Trucks

Το νέο Volvo FH με I-Save: οικονομικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων στα καλύτερά τους

Το νέο Volvo FH με I-Save μπορεί να μειώσει τις δαπάνες καυσίμων έως και επτά τοις εκατό. Το μυστικό του: Εξαντλητικές δοκιμές, ο μοναδικός κινητήρας D13TC και πολλές αναβαθμισμένες δυνατότητες εξοικονόμησης καυσίμου, προκειμένου να γίνει το πλέον αποδοτικό σε καύσιμα φορτηγό της Volvo Trucks μέχρι σήμερα.
Το Volvo FH με το I-Save συνδυάζει τον κινητήρα Volvo Turbo Compound D13TC, με πολλές δυνατότητες υψηλής τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων τα ενημερωμένα I-See και I-Cruise.

Σε έναν αυτοκινητόδρομο της Σουηδίας, ένα φορτηγό κινείται προς δυσμάς με προορισμό μια μυστική πίστα δοκιμών. Στο τιμόνι βρίσκεται ο Lars Sjöö, Chief Project Manager της Volvo Trucks. Μαζί με μια ομάδα εξειδικευμένων μηχανικών, βρίσκεται στα τελικά στάδια των δοκιμών του νέου Volvo FH με I-Save. Κάθε χαρακτηριστικό αυτού του οχήματος, από τους νέους πίσω άξονες χαμηλής τριβής έως το εσωτερικό σχήμα των εμβόλων, έχει σχεδιαστεί για εξοικονόμηση καυσίμου. 

“Μετά από πολλές δεκαετίες ενασχόλησης με την οικονομία καυσίμου στη Volvo Trucks, καταλάβαμε ότι δεν υπάρχει μαγικός διακόπτης που μόλις τον γυρίσεις θα μειώσεις το κόστος καυσίμου κατά μέχρι και επτά τοις εκατό. Αντίθετα, απαιτείται να κυνηγήσεις και το παραμικρό κλάσμα της κάθε ποσοστιαίας μονάδας μέσα από την καινοτομία και τις ρυθμίσεις ακριβείας” λέει ο Lars Sjöö.

Το κλειδί της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου είναι ο κινητήρας D13TC, με τεχνολογία Turbo Compound η οποία χρησιμοποιείται σε κινητήρες αεροσκαφών και η οποία έχει προσαρμοστεί για χρήση σε οχήματα. Με απλά λόγια, η μονάδα Turbo Compound είναι ένας πρόσθετος στρόβιλος μετά το στροβιλοσυμπιεστή, στη ροή των καυσαερίων, ο οποίος επαναχρησιμοποιεί την περίσσεια θερμότητας και ενέργειας στα καυσαέρια. Με την αξιοποίηση της περίσσειας ενέργειας, η μονάδα Turbo Compound παρέχει πολύ υψηλότερη ροπή στον στροφαλοφόρο άξονα, με αποτέλεσμα έναν ισχυρό και εξαιρετικά αποδοτικό σε καύσιμα κινητήρα.

Δεν είναι μόνο η μονάδα Turbo Compound που προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου στο Volvo FH με I-Save. Ολόκληρη η γραμμή μετάδοσης κίνησης έχει μελετηθεί για την υψηλότερη δυνατή απόδοση. Τα έμβολα του κινητήρα για παράδειγμα, διαθέτουν νέο εσωτερικό με κυματοειδή σχεδίαση. Ο σχεδιασμός έχει αξιοποιήσει τις αρχές της ρευστομηχανικής προκειμένου να καθοδηγήσει τη θερμότητα προς το κέντρο του κυλίνδρου, μακριά από τα τοιχώματα του κινητήρα, έτσι ώστε αυτή η ενέργεια να μην χαθεί ως απώλεια θερμότητας. “Τα κυματοειδούς σχεδίασης έμβολα είναι μια νέα, πατενταρισμένη καινοτομία της Volvo Trucks. Με την αλλαγή του σχήματος του εμβόλου, κατευθύνουμε την κίνηση της φλόγας στο κέντρο του κυλίνδρου. Αυτό συντελεί σε αποδοτικότερη καύση και παράλληλα η ποσότητα της ενέργειας που χάνεται ως θερμότητα είναι μικρότερη” λέει ο Mats Franzén, Powertrain Strategy Director της Volvo Trucks. 

Το I-Save εμπεριέχει και άλλες σύγχρονες τεχνολογίες της Volvo Trucks όπως το λογισμικό I-See που αξιοποιεί χαρτογραφικές πληροφορίες και το I-Cruise με I-Roll, το σβήσιμο κινητήρα στο ρελαντί και αντλία υδραυλικού τιμονιού με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση. Το αποτέλεσμα είναι ένα φορτηγό που εξοικονομεί τις δαπάνες σε καύσιμα μέχρι επτά τοις εκατό. “Για την σημαντικότερη κατηγορία πελατών μας, τους μεταφορείς μεγάλων αποστάσεων, τα καύσιμα είναι το υψηλότερο κόστος. Είναι λοιπόν σημαντικό να αναπτύσσουμε νέες, αποτελεσματικές λύσεις” λέει ο Mats Franzén.

Υπάρχουν επίσης δύο επιπλέον σημαντικά οφέλη. Το ένα είναι ότι ο κινητήρας Turbo Compound διαθέτει σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψύξη, ο οποίος μειώνει την ποσότητα οξειδίου του αζώτου κατά τη διαδικασία της καύσης. Ως συνέπεια αυτού περιορίζεται η ανάγκη για AdBlue, προσφέροντας στον ιδιοκτήτη του φορτηγού ακόμα μικρότερο κόστος. “Ο κινητήρας και η γραμμή μετάδοσης κίνησης είναι πλέον αποδοτικά στις 1.000 στροφές. Σε εκείνη την περιοχή ο κινητήρας κάνει την περισσότερη οικονομία πετρελαίου και AdBlue” λέει ο Mats Franzén.

Το άλλο μεγάλο όφελος είναι η οδηγική συμπεριφορά. Η ομάδα έργου εργάστηκε με φιλοδοξία τη δημιουργία ενός οχήματος που προσφέρει εξοικονόμηση χρημάτων για τους ιδιοκτήτες αλλά και άριστη οδηγική συμπεριφορά. Στο σημείο αυτό τους βοήθησε μια έξυπνη τεχνική επινόηση. Με την αξιοποίηση της απορριπτόμενης θερμότητας και της περίσσειας ενέργειας, η μονάδα Turbo Compound παρέχει πολύ περισσότερη ισχύ στο στροφαλοφόρο, με αποτέλεσμα υψηλότερη ροπή σε χαμηλότερες στροφές του κινητήρα. Το φορτηγό που προκύπτει διαθέτει δύναμη στις ανηφόρες αλλά με πιο αθόρυβο περιβάλλον οδηγού επειδή το φορτηγό κινείται σε χαμηλές στροφές κινητήρα και με υψηλή ροπή.

“Για την σημαντικότερη κατηγορία πελατών μας, τους μεταφορείς μεγάλων αποστάσεων, τα καύσιμα είναι το υψηλότερο κόστος. Είναι λοιπόν σημαντικό να αναπτύσσουμε νέες, αποτελεσματικές λύσεις.”

Σε μερικές εβδομάδες, ο Lars Sjöö θα είναι σε θέση να κάνει το ταξίδι της επιστροφής με ένα από τα νέα φορτηγά από τη χειμερινή πίστα δοκιμών της Volvo Trucks, η οποία βρίσκεται κοντά στον αρκτικό κύκλο, σε απόσταση 1.700 χλμ από την έδρα της Volvo Trucks. Αυτός ακριβώς είναι ο τύπος των απαιτητικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων για τις οποίες έχει κατασκευαστεί το φορτηγό . “Μόνο εάν περάσεις χρόνο στη θέση του οδηγού μπορείς να καταλάβεις ότι καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια λύση στην οποία όλες οι δυνατότητες είναι αυτές που πρέπει” λέει ο Lars Sjöö. 

“Όταν εστιάζεις μόνο στην κατανάλωση καυσίμου, υπάρχει ο κίνδυνος να χάσεις σε άλλους τομείς όπως η άνεση για τον οδηγό ή η απόδοση του κινητήρα. Αυτός ο τρόπος εργασίας κάνει σύνθετη ολόκληρη τη διαδικασία. Όμως δεν μπορούμε απλά να κάνουμε συμβιβασμούς ως προς τη δημιουργία των καλύτερων φορτηγών του κόσμου” λέει, και προσθέτει: “Για να φτάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, χρειάστηκαν χιλιάδες ώρες δοκιμών, τόσο στο εργαστήριο όσο και στο δρόμο. Τώρα όμως έχουμε ένα άριστο όχημα, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους ιδιοκτήτες”. 

Συγκρίνουμε τον D13TC Euro 6 Step D με το πακέτο καυσίμου μεγάλων αποστάσεων (I-Save) με τον D13 eSCR Euro 6 Step D χωρίς πακέτο καυσίμου μεγάλων αποστάσεων. Η οικονομία καυσίμου που θα επιτευχθεί στην πράξη, ποικίλλει ανάλογα με πολλούς παράγοντες, όπως η χρήση του αυτόματου πιλότου, η μορφολογία του εδάφους της διαδρομής, η εμπειρία του οδηγού και οι καιρικές συνθήκες. Διαβάστε περισσότερα εδώ. 

VOLVO FH ΜΕ I-SAVE

Κάθε χαρακτηριστικό του I-Save έχει σχεδιαστεί για εξοικονόμηση καυσίμου. Διατίθεται στο Volvo FH, με κινητήρα D13TC 460 ή 500 ίππων.

Κινητήρας
D13TC (Turbo Compound) 460 ή 500 ίππων.

Σβήσιμο κινητήρα στο ρελαντί
Σας επιτρέπει να κάνετε οικονομία καυσίμου με το αυτόματο σβήσιμο του κινητήρα μετά από 2,5 λεπτά στο ρελαντί. 

Μετάδοση
I-Shift, I-Shift με έρπουσες ταχύτητες ή I-Shift διπλού συμπλέκτη – όλα με λογισμικό βελτιστοποιημένο για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Ενημερωμένο I-See 
Χρησιμοποιώντας χαρτογραφικά δεδομένα σε περιβάλλον cloud, το ενημερωμένο I-See εξασφαλίζει τον αξιόπιστο συγχρονισμό του φορτηγού με πληροφορίες από χάρτες υψηλής ανάλυσης, με σκοπό την υποστήριξη του οδηγού για την εξοικονόμηση καυσίμου. Σε απομακρυσμένες τοποθεσίες χρησιμοποιεί τοπικά δεδομένα για τις οδούς. 

I-Cruise με I-Roll
Το Smart Cruise Control της Volvo Trucks συνδυάζεται με τη λειτουργία ελεύθερου τροχασμού I-Roll η οποία προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου. 

Οπίσθιοι άξονες
Νέοι, με λιγότερες τριβές και ιδιαίτερα οικονομικοί σε καύσιμα.

Τιμόνι με υποβοήθηση 
Αντλία με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση.

Το Volvo FH με I-Save είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για άτομα που κατά κανόνα διανύουν περισσότερα από 120.000 χλμ. το χρόνο.

Σας ενδιαφέρει το Volvo FH με I-Save; Επικοινωνήστε με τον τοπικό αντιπρόσωπο της Volvo. 

Related News