόχο να ανοίξει το δρόμο για πιο αυτοματοποιημένες και συνδεδεμένες λύσεις κινητικότητας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

• Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και η Επιτροπή έχουν καταλήξει σε συμφωνία και τώρα η τελική διαδικασία είναι να καθορίσουν τις λεπτομέρειες των τεχνικών απαιτήσεων.

Related News