Trucks

Αυξημένη άνεση με το σύστημα διπλής μπαταρίας

Το νέο σύστημα διπλής μπαταρίας της Volvo Trucks μπορεί να εξασφαλίσει επαρκή ισχύ για όλες τις λειτουργίες της καμπίνας και να διασφαλίσει τη δυνατότητα εκκίνησης του φορτηγού το επόμενο πρωί.
Samuel Nerdal, Product Manager Electrical and Electronics της Volvo Trucks.

 

Παρόλο που η βασική λειτουργία της μπαταρίας ενός φορτηγού είναι η εκκίνηση του κινητήρα, οι απαιτήσεις ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνονται συνεχώς. Ψυγεία, κλιματισμός, συστήματα πολυμέσων και τα τελευταία χρόνια κινητά τηλέφωνα, φορητοί υπολογιστές και tablet, όλα αυτά είναι απαραίτητα για τον σύγχρονο οδηγό φορτηγών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων.

Καταναλώνουν όμως πολλή ενέργεια, η οποία μπορεί να αδειάσει γρήγορα την μπαταρία και να δημιουργήσει πρόβλημα στην εκκίνησης του οχήματος. 

Το νέο σύστημα διπλής μπαταρίας της Volvo Trucks έχει αναπτυχθεί για να λύσει αυτό το πρόβλημα. Αποτελείται από δύο ξεχωριστές μονάδες μπαταριών: μια αποκλειστικά για την εκκίνηση του κινητήρα και μια δεύτερη για την τροφοδοσία των υπόλοιπων ηλεκτρικών συσκευών της καμπίνας. Έτσι εξασφαλίζεται αρκετή ισχύς σε κάθε περίπτωση για την εκκίνηση του κινητήρα και ταυτόχρονα καλύπτεται η τυχόν υψηλή κατανάλωση ενέργειας από το υπόλοιπο φορτηγό.

Οι μπαταρίες για την καμπίνα είναι τεχνολογίας τζελ, η οποία σε σύγκριση με μια συμβατική μπαταρία με υγρά μπορούν να αντέξουν σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό κύκλων εκφόρτισης. "Όταν μια κοινή μπαταρία αδειάζει μέχρι να φτάσει 0%, χάνετε περίπου το 5% της χωρητικότητάς της" λέει ο Hans Westerlind. "Μια μπαταρία τζελ, ωστόσο, έχει σχεδιαστεί για να αποφορτίζεται. Στην πραγματικότητα, μπορεί να υποστεί 200 κύκλους βαθείας εκφόρτισης και εξακολουθεί να λειτουργεί στο 95% της χωρητικότητας της."

Το σύστημα διπλής μπαταρίας είναι ιδανικό για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων όπου οι οδηγοί έχουν κατά κανόνα υψηλότερες απαιτήσεις ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, είναι ενδεχομένως επωφελές και για αστικές διανομές

Samuel Nerdal, Product Manager Electrical and Electronics της Volvo Trucks.

"Αν καλύπτετε μικρές αποστάσεις με συχνές στάσεις, η πλήρης φόρτιση μιας κανονικής μπαταρίας κάθε μέρα μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη", εξηγεί ο Samuel Nerdal. "Αλλά επειδή οι μπαταρίες τζελ μπορούν να απορροφήσουν την ενέργεια πολύ ταχύτερα, επίσης φορτίζονται καλύτερα κάτω από αυτές τις συνθήκες οδήγησης."

Περισσότεροι κύκλοι φόρτισης
Οι συνήθεις μπαταρίες καταστρέφονται όταν αποφορτίζονται κάτω από το 50% και σε περίπτωση αδειάζουν τελείως (0%), μπορούν να χάσουν περίπου το 5% της χωρητικότητας τους. Εάν αυτό συμβεί πολλές φορές, δεν θα αργήσει η στιγμή που η μπαταρία θα χρειαστεί αντικατάσταση. Οι μπαταρίες τζελ ωστόσο έχουν σχεδιαστεί για τη διαχείριση της βαθιάς εκφόρτισης και μπορούν να διατηρήσουν τη χωρητικότητά τους για 10-15πλάσιους κύκλους σε σύγκριση με τις κοινές μπαταρίες.

Καλύτερη άνεση στην καμπίνα
Για τους οδηγούς, το σύστημα διπλής μπαταρίας σημαίνει ότι μπορούν να απολαύσουν όλες τις ανέσεις και τις ευκολίες του ηλεκτρικού εξοπλισμού της καμπίνας, χωρίς να ανησυχούν για την αδυναμία εκκίνησης του φορτηγού. Για παράδειγμα, μπορούν να αφήσουν το σύστημα θέρμανσης όλη τη νύχτα αναμμένο χωρίς να χρειάζεται να ξυπνούν για να βάζουν εμπρός τον κινητήρα στη μέση της νύχτας για να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες.

Εξοικονόμηση καυσίμων και προστασία του περιβάλλοντος
Για πολλούς οδηγούς, η λύση της διαχείριση της ισχύος της μπαταρίας είναι απλά να αφήνουν τον κινητήρα αναμμένο όλη τη νύχτα. Έτσι καταναλώνονται περίπου τρία λίτρα καυσίμου την ώρα. Λαμβάνοντας υπόψη για πόσο χρόνο συνήθως το φορτηγό σταματάει για διανυκτέρευση και τον αριθμό των διανυκτερεύσεων, γρήγορα μαζεύεται μια μεγάλη ποσότητα καυσίμου και υψηλό κόστος μόνο για να θερμαίνεται η καμπίνα - για να μην αναφέρουμε τις περιττές εκπομπές άνθρακα.

Λιγότερες απρογραμμάτιστες στάσεις
Όταν αποφορτιστούν οι κοινές μπαταρίες, υπάρχει πρόβλημα με την  εκκίνηση του κινητήρα. Ωστόσο, με το σύστημα διπλής μπαταρίας, η δυνατότητα εκκίνησης είναι η τελευταία που θα χαθεί. Αντ 'αυτού, θα σταματήσουν σταδιακά πρώτες όλες οι βοηθητικές συσκευές, πράγμα που σε συνδυασμό με κρίσιμες ειδοποιήσεις για τον οδηγό, θα εξασφαλίσει αρκετό διάστημα προειδοποίησης πριν τη διακινδύνευση της ικανότητας εκκίνησης. Συνολικά, έτσι μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος ακινητοποίησης λόγω αποφορτισμένων μπαταριών.

Εξασφάλιση της δυνατότητας εκκίνησης σε συνθήκες ψύχους
Οι ψυχρές θερμοκρασίες μειώνουν σημαντικά την χωρητικότητα της μπαταρίας και μια πλήρως αποφορτισμένη μπαταρία παγώνει στους -5 °C (σε σύγκριση με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία που μπορεί να αντέξει σε θερμοκρασίες κάτω από -70 °C). Το σύστημα διπλής μπαταρίας, με τις ξεχωριστές μπαταρίες για τη μίζα, διατηρεί την ικανότητα εκκίνησης ακόμη και σε συνθήκες ισχυρού ψύχους.

Ταχύτερη επαναφόρτιση
Οι μπαταρίες με τζελ όχι μόνο μπορούν να επαναφορτιστούν για περισσότερους κύκλους, αλλά επαναφορτίζονται έως και 50% ταχύτερα από τις συμβατικές μπαταρίες. Αυτό είναι εξαιρετικά επωφελές για φορτηγά που κάνουν δρομολόγια με συχνά σταματήματα και ξεκινήματα, που δεν επιτρέπουν την πλήρη φόρτιση των μπαταριών τους.