Trucks

Θέρμανση για την Ισλανδία

Στην Ισλανδία, η μεταφορική εταιρεία Jón og Margeir EHF συμμετέχει σε ένα φιλόδοξο γεωθερμικό πρόγραμμα που εξασφαλίζει ζεστό νερό για τους κατοίκους της χώρας. Τα Volvo FH της εταιρείας, εφοδιασμένα με γερανούς 38 μέτρων, έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμα για τη μεταφορά και εγκατάσταση νέων αγωγών.
Η χερσόνησος Reykjanes
Διαθέτοντας άφθονη γεωθερμική ενέργεια και πηγές λάβας, η χερσόνησος Reykjanes διαθέτει ιδιαίτερα καλές συνθήκες για ένα αυτόνομο και πράσινο ενεργειακό σύστημα.

"Για εμάς τους Ισλανδούς, είναι πολύ σημαντικό να επαναχρησιμοποιούμε πολύτιμους πόρους. Και στην πραγματικότητα, αυτό είναι το έργο μας" λέει ο Margeir Jónsson τη στιγμή που το Volvo FH16 650 του προσεγγίζει τη σημερινή θέση έργων κοντά στη λίμνη Kleifarvatn, τη μεγαλύτερη λίμνη στη χερσόνησο Reykjanes. Το Reykjanes, που βρίσκεται σε μια ζώνη ρήγματος που χωρίζει δύο ηπείρους, είναι μια πραγματικά μοναδική τοποθεσία όπου στοιχεία όπως η γεωθερμική ενέργεια, οι πηγές λάβας και άλλα φυσικά φαινόμενα έχουν δημιουργήσει ιδιαίτερα καλές συνθήκες για να αναπτυχθεί ένα αυτόνομο και πράσινο ενεργειακό σύστημα.

Ο Margeir Jónsson, ιδιοκτήτης της Jón og Margeir EHF, στο αγαπημένο του σημείο: στο τιμόνι ενός από τα φορτηγά του.

Ο 70χρονος Margeir εργάζεται σε αυτή την περιοχή από το 1973, όταν η εταιρεία μεταφορών του ξεκίνησε μια συνεργασία με την HS Orka, εταιρεία που ειδικεύεται στην κατασκευή γεωθερμικών σταθμών και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από γεωθερμική ενέργεια. Δεδομένου ότι το 98% όλων των κατοικιών της Ισλανδίας θερμαίνονται με ζεστό νερό, ο φόρτος εργασίας είναι σταθερός και η συνεργασία συνεχίζεται εδώ και 44 χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η εταιρεία του Margeir ασχολήθηκε με τα πάντα, από τη μεταφορά μεγάλων στροβίλων για τους γεωθερμικούς σταθμούς μέχρι μεταφορές σωληνώσεων και μικροϋλικών.

Σκοπεύουμε να συμβάλλουμε στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος της Ισλανδίας. Πάντα το αντιμετωπίζουμε με σεβασμό. Η δραστηριότητά μας για το ενεργειακό έργο της HS Orka μας έφερε ακόμα πιο κοντά στη φύση και οι υπάλληλοί μας το χαίρονται σε μεγάλο βαθμό. Το περιβάλλον της χερσονήσου Reykjanes προκαλεί το δέος και οι διαδρομές που χρησιμοποιούμε για την πρόσβαση σε αυτό το έργο περνούν μέσα από μοναδικά τοπία που κυριαρχούνται από πηγές λάβας που αποτελούν προστατευμένες περιοχές", λέει χαμογελώντας ο Margeir καθώς ετοιμάζοται να ξεφορτώσει. 

 

Οι σωληνώσεις ξεφορτώνονται και τοποθετούνται σε ακριβείς θέσεις, κάποιες επάνω από το έδαφος και κάποιες κάτω από αυτό.

Το Reykjanes θεωρείται - ακόμη και για τα ισλανδικά πρότυπα - μια θερμή περιοχή και δεν χρειάζεται διάτρηση σε πολύ μεγάλο βάθος για να φτάσεις σε καυτό νερό ή ατμό. Αυτό ισχύει, σχεδόν, για οποιοδήποτε σημείο της νοτιοδυτικής χερσονήσου της Ισλανδίας. Ωστόσο το έργο   για την επέκταση της τεράστιας υποδομής γεωθερμικής ενέργειας της Ισλανδίας δεν παύει να απαιτεί ακρίβεια, δεδομένου ότι οι σωλήνες πρέπει να τοποθετηθούν ακριβώς στη σωστή θέση, μερικοί επάνω από το έδαφος και κάποιοι υπόγεια. Έτσι, ο Margeir ζήτησε να τον βοηθήσουν ο γιος του, ο συνεργάτης του Jón Gunnar και ένας από τους υπαλλήλους του.

"Η δραστηριότητα της HS Orka απαιτεί την κατασκευή μεγάλων κτιρίων και δικτύων αγωγών και τους προσφέραμε βοήθεια με τις εργασίες κατασκευής. Τα φορτηγά Volvo FH16 ήταν ιδιαίτερα χρήσιμα για αυτές τις ειδικές αποστολές, καθώς το φορτίο είναι συχνά βαρύ και οι κινητοί μας γερανοί έπαιξαν εξίσου σημαντικό ρόλο", εξηγεί ο Margeir καθώς επιβλέπει την εκφόρτωση.

Το κλίμα ανάμεσα σε αυτόν και τους συνεργάτες του είναι οικείο, πράγμα που δεν είναι περίεργο, δεδομένου ότι πέντε από τους δεκαέξι είναι μέλη της οικογένειας. Στην πραγματικότητα τρεις γενιές εργάζονται για την οικογενειακή επιχείρηση, καθώς ο εγγονός του Margeir είναι ένας από τους οδηγούς. 

Επιπλέον, δύο από τους γιους του εργάζεται για την εταιρεία και ένας από αυτούς πέρασε τις εξετάσεις επαγγελματικής οδήγησης όταν ήταν μόλις 18 ετών, δηλαδή στην ελάχιστη ηλικία χορήγησης διπλώματος στην Ισλανδία. Ως αποτέλεσμα, μερικές φορές τον σταματά η αστυνομία και του ζητά να δείξει το δίπλωμά του, επειδή κάποιοι καταγγέλλουν ότι ένα παιδί οδηγεί ένα από τα μεγάλα φορτηγά της εταιρείας.

Ένας από τους πολλούς σωλήνες που τοποθετεί η εταιρεία Jón og Margeir

"Οι μεταφορές είναι βασικά στο αίμα μας, ο πατέρας μου για παράδειγμα, ήταν επίσης οδηγός φορτηγού και λίγο - πολύ σε όλα τα μέλη της οικογένειας κυλά πετρέλαιο και όχι αίμα στις φλέβες μας. Είμαστε όλοι συνηθισμένοι στη σκληρή δουλειά και η μέση εργάσιμη ημέρα συχνά ξεπερνά τις δέκα ώρες, αν και κάθε μέρα είναι διαφορετική από την άλλη", λέει ο Margeir.

Ο ίδιος και οι συνάδελφοί του έχουν μόλις τελειώσει τη μεταφορά των σωλήνων και ετοιμάζονται για το επόμενο δρομολόγιό τους, τη μεταφορά ενός προκατασκευασμένου στοιχείου σκυροδέματος. Μια εταιρεία μεταφορών με δεκαέξι φορτηγά σε μια χώρα με μόλις 340.000 κατοίκους, σημαίνει ότι η Margeir πρέπει να αναλαμβάνει κάθε είδους δουλειές και να είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή. Η λέξη "όχι" απλώς δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο της Jón og Margeir EHF και εκτός από την HS Orka, αναλαμβάνει πολλές δουλειές από εργολάβους δομικών έργων, ναυτιλιακές εταιρείες και επιχειρήσεις οδοποιίας. 

Οι μεταφορές είναι βασικά στο αίμα μας, ο πατέρας μου για παράδειγμα, ήταν επίσης οδηγός φορτηγού και λίγο - πολύ σε όλα τα μέλη της οικογένειας κυλά πετρέλαιο και όχι αίμα στις φλέβες μας.

Δεδομένου ότι η Ισλανδία είναι και αλιευτική χώρα και το Grindavík, γενέτειρα του Margeir είναι μια τυπική αλιευτική πόλη, η εταιρεία επίσης μεταφέρει πολλά ψάρια. Οι ισχυροί γερανοί τους, με μήκος 38 μέτρων, έχουν αποδειχθεί ιδανικοί για την εκφόρτωση τεράστιων επαγγελματικών διχτυών αλιείας σε σημεία με δύσκολη πρόσβαση από το όχημα.

"Οι σκληρότερες ημέρες στη δουλειά δεν είναι όταν εργαζόμαστε για την τοποθέτηση αγωγών και την κατασκευή σταθμών ηλεκτροπαραγωγής, αλλά όταν μεταφέρουμε ψάρια σε μεγάλες αποστάσεις, 400 έως 500 χιλιόμετρα μακριά από το λιμάνι που φορτώνονται", δηλώνει ο Margeir και εξηγεί ότι ο καιρός στην Ισλανδία είναι πολλές φορές ιδιαίτερα απρόβλεπτος. Μόλις πέρυσι, πέντε από τα φορτηγά του έμειναν αποκλεισμένα για τέσσερις ημέρες στο Djúpuvík, στην ανατολική πλευρά της χώρας, λόγω σφοδρής χιονοθύελλας. Ευτυχώς τα ψάρια δεν αλλοιώνονται, λόγω του καλού ψυκτικού εξοπλισμού των φορτηγών.

Ο Margeir Jónsson με τους γιους του, Jón G Margeirsson και Árni V Margeirsson.

"Όλοι οι οδηγοί μας πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιδράσουν σε έκτακτες περιστάσεις και να αξιολογούν προσεκτικά την κάθε περίσταση. Η υπομονή είναι μία από τις ιδιότητες που πρέπει όλοι να έχουμε" λέει ο Margeir ενώ είναι έτοιμος να γυρίσει στο σπίτι μετά από ακόμη μια δεκάωρη ημέρα στην εργασία. Πρόσφατα γιόρτασε τα 70α γενέθλιά του και δεν βλέπει καθόλου κοντά τη συνταξιοδότησή του, παρόλο που η ευθύνη για την εταιρεία περνά σταδιακά στο γιο του, Jón Gunnar.

"Με την πάροδο του χρόνου, κατά πάσα πιθανότητα θα ανάβει την επιχείρηση  ο εγγονός μου, Η εταιρεία θα περάσει στην στίτη γενιά κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα. Ελπίζω ότι θα συνεχίσουν να οδηγούν φορτηγά Volvo και ότι επίσης θα μάθουν να μην λένε «όχι»", λέει ο Margeir.

 

Jón og Margeir EHF

 

Ιδιοκτήτες: Ο Margeir Jónsson και ο γιος του, Jón Gunnar Margeirsson.

Προσωπικό: 16 υπάλληλοι και 14 οδηγοί.

Ιστορία: Ιδρύθηκε το 1992. Ωστόσο, ο Margeir οδηγεί φορτηγά από το 1970 και αγόρασε το πρώτο του Volvo F86 το 1974.

Βασικοί πελάτες: Η HS Orka, αλιευτικές εταιρείες στο Grindavík, εργολάβοι οικοδομικών έργων, επιχειρήσεις οδοποιίας, ναυτιλιακές εταιρείες.

Στόλος οχημάτων: 11 φορτηγά Volvo FH16 και 3 φορτηγά Scania.

Οχήματα Volvo: Από τα 11 Volvo, τέσσερα είναι Volvo FH16 με κινητήρες 540 έως 750 ίππων. Από αυτά τα τέσσερα, τα δύο είναι εξοπλισμένα με γερανούς.

Κύρια φορτία: Ψάρια, δομικά υλικά, άσφαλτος, εμπορευματοκιβώτια.