Τα φορτηγά που λειτουργούν με πράσινο υδρογόνο αντί για ορυκτά καύσιμα αποτελούν έναν τρόπο αποανθρακοποίησης των μεταφορών. Τα φορτηγά υδρογόνου θα είναι ιδιαίτερα κατάλληλα για μεγαλύτερες αποστάσεις και σε περιοχές όπου υπάρχει περιορισμένη υποδομή φόρτισης ή χρόνος για επαναφόρτιση μπαταριών.
Η Volvo θα ξεκινήσει δοκιμές με πελάτες για φορτηγά που χρησιμοποιούν υδρογόνο σε κινητήρες καύσης το 2026, και τα φορτηγά θα είναι διαθέσιμα εμπορικά προς το τέλος αυτής της δεκαετίας. Ήδη, πραγματοποιούνται δοκιμές σε εργαστήρια και σε οχήματα. Τα φορτηγά με κινητήρες καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο θα συμπληρώσουν την προσφορά της Volvo για άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως φορτηγά με μπαταρίες, φορτηγά με κυψέλες καυσίμου και φορτηγά που λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το βιοαέριο και το HVO (Υδροποιημένο Βιοκαύσιμο Λαδιού).
«Τα φορτηγά όπου ο παραδοσιακός κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένει αλλά λειτουργεί με υδρογόνο, θα έχουν τις ίδιες επιδόσεις και αξιοπιστία με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά μας, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2. Θα είναι ένα πολύτιμο συμπλήρωμα στα φορτηγά μας με μπαταρίες, τα οποία είναι στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια», λέει ο Jan Hjelmgren, Επικεφαλής Διαχείρισης Προϊόντων και Ποιότητας της Volvo Trucks.
Τα φορτηγά της Volvo με κινητήρες καύσης που λειτουργούν με πράσινο υδρογόνο θα μπορούν να επιτυγχάνουν πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 όταν χρησιμοποιούν ανανεώσιμο HVO (Υδροποιημένο Βιοκαύσιμο Λαδιού) ως καύσιμο ανάφλεξης, και κατατάσσονται ως «Οχήματα Μηδενικών Εκπομπών» (Zero Emission Vehicles – ZEV) σύμφωνα με τα νέα συμφωνηθέντα πρότυπα εκπομπών CO2 της ΕΕ.
Είναι σαφές ότι χρειάζονται διάφοροι τύποι τεχνολογίας για να αποανθρακοποιηθεί η βαριά μεταφορά. Ως παγκόσμιος κατασκευαστής φορτηγών, πρέπει να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας προσφέροντας μια ποικιλία λύσεων αποανθρακοποίησης, και οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την εναλλακτική τους λύση με βάση την αποστολή μεταφοράς, την διαθέσιμη υποδομή και τις τιμές της πράσινης ενέργειας», λέει ο Jan Hjelmgren.
Τα φορτηγά της Volvo με κινητήρες καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο θα διαθέτουν την τεχνολογία Υψηλής Πίεσης Άμεσης Έγχυσης (HPDI), μια τεχνολογία όπου μια μικρή ποσότητα καυσίμου ανάφλεξης εγχύεται υπό υψηλή πίεση για να επιτρέψει την ανάφλεξη μέσω συμπίεσης πριν προστεθεί το υδρογόνο. Τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας περιλαμβάνουν υψηλότερη ενεργειακή απόδοση με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένη ισχύ κινητήρα.
Η Volvo Group υπέγραψε συμφωνία με την Westport Fuel Systems για τη σύσταση μιας κοινοπραξίας που θα αξιοποιεί την τεχνολογία HPDI. Η κοινοπραξία αναμένεται να αρχίσει να λειτουργεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024, μετά την επίσημη ολοκλήρωση της συμφωνίας.
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ για εικόνες υψηλής ανάλυσης
Helena Lind
Media Relations Director, Volvo Trucks
Email: helena.lind@volvo.com
Tel: +46 76 5536257
Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,200 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2023 approximately 145,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.