Trucks

Αναζωογονημένοι κινητήρες

Στο εργοστάσιο του Flen, οι φθαρμένοι κινητήρες βαρέων φορτηγών αποκτούν νέα ζωή. Μετά την ανακατασκευή τους γίνονται σαν καινούργιοι και η όλη διαδικασία έχει μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Μέσα στο εργοστάσιο του Flen
Ο χειριστής Edward Finstorp τοποθετεί τα εξαρτήματα του κινητήρα σε κινητήρα D13 που προορίζεται για φορτηγό Volvo. Το εργοστάσιο του Flen είναι η μεγαλύτερη μονάδα ανακατασκευής του ομίλου Volvo και ανακατασκευάζει κινητήρες μεταξύ άλλων και για τις Volvo CE, Volvo Buses και Volvo Penta.

Έξω από τα χαμηλά κτίρια του εργοστασίου της Volvo Parts στο Flen της Σουηδίας, οι κινητήρες περιμένουν κάτω από μπλε πλαστικά φύλλα, προτού εισέλθουν στο εσωτερικό. Εδώ αποστέλλονται όλοι οι κινητήρες που επιστρέφονται από τους αντιπροσώπους της Volvo Trucks σε Ευρώπη και Ασία. Οι κινητήρες είναι μια από τις 40 διαφορετικές μονάδες αντικατάστασης που η Volvo Trucks προσφέρει στους πελάτες της και η ανακατασκευή τους είναι η πλέον χρονοβόρα.

"Χρειάζονται περίπου 57 ώρες από τη στιγμή που ο κινητήρας παραδίδεται στο εργοστάσιο μέχρι τις δοκιμές και τη βαφή του" εξηγεί ο Lars Färnskog, υπεύθυνος εργοστασίου στο Flen. 

Lars Färnskog, υπεύθυνος εργοστασίου στη μονάδα της Volvo Parts στο Flen της Σουηδίας.

Η διαδικασία της ανακατασκευής ξεκινά με την αποσυναρμολόγηση. Ολόκληρος ο κινητήρας αποσυναρμολογείται, τα μέρη που δεν μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν αποστέλλονται για ανακύκλωση, ενώ τα μέρη που μπορούν να ανακατασκευαστούν αποστέλλονται για καθαρισμό και αμμοβολή. Μόλις απαλλαγούν από την υγρασία, τα υπολείμματα λαδιού και το χρώμα, τα τμήματα μεταφέρονται στο τμήμα μηχανουργικής κατεργασίας.

Μια μηχανή μέτρησης συντεταγμένων χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του καλύμματος βαλβίδων που ελέγχει την πίεση λαδιού σε κινητήρα D12.
Η τεχνικός Kristine Söderlund κάνει ρεκτιφιέ στις θύρες λαδιού σε έναν στροφαλοφόρο άξονα. Αυτή είναι μια από τις πολλές διαδικασίες που υφίστανται τα διάφορα μέρη πριν συναρμολογηθούν ξανά για να δημιουργηθεί ένας κινητήρας.

 

Εδώ, πολλές επιφάνειες σε εξαρτήματα όπως οι κυλινδροκεφαλές, οι στροφαλοφόροι άξονες και μπλοκέ κινητήρων λειαίνονται και φρεζάρονται με ακρίβεια και προσοχή. 

"Υπάρχει λόγος που έρχονται εδώ οι κινητήρες. Ωστόσο, επειδή δεν γνωρίζουμε πώς έχει χρησιμοποιηθεί ένας κινητήρας, είναι σημαντικό να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν ακανόνιστες επιφάνειες" λέει ο Jörgen Karlsson, τεχνικός ανακατασκευής κυλινδροκεφαλών. 

 

Όπως και πολλοί συνάδελφοί του, γνωρίζει  πολλά για τους κινητήρες. Η ανακατασκευή απαιτεί κορυφαία δεξιότητα. Στο εργοστάσιο του Flen, γίνεται ανακατασκευή 150-200 διαφορετικών παραλλαγών κινητήρων φορτηγών για τη Volvo Trucks.

"Οι περισσότεροι κινητήρες που παραδίδονται εδώ είναι ηλικίας μεταξύ οκτώ και εννέα ετών. Μερικές φορές ωστόσο, παραλαμβάνουμε κινητήρες ακόμα και από τη δεκαετία του '70! Φροντίζουμε ώστε να γίνεται άριστη εργασία και σε αυτούς", προσθέτει ο Jörgen Karlsson

.

Κατά τη διάρκεια της διακίνησης μέσα στην εγκατάσταση, κάθε εξάρτημα του κινητήρα ελέγχεται σε διάφορα στάδια. Όταν έρθει η ώρα των δοκιμών, ο κινητήρας θα πρέπει να υποστεί τις ίδιες δοκιμές όπως ένα νέας παραγωγής μοντέλο. 

 

"Ένας ανακατασκευασμένος κινητήρας διαθέτει τις ίδιες συνθήκες εγγύησης όπως τα γνήσια ανταλλακτικά της Volvo και έχει την ίδια ποιότητα, αντοχή και απόδοση", λέει ο Lars Färnskog.

 

Εκτός από την ανακατασκευή των εξαρτημάτων ή την αντικατάστασή τους από νέα, γίνονται ενημερώσεις με βάση τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές για κάθε μοντέλο κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες που φεύγουν από το Flen είναι σαν καινούργιοι. 

"Φροντίζουμε ώστε τα πάντα να βελτιστοποιούνται, από την πρόσβαση σε καύσιμα μέχρι το λογισμικό. Οι πελάτες που επιλέγουν την αγορά ανακατασκευασμένου κινητήρα, αποκτούν ένα καλύτερο προϊόν σε πολύ χαμηλότερη τιμή και παράλληλα συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος", λέει ο Lars Färnskog.

Σε σύγκριση με ένα νέο κινητήρα φορτηγού, η κατανάλωση ενέργειας ενός ανακατασκευασμένου κινητήρα είναι κατά 85% χαμηλότερη. Η αντίστοιχη τιμή για την κατανάλωση πρώτων υλών είναι 80 τοις εκατό. Ο Lars Färnskog είναι πεπεισμένος ότι τα ευρεία οφέλη για το περιβάλλον θα αυξήσουν τη μονάδων αντικατάστασης (exchange).

Με τη χρήση μαγνητικών ρινισμάτων και λυχνίας, ελέγχεται η κυλινδροκεφαλή για να εξασφαλιστεί η απουσία ρωγμών. Οι ρωγμές μπορούν να είναι εμφανείς στο πράσινο φως.
Ένας στροφαλοφόρος άξονας για κινητήρα D12 περιμένει για πλάνισμα. Κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής, είναι σημαντικό να εξομαλύνονται όλες οι ανωμαλίες και οι επιφάνειες να είναι απόλυτα λείες.

 

 

 

 

"Γνωρίζουμε ότι οι παγκόσμιοι φυσικοί πόροι είναι περιορισμένοι και ότι οι τιμές των πρώτων υλών αυξάνονται. Ταυτόχρονα, οι πελάτες μας αρχίζουν να ζητούν πιο έντονα  τα προϊόντα μας να είναι βιώσιμα και επαναχρησιμοποιήσιμα", λέει. 

Για να είναι δυνατή η ανακατασκευή βασικών μονάδων όπως κιβώτια ταχυτήτων και κινητήρες, είναι σημαντικό να είναι προετοιμασμένες ήδη από το στάδιο του σχεδιασμού. Για το λόγο αυτό, το εργοστάσιο του Flen συνεργάζεται στενά με την ανάπτυξη προϊόντων και συμμετέχει στα έργα σε πρώιμο στάδιο. 

"Η προετοιμασία των προϊόντων για τη δεύτερη ζωή τους έχει τεράστια αξία για την εταιρεία, τους πελάτες μας και το περιβάλλον" λέει ο Lars Färnskog.

 

Η προετοιμασία των προϊόντων για τη δεύτερη ζωή τους αντιπροσωπεύει τεράστια αξία για την εταιρεία, τους πελάτες μας και το περιβάλλον.

Το εργοστάσιο στο Flen

 

Συνολικά, η Volvo Trucks προσφέρει 40 εξαρτήματα αντικατάστασης, από φίλτρα και αντλίες μέχρι κιβώτια ταχυτήτων και κινητήρες.

40 - Τα διαφορετικά είδγ ανακατασκευασμένων ανταλλακτικών Volvo που προσφέρει η Volvo Trucks - τα πάντα από φίλτρα και αντλίες έως κιβώτια ταχυτήτων και κινητήρες.

85% - Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας όταν γίνεται ανακατασκευή ενός κινητήρα φορτηγού, σε σύγκριση με κινητήρα νέας παραγωγής. 

80% - Η μείωση της κατανάλωσης πρώτων υλών όταν γίνεται ανακατασκευή κινητήρα φορτηγού, σε σύγκριση με νέα παραγωγή.

90% – Το επίπεδο ανακύκλωσης σε έναν παλαιό κινητήρα φορτηγού.

57 – Ο μέσος αριθμός ωρών που απαιτείται για την ανακατασκευή ενός κινητήρα φορτηγού.

150–200 – Ο αριθμός των διαφορετικών εκδόσεων κινητήρων Volvo Trucks που ανακατασκευάζονται.

210 – Ο αριθμός εργαζομένων.

27.000 μ2 – Η συνολική έκταση του εργοστασίου.