Trucks

Η Volvo Trucks και ο διάσημος σεφ Marcus Samuelsson ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τη μεταφορά τροφίμων

Η Volvo Trucks συνεργάστηκε με τον παγκοσμίως καταξιωμένο σεφ Marcus Samuelsson για μια νέα καμπάνια. Η πρόκληση; Να ετοιμαστεί ένα γκουρμέ γεύμα με υλικά που έχουν μεταφερθεί με φορτηγά, των οποίων οι εκπομπές ρύπων έχουν εξαλειφθεί ή περιοριστεί στο ελάχιστο. Τα ηλεκτρικά φορτηγά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο σε αυτή την πρωτοβουλία, η οποία στοχεύει να εμπνεύσει τους υπεύθυνους για τις μεταφορές των προμηθειών στον κλάδο των τροφίμων και ποτών να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες λύσεις μεταφοράς.
Ο διάσημος σεφ Marcus Samuelsson και η Volvo Trucks ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια νέα καμπάνια – A table set for change

Η απανθρακοποίηση της βιομηχανίας μεταφορών συνεχίζεται, με τα ηλεκτρικά φορτηγά να αποτελούν έναν τρόπο επίτευξης μηδενικών εκπομπών CO2. Στον κλάδο των τροφίμων και ποτών, οι μεταφορές ευθύνονται για το 19%* των συνολικών εκπομπών.

 

Η Volvo Trucks ενώθηκε με τον παγκοσμίως καταξιωμένο σεφ Marcus Samuelsson, ο οποίος είναι η γαστρονομική δύναμη πίσω από πολλά διεθνή εστιατόρια, για να δείξουν πώς οι εκπομπές από τα οχήματα οδικών μεταφορών μπορούν να εξαλειφθούν ή να περιοριστούν στο ελάχιστο στον κλάδο των τροφίμων και ποτών.

 

Ο Marcus Samuelsson δέχτηκε την πρόκληση να ετοιμάσει ένα γκουρμέ γεύμα με όλα τα υλικά που μεταφέρθηκαν στην κουζίνα του είτε με ηλεκτρικά φορτηγά είτε με φορτηγά που κινούνται με ανανεώσιμα καύσιμα, όπως βιοαέριο ή βιοντίζελ.

 

«Πρόκειται για το πρώτο δείπνο αυτού του είδους, και είμαι πολύ ενθουσιασμένος που συμμετέχω σε αυτό. Για αυτό το έργο, έπρεπε να σκεφτώ τη μεταφορά ως συστατικό, καταλαβαίνετε; Είναι ο βασικός πρωταγωνιστής! Γι’ αυτό μου άρεσε αυτή η πρόκληση. Γιατί μόλις το πετύχουμε αυτό, θα ωθήσει ολόκληρη τη βιομηχανία μπροστά. Ελπίζω κάποια μέρα όλοι οι σεφ να αναγράφουν στο μενού πώς μεταφέρθηκαν τα τρόφιμα στο εστιατόριο, και αυτό να γίνει ένα νέο πρότυπο», λέει ο Marcus Samuelsson.

 

Το μενού περιλάμβανε μπακαλιάρο γλασαρισμένο με μίσο, λάχανο, αστακό, σαλάτα αγγουριού και γερμανικό κρασί Riesling.

Τα υλικά του δείπνου ταξίδεψαν συνολικά περίπου 2.700 χιλιόμετρα οδικώς, με το 86% αυτής της απόστασης να καλύπτεται από ηλεκτρικά φορτηγά που δεν εκπέμπουν ρύπους. Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα καλύφθηκαν από φορτηγά που κινούνται με ανανεώσιμα καύσιμα.

 

«Αυτή η καμπάνια ταιριάζει απόλυτα με το brand της Volvo – καθιστά τη βιωσιμότητα στις μεταφορές κατανοητή και απτή, εφαρμόζοντάς την σε ένα γεύμα εστιατορίου – κάτι που όλοι μπορούν να συνδεθούν», λέει η Katarina Adamson, Head of Global Brand & Communication στη Volvo Trucks. Συνεχίζει: «Ο στόχος είναι να προσεγγίσουμε τους υπεύθυνους για τις μεταφορές των προμηθειών στον κλάδο τροφίμων και ποτών, καθώς οι αποφάσεις και οι απαιτήσεις τους μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την κατεύθυνση και το ρυθμό προς βιώσιμες λύσεις μεταφοράς.»

 

Η πρόκληση αποδείχθηκε μια συνολική ομαδική προσπάθεια, στην οποία συμμετείχαν πολλές εταιρείες τροφίμων και ποτών, παραγωγοί και μεταφορικές επιχειρήσεις – όλοι προσκεκλημένοι να παραστούν στο δείπνο που πραγματοποιήθηκε σε ένα τοπικό εστιατόριο στο Gothenburg της Σουηδίας.

 

Σχετικά με τον Marcus Samuelsson

Ο Marcus Samuelsson είναι η γαστρονομική δύναμη πίσω από πολλά διεθνή εστιατόρια, ανάμεσά τους και το πολυβραβευμένο Red Rooster Harlem στη Νέα Υόρκη (όπου έχει μάλιστα μαγειρέψει για τον Πρόεδρο Barack Obama). Είναι επίσης βραβευμένος με Emmy τηλεοπτικός παρουσιαστής και επιτυχημένος συγγραφέας, με ενεργή συμμετοχή σε φιλανθρωπικές δράσεις. Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας, ο Marcus ανέλαβε την πρόκληση να δημιουργήσει ένα γεύμα παγκόσμιας κλάσης, με όλα τα υλικά να έχουν μεταφερθεί στην κουζίνα με ηλεκτρικά φορτηγά ή φορτηγά που κινούνται με ανανεώσιμα καύσιμα.


5,000 ηλεκτρικά φορτηγά παραδόθηκαν


Η Volvo Trucks είναι παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των ηλεκτρικών φορτηγών και έχει ήδη πουλήσει περισσότερα από 5.000 ηλεκτρικά φορτηγά σε πελάτες σε 50 χώρες. Η τρέχουσα γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών της Volvo περιλαμβάνει οκτώ μοντέλα, σχεδιασμένα για να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα μεταφορικών αναγκών – από τη διανομή σε αστικό και περιφερειακό επίπεδο έως τις κατασκευές και τη διαχείριση απορριμμάτων. Το 2024, η Volvo κατείχε μερίδιο 47% στην κατηγορία των ηλεκτρικών φορτηγών βαρέος τύπου (άνω των 16 τόνων) στην Ευρώπη και ήταν επίσης ηγέτιδα δύναμη στην αγορά ηλεκτρικών φορτηγών στη Βόρεια Αμερική.

 

Η τριπλή στρατηγική της Volvo για τη μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές

Η Volvo Trucks ηγείται της απανθρακοποίησης των μεταφορών με στόχο την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2040, ακολουθώντας μια στρατηγική τεχνολογίας τριπλής κατεύθυνσης. Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες, ηλεκτροκίνηση με κυψέλες υδρογόνου και κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το πράσινο υδρογόνο (που παράγεται μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας), το βιοαέριο, το βιοντίζελ ή το HVO (υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο).

 

* Li, M., Jia, N., Lenzen, M. et al. Global food-miles account for nearly 20% of total food-systems emissions. Nat Food 3, 445–453 (2022). https://doi.org/10.1038/s43016-022-00531-w

 

 

LINK για εικόνες σε υψηλή ανάλυση και βίντεο

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την :

 

Βασιλική Μπίτσικα

Marketing and Communications Supervisor CVM

Email: vasiliki.bitsika@saracakis.gr

Tel: 2103483621

 

Η Volvo Trucks παρέχει ολοκληρωμένες μεταφορικές λύσεις για απαιτητικούς επαγγελματίες πελάτες με την πλήρη γκάμα των φορτηγών μεσαίου και βαρέος τύπου. Η υποστήριξη των πελατών παρέχεται μέσω ενός παγκόσμιου δικτύου αντιπροσώπων με 2.200 σημεία εξυπηρέτησης σε περίπου 130 χώρες. Τα φορτηγά Volvo κατασκευάζονται σε 12 χώρες σε όλο τον κόσμο. Το 2024 παραδόθηκαν παγκοσμίως περίπου 134.000 φορτηγά Volvo. Η Volvo Trucks είναι μέρος του Ομίλου Volvo, ενός από τους κορυφαίους κατασκευαστές φορτηγών, λεωφορείων, μηχανημάτων έργων και ναυτικών και βιομηχανικών κινητήρων παγκοσμίως. Ο Όμιλος παρέχει επίσης ολοκληρωμένες λύσεις για χρηματοδότηση και υπηρεσίες. Το έργο της Volvo Trucks βασίζεται στις βασικές αξίες της ποιότητας, της ασφάλειας και της περιβαλλοντικής φροντίδας.