Το 1993 η Volvo Trucks παρουσίασε το πλέον προηγμένο φορτηγό του κόσμου: το Volvo FH.
Με χαρακτηριστικά όπως ο κινητήρας D12A και το Volvo Engine Brake, οι τεχνικές προδιαγραφές του οχήματος εντυπωσίασαν. Αλλά ίσως ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η εστίαση της προσοχής μας στον οδηγό. Το Volvo FH ήταν - και εξακολουθεί να είναι – το όνειρο του οδηγού. Η νέα καμπίνα ήταν η απόδειξη ότι κατανοούμε τις ανάγκες των οδηγών. Το φορτηγό είναι χώρος εργασίας όχι μόνο κατά την οδήγηση αλλά και κατά την ανάπαυση ή τη διανυκτέρευση. Μέσω εκτεταμένων δοκιμών με περισσότερους από 1.500 οδηγούς και χρήστες φορτηγών, η Volvo Trucks κατάφερε να κατασκευάσει μια νέα καμπίνα από το μηδέν, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ολοκληρωτικά νέας εμπειρίας.
“Τοποθετήσαμε τον οδηγό στο προσκήνιο. Και αυτό εξακολουθούμε να κάνουμε” λέει ο Mats Karlsson Lindh, Διευθυντής σχεδιασμού προϊόντων του κλάδου τεχνολογίας φορτηγών του Ομίλου.
Σήμερα, το Volvo FH εξακολουθεί να προάγει την εμπειρία οδήγησης του φορτηγού. Με χαρακτηριστικά όπως το μοναδικό Volvo Dynami Steering, το οποίο τελειοποιεί τον έλεγχο του τιμονιού και ταυτόχρονα μειώνει την καταπόνηση του οδηγού, η Volvo Trucks συνεχίζει να "οδηγεί" την πρόοδο στα φορτηγά.
Η ιστορία πίσω από το Volvo FH ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Η Volvo Trucks διέθετε μια ευρεία γκάμα φορτηγών για πολλές αγορές αλλά υπήρχε η ανάγκη δημιουργίας μιας βελτιωμένης πλατφόρμας διεργασίας και κοινού προγράμματος προϊόντων. Με το FH, η Volvo Trucks δημιούργησε το βασικό πρότυπο των μελλοντικών καινοτομιών της. Μια από τις βασικές καινοτομίες, ήταν το νέο πλαίσιο. Ο δυναμικός σχεδιασμός έδωσε στους μηχανικούς ένα κοινό έδαφος προκειμένου να εξακολουθήσουν να αναπτύσσουν και να δημιουργούν χαρακτηριστικά προσαρμοσμένα στην κάθε ανάγκη.
“Έχω περιγράψει αυτή τη βελτίωση της βιομηχανικής διεργασίας ως ταυτόχρονη μεταμόσχευση καρδιάς και εγκεφάλου για την Volvo Trucks. Άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε” λέει ο Jan Johnsson, ο οποίος εκείνο το διάστημα εργαζόταν ως υπεύθυνος έργου.
Όπως αναφέρθηκε, το Volvo FH είναι ένα φορτηγό κατασκευασμένο έχοντας τον οδηγό στο επίκεντρο, ωστόσο η Volvo αντιλαμβάνεται και τις επαγγελματικές απαιτήσεις των πελατών της. Αυτή η παράμετρος ήταν τότε σημαντική στο βαθμό που είναι και σήμερα.
“Η αεροδυναμική έρευνα που κάναμε στο σχεδιασμό δεν είχε προηγούμενο. Αυτή επέτρεψε την ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμου για τους πελάτες” λέει ο Mats Karlsson Lindh.
Αλλά και το πλαίσιο δημιουργήθηκε με σαφή επαγγελματικό προσανατολισμό, με ευέλικτες λύσεις για τα επιμέρους ωφέλιμα φορτία. Σήμερα, η Volvo Trucks δεν έχει αφήσει τίποτα ανεκμετάλλευτο στην προσπάθεια δημιουργίας λύσεων εξοικονόμησης καυσίμου για τους πελάτες. Το ενημερωμένο λογισμικό I-shift, ο αναρτώμενος πίσω άξονας του διαφορικού, το I-park cool και το I-See, είναι μόνο μερικές από τις πρόσφατες καινοτομίες μας που παρέχουν ακόμα μεγαλύτερο όφελος για τους πελάτες.
Η πρόοδος δεν σταματά ποτέ. Και το FH εξακολουθεί να βελτιώνεται. Στην Volvo Trucks το έργο μας συνεχίζεται. “Συχνά ξεκινούμε από ένα πρακτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πελάτης. Ένα παράδειγμα είναι το Volvo Dynamic Steering. Ήταν η απάντησή μας στην ανάγκη να βρεθεί μια λύση για την ελάττωση της μυϊκής προσπάθειας κατά το στρίψιμο του τιμονιού σε κυκλικές πλατείες. Στη διάρκεια αυτής της έρευνας, ανακαλύψαμε πολλές νέες δυνατότητες, τόσες που οδήγησαν σε κάτι πολύ πιο προηγμένο: το VDS όπως το γνωρίζουμε σήμερα” λέει ο Staffan Rödjedal.
Η δημιουργικότητα και η καλλιέργεια νέων ιδεών είναι δύο σημαντικά μέρη της διαδικασίας που οδηγεί σε επιτυχημένες καινοτομίες. Η σκληρή δουλειά είναι ένα από αυτά.
“Οι μετρήσεις πρέπει να γίνονται σε βάθος χρόνου και με προσήλωση. Όλα τα χαρακτηριστικά δοκιμάζονται επί πολλά χρόνια έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι θα αποδώσουν με τον τρόπο που επιθυμούμε, αλλά και τον τρόπο που θέλουν οι πελάτες μας.”