Trucks

Με Volvo στα εύκολα και στα δύσκολα

Η σουηδική οικογενειακή επιχείρηση Sanfridssons χρησιμοποιεί φορτηγά Volvo από τότε την ίδρυση της το 1961. Πριν από είκοσι πέντε χρόνια, έγινε μια από τις πρώτες μεταφορικές εταιρείες του κόσμου που απέκτησε Volvo FH.
Με την πάροδο των ετών, η Sanfridssons αναπτύχθηκε από μικρή επαρχιακή εταιρεία μεταφορών σε μια σύγχρονη, εθνικής εμβέλειας εταιρεία παροχής υπηρεσιών.

Είναι 5.45 π.μ. και ο Göran Sanfridsson είναι ήδη στη δουλειά. Αν και είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της οικογενειακής επιχείρησης, του αρέσει να συμμετέχει στις καθημερινές της δραστηριότητες και δεν λέει όχι στη χειρωνακτική δουλειά όπως φορτοεκφορτώσεις και τεχνικές εργασίες επάνω στα οχήματα.

"Οι αδελφοί μου και εγώ μεγαλώσαμε στην ύπαιθρο περιτριγυρισμένοι από φορτηγά και οδηγούς. Από μικρό παιδί, ανέκαθεν ονειρευόμουν να οδηγήσω φορτηγό ως αγόρι και κόλλαγα στον πατέρα μου να με παίρνει μαζί του στις διανομές γάλακτος στο χωριό. Από τότε ήμουν πρωινός τύπος", θυμάται χαμογελώντας.

Ο πατέρας των αδελφών, Alf Sanfridsson, ήταν αρχικά αγροτόπαιδο που έπρεπε να βρει έναν τρόπο να τα βγάλει πέρα όταν ο αδελφός του ανέλαβε την οικογενειακή φάρμα. Συμπτωματικά, μια εταιρεία που ονομάζεται Gäsene Dairy άνοιξε μια νέα γραμμή διανομής και χρειαζόταν κάποιον που θα μπορούσε να αναλάβει τα πρωινά δρομολόγια παραδόσεων γάλακτος. Ο Alf αποφάσισε να γίνει γαλατάς και αγόρασε το πρώτο του φορτηγό Volvo. Σύντομα, ανέλαβε και δρομολόγια μεταφοράς αδρανών τα απογεύματα και με την πάροδο του χρόνου ο αριθμός των πελατών του αυξήθηκε. Ο Alf, ο οποίος ήταν ευχαριστημένος με το Volvo του, ήταν σε θέση παραγγέλνει και άλλα περισσότερα οχήματα και να απασχολεί ολοένα και περισσότερους οδηγούς. Με την πάροδο των ετών, η επιχείρησή του μεγάλωσε και απέκτησε μεγάλους πελάτες όπως η Herrljunga Cider, μια γνωστή σουηδική μάρκα μηλίτη, και από μια μικρή επαρχιακή εταιρεία μεταφορών έγινε μια σύγχρονη, εθνικής εμβέλειας εταιρεία παροχής υπηρεσιών.

Οι τρεις γιοι του Alf μπήκαν νωρίς στην επιχείρηση και ήταν φυσική εξέλιξη να αναλάβουν κάποια στιγμή τα ηνία της, διαδεχόμενοι τον πατέρα τους. Όταν συνταξιοδοτήθηκε το 2006, ήδη εργάζονταν στην εταιρεία επί αρκετά χρόνια και είχαν χωρίσει μεταξύ τους την επιχείρηση έτσι ώστε να αποφεύγονται οι μεταξύ τους έριδες. Ο μεγαλύτερος γιος, ο Göran, είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος, ο Mats ασχολείται με την εταιρεία τροφοδοσίας της φάρμας, τη Ljungs foder και ο μικρότερος αδελφός, ο Torbjörn, είναι επικεφαλής μεταφορών. Ο πατέρας Alf συνταξιοδοτήθηκε μεν αλλά είναι ακόμα διαθέσιμος σε συμβουλευτικό ρόλο.

"Ο μπαμπάς μας στάθηκε εξαιρετικά στην ανάπτυξη της εταιρείας μαζί με τους πελάτες της και στη φροντίδα των σχέσεων με αυτούς. Το ίδιο ισχύει για τις σχέσεις με τους υπαλλήλους μας αλλά και με τη Volvo Trucks. Ο πατέρας πάντοτε υποστήριζε ότι, εάν σε προσέχουν, έχεις λόγο να θέλεις να μείνεις. Είναι ένα από τα σπουδαιότερα μαθήματα που μάθαμε από τον πατέρα μου εγώ και τα οι αδέλφια μου", λέει ο Göran.

Η προσέλκυση και διατήρηση ικανού προσωπικού ήταν βασικό συστατικό της επιτυχίας της Sanfridssons. Τα αξιόπιστα οχήματα και η ιδιαίτερη έμφαση στην οδική ασφάλεια αποτέλεσαν σημαντικούς παράγοντες διατήρησης τόσο του προσωπικού όσο και των πελατών.

Σαν παιδί είχα πάντα το όνειρο να οδηγήσω φορτηγό και κόλλαγα στον πατέρα μου να με παίρνει μαζί του.

"Ο Alf Sanfridsson μου είπε ότι θα οδηγούσα νέο φορτηγό. Όταν παραδόθηκε το Volvo FH, ήταν κάτι εντελώς καινούργιο και, επειδή στις αρχές ήμασταν οι μόνοι που το είχαμε, γίναμε το επίκεντρο της προσοχής. Ο κόσμος χάζευε όταν το φορτηγό περνούσε δίπλα τους! Είχα αυτό το φορτηγό επί δώδεκα χρόνια προτού τελικά συνεχίσει την καριέρα του αλλού" λέει.

Έκτοτε, ο Svante οδήγησε δύο ακόμα γενιές Volvo FH και μπόρεσε να παρακολουθήσει στενά τον τρόπο με τον οποίο έγινε πράξη η τεχνική εξέλιξη. Πιστεύει ότι η ανάρτηση αέρα και το λανσάρισμα του I-Shift έσωσε το σώμα του από τη φθορά, ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης βοήθησε σημαντικά κατά τη μεταφορά ρυμουλκούμενων, καθώς και κατά την κίνηση με όπισθεν και την εκφόρτωση κατά τις παραδόσεις. Είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από το τελευταίο του Volvo FH16, το 550.

"Η εξέλιξη του Volvo FH είναι φανταστική. Το τιμόνι σε αυτό το τελευταίο φορτηγό έχει εντελώς νέες δυνατότητες ρύθμισης και το ίδιο και τα καθίσματα. Το σύστημα θέρμανσης λειτουργεί απροβλημάτιστα, η θυρίδα οροφής αφήνει να μπαίνει φως χωρίς να κουράζει και η αυξημένη απόσταση από το παρμπρίζ κάνει πιο ευάερη την καμπίνα, έτσι αισθάνομαι καλύτερα κατά την οδήγηση. Και όσον αφορά το κρεβάτι, είναι το καλύτερο που έχω δει σε καμπίνα Volvo FH " λέει, και προσθέτει:

"Η Sanfridssons φροντίζει το προσωπικό της. Δεν υπήρξε ποτέ αμφιβολία ότι οι οδηγοί πρέπει να έχουμε τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό, όπως τα πακέτα εξοπλισμού άνεσης για την καμπίνα. Είναι κάτι που σαν υπάλληλος, το εκτιμάς."

Τόσο ο Svante όσο και ο Göran είναι ευχαριστημένοι με τους κινητήρες της Volvo. Εδώ και δυόμισι χρόνια οδηγούν οχήματα που κινούνται με συνθετικό πετρέλαιο (HVO). Με τη βοήθεια αυτού του ανανεώσιμου καυσίμου, η Sanfridssons κατάφερε να μειώσει τον αντίκτυπό της στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και ο Göran παρακολουθεί στενά την ανάπτυξη νέων, βιώσιμων συστημάτων μετάδοσης κίνησης για τις μελλοντικές μεταφορές. Τα περιβαλλοντικά ζητήματα ήταν πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της οικογένειας Sanfridsson, η οποία μεγάλωσε στην ύπαιθρο μέσα στα δάση και τους αγρούς. Είναι προφανές ότι οφείλουν να αξιοποιούν ορθολογικά και να μη σπαταλούν τους φυσικούς πόρους και να εκπαιδεύουν τους οδηγούς τους στην οικονομία καυσίμου.

Ακόμα, η εταιρεία φροντίζει σωστά τα φορτηγά της και συχνά καλύπτει με αυτά μέχρι και 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα προτού πωληθούν. Μερικά από αυτά έχουν ταξιδέψει μέχρι και την Αφρική. Πριν από μερικά χρόνια, ο Alf συνάντησε τυχαία ένα από τα παλιά του Volvo FH σε μία επίσκεψη του στη Ζάμπια. Τότε είχε διανύσει συνολικά 3,4 εκατομμύρια χιλιόμετρα και ο Αφρικανός οδηγός και μαζί οι δύο βοηθοί του ήταν πολύ περήφανοι για το φορτηγό, το οποίο ακόμα είχε επάνω του το λογότυπο της Herrljunga Cider.

Η εξέλιξη του Volvo FH είναι φανταστική.

"Μου είπαν ότι το φορτηγό λειτουργούσε τέλεια και ότι δεν χρειάστηκε τίποτα περισσότερο από ένα συνηθισμένο σέρβις την εποχή που έφτασε. Θεωρούμε ότι είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι τα παλιά μας Volvo FH κατάφεραν να ζήσουν τόσο πολύ στην άλλη άκρη του κόσμου" λέει ο Göran Sanfridsson.

Sanfridssons

Έτος ίδρυσης: 1961
Ιδιοκτήτες: Göran, Mats και Torbjörn Sanfridsson.
Αριθμός φορτηγών: 37 από τα οποία τα 32 είναι Volvo. 
Προσωπικό: 58, εκ των οποίων οι 50 είναι οδηγοί.
Κύρια φορτία: Αναψυκτικά, πλαστικοί σωλήνες, σκυρόδεμα, ξύλο, πέτρα, μπαχαρικά.
Χρόνος διατήρησης (φορτηγών): 8-10 χρόνια.
Μεγάλοι πελάτες: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset και άλλοι.
Πρώτο Volvo FH: Αγοράστηκε το 1993. Πωλήθηκε το 2006.
Πιστοποιητικό οδικής ασφάλειας: Από το 2015.

Related News