Τα φορτηγά που λειτουργούν με πράσινο υδρογόνο αντί για ορυκτά καύσιμα αποτελούν έναν τρόπο αποανθρακοποίησης των μεταφορών. Τα φορτηγά υδρογόνου θα είναι ιδιαίτερα κατάλληλα για μεγαλύτερες αποστάσεις και σε περιοχές όπου υπάρχει περιορισμένη υποδομή φόρτισης ή χρόνος για επαναφόρτιση μπαταριών.
Η Volvo θα ξεκινήσει δοκιμές με πελάτες για φορτηγά που χρησιμοποιούν υδρογόνο σε κινητήρες καύσης το 2026, και τα φορτηγά θα είναι διαθέσιμα εμπορικά προς το τέλος αυτής της δεκαετίας. Ήδη, πραγματοποιούνται δοκιμές σε εργαστήρια και σε οχήματα. Τα φορτηγά με κινητήρες καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο θα συμπληρώσουν την προσφορά της Volvo για άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως φορτηγά με μπαταρίες, φορτηγά με κυψέλες καυσίμου και φορτηγά που λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το βιοαέριο και το HVO (Υδροποιημένο Βιοκαύσιμο Λαδιού).
«Τα φορτηγά όπου ο παραδοσιακός κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένει αλλά λειτουργεί με υδρογόνο, θα έχουν τις ίδιες επιδόσεις και αξιοπιστία με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά μας, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2. Θα είναι ένα πολύτιμο συμπλήρωμα στα φορτηγά μας με μπαταρίες, τα οποία είναι στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια», λέει ο Jan Hjelmgren, Επικεφαλής Διαχείρισης Προϊόντων και Ποιότητας της Volvo Trucks.
Τα φορτηγά της Volvo με κινητήρες καύσης που λειτουργούν με πράσινο υδρογόνο θα μπορούν να επιτυγχάνουν πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 όταν χρησιμοποιούν ανανεώσιμο HVO (Υδροποιημένο Βιοκαύσιμο Λαδιού) ως καύσιμο ανάφλεξης, και κατατάσσονται ως «Οχήματα Μηδενικών Εκπομπών» (Zero Emission Vehicles – ZEV) σύμφωνα με τα νέα συμφωνηθέντα πρότυπα εκπομπών CO2 της ΕΕ.
Είναι σαφές ότι χρειάζονται διάφοροι τύποι τεχνολογίας για να αποανθρακοποιηθεί η βαριά μεταφορά. Ως παγκόσμιος κατασκευαστής φορτηγών, πρέπει να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας προσφέροντας μια ποικιλία λύσεων αποανθρακοποίησης, και οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την εναλλακτική τους λύση με βάση την αποστολή μεταφοράς, την διαθέσιμη υποδομή και τις τιμές της πράσινης ενέργειας», λέει ο Jan Hjelmgren.
Τα φορτηγά της Volvo με κινητήρες καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο θα διαθέτουν την τεχνολογία Υψηλής Πίεσης Άμεσης Έγχυσης (HPDI), μια τεχνολογία όπου μια μικρή ποσότητα καυσίμου ανάφλεξης εγχύεται υπό υψηλή πίεση για να επιτρέψει την ανάφλεξη μέσω συμπίεσης πριν προστεθεί το υδρογόνο. Τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας περιλαμβάνουν υψηλότερη ενεργειακή απόδοση με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένη ισχύ κινητήρα.
Η Volvo Group υπέγραψε συμφωνία με την Westport Fuel Systems για τη σύσταση μιας κοινοπραξίας που θα αξιοποιεί την τεχνολογία HPDI. Η κοινοπραξία αναμένεται να αρχίσει να λειτουργεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024, μετά την επίσημη ολοκλήρωση της συμφωνίας.
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ για εικόνες υψηλής ανάλυσης
Βασιλική Μπίτσικα
Marketing and Communications Supervisor CVM
Email: vasiliki.bitsika@saracakis.gr
Tel: 2103483621
Η Volvo Trucks παρέχει ολοκληρωμένες μεταφορικές λύσεις για απαιτητικούς επαγγελματίες πελάτες με την πλήρη γκάμα των φορτηγών μεσαίου και βαρέος τύπου. Η υποστήριξη των πελατών παρέχεται μέσω ενός παγκόσμιου δικτύου αντιπροσώπων με 2.200 σημεία εξυπηρέτησης σε περίπου 130 χώρες. Τα φορτηγά Volvo κατασκευάζονται σε 12 χώρες σε όλο τον κόσμο. Το 2024 παραδόθηκαν παγκοσμίως περίπου 134.000 φορτηγά Volvo. Η Volvo Trucks είναι μέρος του Ομίλου Volvo, ενός από τους κορυφαίους κατασκευαστές φορτηγών, λεωφορείων, μηχανημάτων έργων και ναυτικών και βιομηχανικών κινητήρων παγκοσμίως. Ο Όμιλος παρέχει επίσης ολοκληρωμένες λύσεις για χρηματοδότηση και υπηρεσίες. Το έργο της Volvo Trucks βασίζεται στις βασικές αξίες της ποιότητας, της ασφάλειας και της περιβαλλοντικής φροντίδας.