Trucks

Θα χρειάζονται φορτηγά οι πόλεις του αύριο;

Οι πόλεις σε όλο τον κόσμο αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς και οι μεταφορικές ανάγκες αυξάνονται όλο και περισσότερο. Ταυτόχρονα, η ρύπανση της ατμόσφαιρας και η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελούν τεράστια προβλήματα. Είναι προφανής η ανάγκη για καθαρότερες και αποδοτικότερες μεταφορές . Το ερώτημα είναι: θα έχουν θέση τα φορτηγά στις πόλεις του αύριο;
Η Volvo Trucks στις πόλεις

Ο παγκόσμιος πληθυσμός συνεχίζει να αυξάνεται. Σύμφωνα με αναφορές των Ηνωμένων Εθνών, ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να αυξηθεί από 7 δισεκατομμύρια το 2014 σε περίπου 9 δισεκατομμύρια το 2050. Σήμερα το ήμισυ του πληθυσμού ζει σε αστικά κέντρα αλλά τα Ηνωμένα Έθνη εκτιμούν ότι μέχρι το 2050 τα δύο τρίτα του συνόλου του πληθυσμού θα ζουν στις πόλεις. Μαζί με την αστικοποίηση, οι νέες καταναλωτικές συνήθειες με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και τις παραδόσεις κατ' οίκον θα επηρεάσουν και αυτές την ανάγκη της κοινωνίας για αποδοτικές μεταφορικές λύσεις. 

“Για να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που σχετίζονται με την κυκλοφορία και που έχουν επιβλαβεις επιπτώσεις στην ποιότητα του αέρα, όπως η συμφόρηση και οι εκπομπές ρύπων, πρέπει να σκεφτούμε έξυπνα. Πρέπει να αναλογιστούμε το χώρο που καταλαμβάνουν τα μεταφορικά μέσα στους δρόμους μας και τις πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούμε” λέει ο Lars Mårtensson, Διευθυντής Περιβάλλοντος και Καινοτομίας της Volvo Trucks.

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι τα μικρότερα βανάκια θα είναι η λύση για τις διανομές στις πόλεις του μέλλοντος, ωστόσο το ζήτημα δεν είναι τόσο απλό, εξηγεί ο Lars Mårtensson. 

“Αυτό ίσως να ισχύει για κάποιες περιοχές. Γενικά όμως, ένα πλήρως φορτωμένο φορτηγό είναι ένα αποδοτικό μεταφορικό μέσο, από πλευράς εκμετάλλευσης χώρου. Στην πραγματικότητα ένα φορτηγό διανομών διαθέτει λίγο παραπάνω από τη δεκαπλάσια μεταφορική ικανότητα ενός μικρότερου βαν”.  

Τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά μπορούν να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την αποδοτικότητα των μεταφορών. Η χαμηλή στάθμη θορύβου τους, δημιουργεί ευκαιρίες ανάληψης μιας ευρείας γκάμας δραστηριοτήτων στις ώρες χαμηλής κυκλοφοριακής αιχμής όπως είναι οι πρώτες πρωινές ώρες, αργά το απόγευμα ή ακόμα και οι νυχτερινές ώρες. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος στους δρόμους κατά τις ώρες αιχμής. Ένα ηλεκτρικό φορτηγό με μηδενικές εκπομπές ρύπων μπορεί να χρησιμοποιείται σε στεγασμένους σταθμούς διακίνησης εμπορευμάτων και σε περιβαλλοντικές ζώνες.

“Εάν έχουμε τη δυνατότητα αύξησης των δρομολογίων διανομών εκτός των ωρών αιχμής, τα κυκλοφορούντα οχήματα και κατά συνέπεια η συμφόρηση, θα ήταν λιγότερη στη διάρκεια της ημέρας, όταν υπάρχουν μεγαλύτερες ανάγκες μετακίνησης για το ευρύ κοινό. Αυτό θα είναι καλό και για τις συνθήκες ασφαλείας. Στις πόλεις του αύριο θα πρέπει να χρησιμοποιούνται οι πόροι όπως η ενέργεια, ο χώρος και ο χρόνος αποδοτικότερα από ότι σήμερα, και τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά μπορούν να συμβάλλουν προς την κατεύθυνση αυτή”, συνοψίζει ο Lars Mårtensson.