Trucks

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με απλά λόγια

Τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι πολλά περισσότερα από μπαταρίες και σταθμούς φόρτισης. Μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας για τους οδηγούς και να αυξήσουν τα κέρδη των μεταφορικών εταιρειών. Τρεις εμπειρογνώμονες της Volvo Trucks βοηθούν στην πορεία προς ένα ηλεκτρικό μέλλον.
Τα Volvo FL και FE Electric είναι τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα της Volvo Trucks και θα καλύψουν τις περισσότερες αστικές μεταφορικές ανάγκες.

Από τότε που η Volvo Trucks ανακοίνωσε ότι τα πρώτα ηλεκτρικά της φορτηγά Volvo FL και FE είναι έτοιμα για κυκλοφορία, η ανταπόκριση της αγοράς ήταν άμεση.

"Οι πελάτες απάντησαν λέγοντας: "Επιτέλους! Αδημονούσαμε για τέτοια οχήματα! " λέει η Anna Thordén, Διευθύντρια προϊόντων ηλεκτροκίνησης της Volvo Trucks. "Πολλοί από τους πελάτες που έρχονται σε επαφή μαζί μας έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρότερους κανονισμούς στις περιοχές που δραστηριοποιούνται. Άλλοι αγόρασαν ηλεκτρικά οχήματα από νεοεμφανιζόμενες εταιρείες και διαπίστωσαν ότι δεν προσφέρουν επαρκή υποστήριξη. Έτσι, μόλις συμβεί κάτι στο φορτηγό τους, μπορούν να βασιστούν μόνο στον εαυτό τους " λέει.

Πολλοί από τους πελάτες που έρχονται σε επαφή μαζί μας έρχονται αντιμέτωποι με ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς στις περιοχές που δραστηριοποιούνται.

Αντίθετα, η Volvo Trucks επενδύει σε ολοκληρωμένες λύσεις για ηλεκτρικά οχήματα, για να διασφαλίσει τη σωστή κάλυψη των αναγκών των πελατών της.

Μέχρι στιγμής, η Volvo Trucks προσφέρει ηλεκτρικά οχήματα μόνο δοκιμαστικά και κατ' επιλογή σε περιορισμένο αριθμό πελατών, παράλληλα όμως προγραμματίζει την αύξηση της παραγωγής μέσα στα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τον Santosh Harakamani, Υπεύθυνο Στρατηγικού Σχεδιασμού της Volvo Trucks, ήδη αρχίζουν να εμφανίζονται οι κύριοι παράγοντες που θα συμβάλουν στην καθιέρωση των ηλεκτρικών οχημάτων και η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα γίνει πράξη πιο γρήγορα από τις προβλέψεις των περισσότερων αναλυτών.

Η Anna Thordén, Υπεύθυνη προϊόντων ηλεκτροκίνησης της Volvo Trucks, έχει συναντήσει πολλούς πελάτες που είναι έτοιμοι να κάνουν το πέρασμα στα ηλεκτρικά οχήματα.

 

"Τρεις παράγοντες συνήθως καθορίζουν την έλευση μιας τεχνικής αλλαγής: η τεχνολογία να είναι βιώσιμη από εμπορικής σκοπιάς, να έχει την αποδοχή των πελατών και να είναι τεχνικά ώριμη". 

Ένα μεγάλο ορόσημο έχει ήδη επιτευχθεί. Το σταθμισμένο κόστος της ανανεώσιμης ενέργειας έχει εξισωθεί με εκείνο του άνθρακα σε πολλά μέρη του κόσμου, παράγοντας που αναμένεται να συντελέσει στην προαγωγή των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μέχρι το 2040, πάνω από το 70% των παγκόσμιων ενεργειακών επενδύσεων εκτιμάται ότι θα είναι σε ανανεώσιμες πηγές. Παράλληλα, η ταχεία πτώση των τιμών των μπαταριών έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες των αναλυτών.

Η Volvo Trucks είναι αποφασισμένη να αναπτύξει ηλεκτρικές λύσεις οι οποίες θα παρουσιάζονται σταδιακά, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος και την αγορά.

Μια άλλη σημαντική εξέλιξη προέρχεται από τον ερευνητικό οργανισμό Bloomberg New Energy Finance ο οποίος αναθεώρησε σημαντικά την πρόβλεψη για τις τιμές των μπαταριών, όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φτάσει στο ίδιο κόστος με ένα συμβατικό αυτοκίνητο που καταναλώνει ορυκτά καύσιμα. Για τους ιδιοκτήτες φορτηγών, αυτή η ταχεία εξέλιξη των τιμών των μπαταριών διασφαλίζει ότι το σημείο ισορροπίας του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού φορτηγού θα επιτευχθεί νωρίτερα από ότι αναμενόταν. Εν τω μεταξύ, η πυκνότητα της μπαταρίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, αυξάνοντας έτσι την εμβέλεια του οχήματος.

Και ακόμα, πολλές χώρες έχουν ήδη δεσμευτεί για κανονισμούς που θα επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των αποφάσεων από περισσότερες από δώδεκα χώρες για την απαγόρευση των ορυκτών καυσίμων έως το 2030. "Οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές και την αποδοτικότητα των καυσίμων ήδη ασκούν μεγάλη πίεση για τη βιομηχανία προκειμένου να απομακρυνθεί από τους κινητήρες ντίζελ. Οι πρόσφατες ανακοινώσεις μερικών από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων σχετικά με επενδύσεις και παρουσιάσεις ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν σαφή ένδειξη ότι η αλλαγή στην αγορά βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη" λέει ο Santosh Harakamani.

Η τεχνολογία πρέπει να είναι βιώσιμη από εμπορικής σκοπιάς, να έχει την αποδοχή των πελατών και να είναι τεχνικά ώριμη.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτούς τους παράγοντες, πάνω από το 30% όλων των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά και πάνω από το 50% όλων των καινούργιων αυτοκινήτων θα μπορούσαν να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030. Αν και η ηλεκτροκίνηση των φορτηγών βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο σε σύγκριση με τα επιβατικά αυτοκίνητα, ο Santosh Harakamani αναμένει ότι η ηλεκτροκίνηση στον τομέα των μεταφορών θα αποκτήσει γρήγορα τη δυναμική του.

 

Και η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά στη μείωση του αντίκτυπου στο φαινόμενο του θερμοκηπίου από τον κλάδο των μεταφορών. Σήμερα ένας αιολικός σταθμός ισχύος τεσσάρων μεγαβάτ παράγει αρκετή ενέργεια για να δώσει κίνηση σε 200 ηλεκτρικά φορτηγά Volvo FE, τα οποία μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 10.000 τόνους CO2 ανά έτος.

Με τόσους πολλούς παράγοντες να δείχνουν ότι το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση, η Volvo Trucks είναι αποφασισμένη να αναπτύξει ηλεκτρικές λύσεις, οι οποίες θα παρουσιάζονται σταδιακά, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος και την αγορά, συμπληρωματικά με τη σειρά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της. Για να αναπτύξει τα ηλεκτρικά φορτηγά της, η Volvo Trucks αξιοποίησε την εμπειρία της από την Volvo Buses, η οποία διαθέτει στην κυκλοφορία υβριδικά οχήματα υψηλής τάσης από το 2010 και τα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά λεωφορεία ταχείας φόρτισης από το 2015. Χρησιμοποιώντας εξαρτήματα που δοκιμάστηκαν σε κανονική χρήση εδώ και χρόνια, οι πελάτες της Volvo Trucks μπορούν να αισθάνονται σίγουροι ότι οι προσφερόμενες λύσεις είναι αποδοτικές και ασφαλείς. 

Για τους ιδιοκτήτες φορτηγών, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο την προμήθεια των καλύτερων τεχνικών λύσεων και υπηρεσιών. Σημαίνει επίσης την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα ηλεκτρικά φορτηγά θα αλλάξουν τη δραστηριότητά τους και ότι θα είναι διαφορετική η βάση της συζήτησης που θα κάνουν με τον αντιπρόσωπό τους.

"Με τα ηλεκτρικά φορτηγά, δεν ισχύουν πλέον οι γνωστές ανάγκες των πελατών όπως η ιπποδύναμη ή ο κυβισμός του κινητήρα. Πλέον, για να μπορέσουμε να προσφέρουμε τις καλύτερες λύσεις στους πελάτες, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τα δρομολόγια του πελάτη, τη χρήση του οχήματος, το ωφέλιμο φορτίο και τις καιρικές συνθήκες στις οποίες θα κινείται, καθώς και τις διαθέσιμες λύσεις φόρτισης. Τότε μπορούμε να τους προτείνουμε όχημα με πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές, με τη βέλτιστη εμβέλεια και συγκρότηση μπαταρίας" λέει η Anna Thordén. 

Παρατηρεί ότι οι μεγαλύτερες ανησυχίες των πελατών όσον αφορά στα ηλεκτρικά φορτηγά είναι η εμβέλεια και η διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, παρόλο που αυτοί οι παράγοντες λαμβάνονται υπόψη κατά τη δημιουργία των προδιαγραφών του φορτηγού. Για να είναι πιο αξιόπιστη η προδιαγραφόμενη εμβέλεια, η Volvo Trucks αναπτύσσει εξελιγμένα προγνωστικά συστήματα τα οποία λαμβάνουν υπόψη όλους τους καθοριστικούς παράγοντες ώστε να παρέχουν στον οδηγό πληροφορίες σχετικά με την απόσταση οδήγησης σε πραγματικό χρόνο μέχρι την επόμενη φόρτιση. 

Δύσκολα κρύβεται ο ενθουσιασμός των οδηγών. Όσοι οδηγούν δικό μας ηλεκτρικό φορτηγό βγαίνουν από αυτό χαμογελώντας.

Η Anna Thordén τονίζει ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά θα προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στους ιδιοκτήτες φορτηγών, συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου κόστους καυσίμων και της βελτιωμένης εικόνας για την επιχείρησή τους. Είναι επίσης ένας τρόπος συμμόρφωσης με τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς. Εάν περισσότερες μεταφορές μπορούν να γίνονται τη νύχτα με πιο αθόρυβα οχήματα, το κέρδος στην απόδοση μπορεί να είναι σημαντικό. 

Στο τμήμα aftermarket της Volvo Trucks, η Carolina Grönstedt, Genuine Parts Business Development Manager, αναμένει ενίσχυση των προσλήψεων και της διατήρησης οδηγών χάρη στα ηλεκτρικά οχήματα. Κάτι που θα ήταν εξαιρετικά επωφελές για έναν κλάδο με ευρείας κλίμακας ελλείψεις σε οδηγούς.

"Οι δοκιμές της εταιρείας μας για παράδειγμα, δείχνουν ότι ένα φορτηγό Volvo FL Electric παράγει λιγότερο θόρυβο από ένα συνηθισμένο πετρελαιοκίνητο όχημα κατά 10 dB. Αυτό σημαίνει ότι η αντιληπτή στάθμη θορύβου μειώνεται περίπου κατά το ήμισυ", λέει. "Υπάρχουν επίσης λιγότεροι κραδασμοί στα ηλεκτρικά φορτηγά και οι οδηγοί δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τα καυσαέρια όταν εργάζονται έξω από το όχημα". 

Ένα σημείο προβληματισμού για τους οδηγούς είναι η προσαρμογή στον τρόπο λειτουργίας της μπαταρίας και ιδιαίτερα την εμβέλεια και τη φόρτισή της. Παρά την αλλαγή αυτή, η αντίδραση από τους οδηγούς δοκιμών ήταν συντριπτικά θετική.

"Δύσκολα κρύβεται ο ενθουσιασμός των οδηγών. Όσοι οδηγούν δικό μας ηλεκτρικό φορτηγό βγαίνουν από αυτό χαμογελώντας. Για πολλούς είναι μια αποκάλυψη, και για κάποιους μια σχεδόν απίστευτη εμπειρία" λέει χαμογελώντας η Carolina Grönstedt.

Τα ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo έχουν 3-5 φορές υψηλότερη ενεργειακή αποδοτικότητα από τα αντίστοιχα ντίζελ.

Μερικά βασικά στοιχεία για τα ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo

 

  • Αυτονομία: Volvo FL Electric - έως 300 χλμ, Volvo FE Electric - έως 200 χλμ.
  • Ένας αιολικός σταθμός των 4MW παράγει αρκετή ενέργεια για να κινηθούν 200 ηλεκτρικά φορτηγά FE.
  • Ή μια πλήρη στροφή του ρότορα της γεννήτριας παράγει αρκετή ενέργεια για να κινηθεί ένα φορτηγό 1,5 χιλιόμετρο.
  • Εξοικονόμηση 2.500 κυβικών μέτρων ανά καύσιμο ανά έτος.
  • Μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 10.000 τόνους CO2 ανά έτος (με την προϋπόθεση ότι οι μπαταρίες φορτίζονται με αιολική ενέργεια).
  • Σημείωση: Τα ηλεκτρικά φορτηγά έχουν 3-5 φορές υψηλότερη ενεργειακή αποδοτικότητα από τα αντίστοιχα ντίζελ.