Trucks

Η μεγάλη παράδοση

Μία από τις μεγαλύτερες μηχανές συσκευασίας χαρτιού στον κόσμο κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στη Σουηδία. Ο αυστριακός οδηγός φορτηγών Roland Lehbrunner ξεκίνησε ένα μακρύ ταξίδι για την παράδοση δύο σιλό μήκους 22 μέτρων στο εργοτάξιο κατασκευής στο Grums.
Τα δύο Volvo FH16 της Prangl μεταφέρουν αργά δύο σιλό μήκους 22 μέτρων στη σουηδική ύπαιθρο.

Είναι νωρίς το απόγευμα στο λιμάνι του Κιέλου. Στο χώρο στάθμευσης των φορτηγών, ο Roland Lehbrunner μόλις έχει ξυπνήσει. Τα τελευταία βράδια, ο ίδιος και ο συνάδελφός του, Janos Szilagyi, μεταφέρουν δύο σιλό 22 μέτρων ξεκινώντας από το Sigharting στα αυστριακά σύνορα και διασχίζοντας ολόκληρη τη Γερμανία. Τώρα πρόκειται να επιβιβαστούν στο οχηματαγωγό που θα τους μεταφέρει στο Γκέτεμποργκ και στο επόμενο σκέλος της ενδεκαήμερης διαδρομής τους. 

"Αυτή είναι η πρώτη φορά που ανεβάζω το φορτηγό σε οχηματαγωγό. Είναι κάτι καινούργιο, κάτι που πραγματικά με ενθουσιάζει στην οδήγηση φορτηγού" λέει ο Roland Lehbrunner. "Οι περισσότερες εργασίες εμπεριέχουν το στοιχείο της επανάληψης αλλά τούτη εδώ είναι τελείως διαφορετική. Μπορεί να μεταφέρω δομικά υλικά στο Σάλτσμπουργκ, ή γιγαντιαία εξαρτήματα μηχανημάτων στη βόρεια Γερμανία. Διαφορετικοί δρόμοι, διαφορετικά φορτία."

Αυτή είναι η πρώτη φορά που ανεβάζω το φορτηγό σε οχηματαγωγό. Είναι κάτι καινούργιο, και κάτι για το οποίο πραγματικά αγαπώ τις μεταφορές με φορτηγό.

Η εναλλασσόμενη και γεμάτη προκλήσεις φύση της μεταφοράς ειδικών φορτίων είναι αυτό που τον έκανε να γίνει οδηγός φορτηγών πριν από σχεδόν μια δεκαετία. Μέχρι τότε εργαζόταν αποκλειστικά ως ξυλουργός για μια αυστριακή εταιρεία η οποία επίσης μεταφέρει τα προϊόντα της σε ολόκληρη τη χώρα με φορτηγό. Μια μέρα, υπήρχε μια μεγάλη, πολύ σημαντική παραγγελία που έπρεπε να παραδοθεί, κανείς όμως δεν ήταν διαθέσιμος για να τη μεταφέρει. "Γιατί όχι, θα το δοκιμάσω" σκέφτηκε ο Roland, προτού αναλάβει το πρώτο του δρομολόγιο με φορτηγό. Εδώ και επτά χρόνια εργάζεται ως επαγγελματίας οδηγός για την αυστριακή εταιρεία Prangl. Σε αυτό το διάστημα, έχει μεταφέρει ορισμένα πολύ ιδιαίτερα φορτία, όπως μια μηχανή επεξεργασίας χαρτιού 160 τόνων από την κεντρική Αυστρία στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας και ένα φορτίο εξαρτημάτων σκαφών με πλάτος έξι μέτρων μέσα από στενούς ορεινούς δρόμους, μια πραγματική δοκιμασία για την υπομονή και τη συγκέντρωσή του.

Αν και ο Roland και ο εργοδότης του εξειδικεύονται σε υπερμεγέθη φορτία, αυτή η τρέχουσα μεταφορά είναι μοναδική γι 'αυτούς, λόγω της μεγάλης απόστασης μεταξύ της Αυστρίας και της κεντρικής Σουηδίας, αλλά και των διαστάσεων του φορτίου. Ο Roland εξηγεί ότι είναι έτοιμος για το ασυνήθιστο αλλά επίσης ότι κάθε μεταφορά που αναλαμβάνει είναι κάτι το διαφορετικό. 

"Μπορεί να διαφέρει από πλευράς φορτίου, μεγέθους, βάρους, μήκους, απόστασης, καιρού ή του τι μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος όταν βρίσκεται στο δρόμο. Ακόμα κι αν νομίζεις ότι τα έχεις προγραμματίσει όλα, κάτι αναπάντεχο θα συμβεί. Απλά πρέπει να μένεις ψύχραιμος και συγκεντρωμένος", καταλήγει.

Έχοντας συναντήσει έντονες βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια της πρώτης νυκτερινής βάρδιας μεταξύ του Sigharting στην Αυστρία και της γερμανικής πόλης του Magdeburg, οι Roland και ο Janos καθυστέρησαν λόγω αποκλεισμών οδών στη Γερμανία. Μετά από αναγκαστική διήμερη στάση σε χώρο στάθμευσης, τους επιτράπηκε τελικά να προχωρήσουν και τώρα φτάνουν ανακουφισμένοι στο Κίελο και συνεχίζουν προς Σουηδία.

Καθώς τα δύο φορτηγά εισέρχονται στο οχηματαγωγό, οι κουμανταδόροι τους καθοδηγούν με αργές κινήσεις ώστε να σταθμεύσουν χωρίς να ξύσουν το όχημα επάνω στο σκάφος ή σε άλλα οχήματα. Δεδομένου του μεγέθους του φορτίου, κάθε φορτηγό χρειάζεται τετραπλάσιο χώρο από ένα κοινό φορτηγό και ο Roland είναι ευγνώμων για τη βοήθεια που δέχεται. Μετά από ένα ελαφρύ δείπνο, αποφασίζει να κοιμηθεί ώστε να είναι ξεκούραστος και προετοιμασμένος για την επόμενη μέρα, όταν το Volvo FH16 του θα διανύσει τα 220 χιλιόμετρα μεταξύ του Γκέτεμποργκ και του τελικού προορισμού, του Grums.

"Προτιμώ τις ημερήσιες βάρδιες καθώς μου δίνουν την ευκαιρία να εκτιμήσω το τοπίο από το οποίο περνάω, ειδικά όταν υπάρχουν όμορφοι λόφοι και βουνά. Δεν έχω ξαναπάει ποτέ στη Σουηδία, και είμαι πολύ ενθουσιασμένος που βλέπω αυτή τη χώρα!", λέει ο Roland καθώς βγάζει το φορτηγό από το πλοίο στο Γκέτεμποργκ. Σε ένα χώρο στάθμευσης παρόμοιο με εκείνον στο Κίελο, εξετάζει το φορτηγό του, ελέγχει τα υδραυλικά, τα ηλεκτρονικά, το φορτίο και τα σημεία πρόσδεσης πριν ξεκινήσει.

"Όταν πρόκειται για πράγματα που όντως μπορείτε να ελέγξετε, είναι ζωτικής σημασίας να εξετάζετε ουσιαστικά το φορτηγό σας. Διαφορετικά, δεν πρέπει καν να το οδηγείτε", λέει. 

Στο δρόμο προς το Grums, ο Roland και ο Janos συνοδεύονται από μια ομάδα κορυφαίων σουηδών μεταφορέων. Ολόκληρη η αυτοκινητοπομπή ξεκινά γύρω στις 9 π.μ. με δυνατή βροχή και αρκετό άνεμο. Ο άνεμος είναι ιδιαίτερα ενοχλητικός, ειδικά από τη στιγμή που ο Roland θα χρειαστεί να διασχίσει πολλές υψηλές γέφυρες. Όλοι οι παράγοντες μαζί, ο άνεμος, η βροχή, το βαρύ φορτίο και το ορεινό έδαφος αναγκάζουν τη συνοδεία να οδηγεί πολύ αργά.

"Σε αυτές τις συνθήκες, είναι σπουδαίο να βασίζεσαι στο σύστημα διεύθυνσης του φορτηγού και στο αυτόματο σύστημα αλλαγών ταχυτήτων. Σου δίνει σιγουριά, ώστε να μπορείς να εστιάσεις στη διαδρομή χωρίς ανησυχία", επισημαίνει ο Roland.

Παρόλο που οι καιρικές συνθήκες είναι δύσκολες, είναι πολύ ευχαριστημένος με τους σουηδικούς δρόμους, τους οποίους θεωρεί ανάμεσα στους καλύτερους που έχει οδηγήσει ποτέ. Η αυτοκινητοπομπή κινείται χωρίς απρόοπτα και στις τρεις το απόγευμα εμφανίζεται στον ορίζοντα ο τελικός προορισμός τους, το μεγάλο εργοστάσιο της σουηδικής εταιρείας BillerudKorsnäs στο Gruvön. 

Ασχολήθηκα με τις μεταφορές με φορτηγά επειδή ήθελα μια νέα πρόκληση και τώρα μου προσφέρονται προκλήσεις σε καθημερινή βάση.

Το 2019 θα φιλοξενεί τη μεγαλύτερη μηχανή συσκευασίας χαρτιού στον κόσμο με αειφόρα χαρακτηριστικά, αλλά αυτή τη στιγμή, το εργοστάσιο που θα στεγάσει τη μηχανή είναι υπό κατασκευή. Το τεράστιο φορτίο του Roland πρόκειται να παραδοθεί σε αυτό το τμήμα της εγκατάστασης και να ανεγερθεί στο εργοστάσιο με τη βοήθεια κινητού γερανού.

"Όταν φορτώσαμε τα φορτηγά μας στο Sigharting, μας χρειάστηκαν έξι ώρες για να ανεβάσουμε τα σιλό στα ρυμουλκούμενα και χρειαστήκαμε τόσο περονοφόρο όχημα όσο και κινητό γερανό. Ελπίζω τώρα η διαδικασία να γίνει ταχύτερα, γιατί ανυπομονώ να γυρίσω στο σπίτι μου, στη γυναίκα και τα παιδιά μου", λέει ο Roland.

Συνολικά, είναι ευχαριστημένος με την αποστολή και πιστεύει ότι και μόνο η απόσταση του δρομολογίου θα του μείνει περισσότερο από όλα. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται περίπου 2.200 χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του στη μικρή πόλη Haag της Αυστρίας και, μέχρι να επιστρέψει, θα βρίσκεται έντεκα ημέρες στο δρόμο. Τμήματα της διαδρομής έχουν δοκιμαστεί, αλλά ο Roland λέει ότι δεν θα γινόταν και διαφορετικά.

"Άρχισα να ασχολούμαι με μεταφορές με φορτηγά επειδή ήθελα νέες προκλήσεις και τώρα τις απολαμβάνω καθημερινά" λέει χαμογελώντας.

Στοιχεία για την Billerudkorsnäs

Η BillerudKorsnäs είναι ένας κορυφαίος προμηθευτής ανανεώσιμων υλικών και λύσεων συσκευασίας με περισσότερα από 150 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο.

Η νέα της μηχανή κατασκευής χαρτονιού χαρακτηρίζεται ως η μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία της εταιρείας και μία από τις μεγαλύτερες μηχανές του είδους της στον κόσμο. Η μήκους 350 μέτρων μηχανή θα στεγάζεται σε εργοστάσιο μήκους 400 και πλάτους 60 μέτρων που προς το παρόν βρίσκεται υπό κατασκευή.

Η αποστολή

Τα δύο φορτηγά από το Prangl: 1 Volvo FH16, 6 x 4, κατασκευής 2017, με κινητήρα Volvo D16 550hp, Volvo I-Shift με έρπουσες ταχύτητες και Ενεργό Σύστημα Διεύθυνσης της Volvo.
1 Volvo FH16, 6 x 4, κατασκευής 2013, με κινητήρα Volvo D16 750hp και Volvo I-Shift.
Ρυμουλκούμενα: Τριαξονικά προεκτάσιμα ρυμουλκούμενα Faymonville με χαμηλή πλατφόρμα, υδραυλικούς άξονες και ξεχωριστό χειροκίνητο σύστημα διεύθυνσης. Μήκος χαμηλής πλατφόρμας που χρησιμοποιείται σε αυτό το δρομολόγιο: 22,9 μέτρα. 
Το φορτίο: Μεγάλοι κάδοι, διαστάσεις: 22 m μήκος x 3,8 m πλάτος x 3,8 m πλάτος, βάρος: ~ 5.000 kg ο καθένας.
Συνολικές διαστάσεις μεταφοράς: 35 m μήκος x 3,8 m πλάτος x 4,15 m ύψος, βάρος: 38.000 κιλά.

Prangl GmbH

Ιδρύθηκε το: 1965.
Ιδιοκτήτης: Mag. Christian Prangl.
Συνολικός αριθμός εξοπλισμού: 3.400 (κινητοί γερανοί, φορτηγά και ρυμουλκούμενα, πλατφόρμες εργασίας, τηλεχειριζόμενοι μεταφορείς κ.λπ.).
Αριθμός φορτηγών και ρυμουλκούμενων: 330, από τα οποία φορτηγά Volvo: 90.
Αριθμός εργαζομένων: 650.
Κύρια φορτία: Υπερμεγέθη και βαρέα φορτία, φορτία για σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής και αιολικής ενέργειας, εξαρτήματα μηχανημάτων, υπερμεγέθη μέρη κατασκευών σκυροδέματος και χάλυβα, μηχανήματα, σιδηρόδρομοι, κορμοτεμάχια, βιομηχανικά φορτία.

Related News