Trucks

8 ερωτήσεις για τα φορτηγά που κινούνται με βιοαέριο και με φυσικό αέριο

Lars Mårtensson
2023-01-24
4 min
Εναλλακτικά καύσιμα
Author
Lars Mårtensson
Environment and Innovation Director at Volvo Trucks

Για να αντιμετωπίσουν την αύξηση του κόστους του πετρελαίου (diesel) και να αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα στον κλάδο των μεταφορών, οι επιχειρήσεις φορτηγών μπορούν τώρα να εξετάσουν το ενδεχόμενο φορτηγά με υγραέριο που κινούνται με υγροποιημένο βιοαέριο (βιο-LNG). Αυτό μπορεί να μειώσει τις εκπομπές έως και 100% και η διαθεσιμότητα βιοκαυσίμων σε ανταγωνιστική τιμή αυξάνεται. Ποια είναι όμως η διαφορά μεταξύ των διαφόρων τύπων αερίου, ποιο είναι το κόστος και ποιες αναθέσεις μεταφορών είναι οι καταλληλότερες;

 

Πλέον υπάρχει ανάγκη για διαφορετικούς τύπους καυσίμων και κινητήρων για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της πράσινης μετάβασης. Το βιοαέριο είναι μια εναλλακτική λύση που μπορεί να αποανθρακώσει τον τομέα των οχημάτων βαρέως τύπου και ταυτόχρονα αποτελεί μια μακροπρόθεσμη ενεργειακή λύση.

Ο αριθμός των πρατηρίων υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξάνεται σήμερα, ιδίως στην Ευρώπη, και το φυσικό αέριο αποτελεί ήδη μια βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι του πετρελαίου (diesel), επίσης για μεγαλύτερες διαδρομές. Αυτή τη στιγμή πάνω από το 60% της παραγωγικής ικανότητας βιοαερίου βρίσκεται στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Η Ευρώπη είναι σήμερα η πρώτη περιοχή με 20.000 μονάδες βιοαερίου.
 


Η Κίνα παράγει σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου συνόλου και στοχεύει να επεκτείνει την αγροτική παραγωγή βιοαερίου, βελτιώνοντας παράλληλα τις πρακτικές διαχείρισης αποβλήτων, ώστε να παράγει σχεδόν 17 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (Mtoe) έως το 2030 (από περίπου 7 Mtoe σήμερα). Εν τω μεταξύ, η Ινδία θα παράσχει χρηματοδοτική στήριξη σε τοπικές μονάδες συμπαραγωγής βιοαερίου. Το βιοαέριο αναπτύσσεται επίσης σε χώρες όπως η Ινδονησία, η Μαλαισία και η Ταϊλάνδη, όπου θα αξιοποιηθούν τεράστιες ποσότητες διαθέσιμων βιομηχανικών υπολειμμάτων.

Το 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το σχέδιο REPowerEU για τη μείωση της εξάρτησης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα πολύ πριν από το 2030, το οποίο περιλαμβάνει την επιτάχυνση της εξάπλωσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Το σχέδιο δράσης για το βιομεθάνιο καθορίζει εργαλεία, μεταξύ των οποίων μια νέα βιομηχανική σύμπραξη βιομεθανίου και οικονομικά κίνητρα για την αύξηση της παραγωγής κατά δέκα φορές (σε σύγκριση με το 2021) σε 35 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έως το 2030, ώστε να είναι σε θέση να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα στον τομέα των μεταφορών.

Ποια είναι όμως η διαφορά μεταξύ των τύπων καυσίμων φυσικού αερίου και πώς συγκρίνονται με το ντίζελ;

Ακολουθούν 8 συνήθεις ερωτήσεις σχετικά με το φυσικό αέριο:

 

1. Τι είναι το υγροποιημένο βιοαέριο; (bio-LNG)?

Bio-LNG, επίσης γνωστό ως υγροποιημένο βιοαέριο, αποτελείται κυρίως από μεθάνιο, όπως ακριβώς και το LNG. Το βιο-υγραέριο είναι ένα μη ορυκτό καύσιμο που παράγεται μέσω μιας διαδικασίας όπου το βιοαέριο από οργανικά απόβλητα, όπως η κοπριά ζώων, η ιλύς (λυματολάσπη) και τα απόβλητα τροφίμων, μετατρέπεται σε βιομεθάνιο υψηλής ποιότητας και υγροποιείται στους -162 βαθμούς Κελσίου. Σε σύγκριση με το LNG, το βιο-LNG έχει σημαντικά λιγότερες εκπομπές CO₂. Έχει επίσης υψηλότερο δυναμικό καυσίμου (τη δυνατότητα να αντικαταστήσει το πετρέλαιο) από άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως το βιοντίζελ. Το βιο-LNG μπορεί επίσης να παραχθεί σε τοπικό επίπεδο, εξοικονομώντας κόστος μεταφοράς και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και συμβάλλοντας στην ενεργειακή ασφάλεια.

2. Τι είναι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG)?

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι φυσικό αέριο που έχει ψυχθεί σε υγρή μορφή για τη μεταφορά και την αποθήκευση. Αν και το φυσικό αέριο είναι ορυκτό καύσιμο, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO₂ κατά 10-20% σε σύγκριση με το πετρέλαιο, λόγω του λιγότερου άνθρακα ανά μονάδα ενέργειας. Το LNG αποτελεί αντικείμενο παγκόσμιας εμπορίας, πράγμα που σημαίνει ότι αποτελεί μέρος του παγκόσμιου ενεργειακού εμπορίου και μεταφέρεται παγκοσμίως.

 

3. Τι είναι το συμπιεσμένο βιοαέριο (bio-CNG) και το φυσικό αέριο (CNG)?

Η μόνη διαφορά μεταξύ του βιο-LNG/LNG και του βιο-CNG/CNG είναι ότι το τελευταίο συμπιέζεται σε υψηλή πίεση και αποθηκεύεται σε δεξαμενές στο φορτηγό. Το μειονέκτημα με το συμπιεσμένο αέριο είναι ότι σημαίνει μικρότερη εμβέλεια για το φορτηγό σε σχέση με την οδήγηση με υγροποιημένο αέριο. Όπως και με το βιο-LNG, το συμπιεσμένο βιοαέριο (βιο-CNG) μπορεί να παραχθεί τοπικά και είναι ένα μη ορυκτό καύσιμο, ενώ το CNG είναι ορυκτό καύσιμο.

 

4. Πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετεμε ένα φορτηγό που κινείται με φυσικό αέριο;

Επί του παρόντος, τα φορτηγά που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο και βιολογικό υγροποιημένο αέριο μπορούν να διανύσουν έως και 1000 χιλιόμετρα πριν από τον ανεφοδιασμό τους, καθιστώντας το βιώσιμο καύσιμο για εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων. Το CNG έχει μικρότερη εμβέλεια και χρησιμοποιείται συνήθως για τοπικές μεταφορές.

 

5. Τι είδους μεταφορές είναι κατάλληλες για φορτηγά που κινούνται με φυσικό αέριο;

Το CNG και το βιο-CNG χρησιμοποιούνται παραδοσιακά για τοπικές μεταφορές, όπως η διανομή και η αποκομιδή απορριμμάτων σε αστικά περιβάλλοντα. Τα ηλεκτρικά φορτηγά γίνονται μια ανταγωνιστική εναλλακτική λύση στις πόλεις, γεγονός που ανοίγει νέους τρόπους χρήσης του βιοαερίου, για παράδειγμα σε φορτηγά μεγάλων αποστάσεων ως βιο-LNG. Όπως και το LNG, το βιο-LNG έχει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και επομένως τα φορτηγά φυσικού αερίου είναι κατάλληλα για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Μακροπρόθεσμα, τα φορτηγά με φυσικό αέριο θα συμπληρώσουν τα ηλεκτρικά φορτηγά. Ειδικά όταν κινούνται με βιοαέριο.


6. Ποια είναι η φθηνότερη εναλλακτική λύση - αέριο ή πετρέλαιο;


Εξαρτάται από διάφορους παράγοντες και τις ειδικές συνθήκες της αγοράς. Ένα φορτηγό που κινείται με φυσικό αέριο είναι ακριβότερο από ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό, αλλά το συνολικό κόστος λειτουργίας μπορεί να είναι χαμηλότερο χάρη είτε στις χαμηλές τιμές του φυσικού αερίου είτε σε διάφορα κίνητρα, όπως τα διόδια ή οι φόροι. Τα φορτηγά που κινούνται με βιοαέριο μπορεί επίσης να αποτελέσουν προϋπόθεση για τη διατήρηση ή την απόκτηση νέων επιχειρηματικών ευκαιριών λόγω των αυξανόμενων περιβαλλοντικών απαιτήσεων.

 

7. Τι συμβαίνει όσον αφορά την υποδομή για το φυσικό αέριο - όπως η διαθεσιμότητα, ο ανεφοδιασμός με καύσιμα και οι επερχόμενες επενδύσεις;

Η υποδομή για τα φορτηγά που κινούνται με φυσικό αέριο αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς και τα φορτηγά εξελίσσονται συνεχώς. Το βιοαέριο και το βιομεθάνιο είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες μορφές βιοενέργειας και παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής βιοαερίου βρίσκεται στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) πιστεύει ότι το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς τους στη συνολική ζήτηση βιοενέργειας θα αυξηθεί από 5% σήμερα σε 12% - 20% ανάλογα με τα μελλοντικά σενάρια.


Σήμερα υπάρχουν ήδη περισσότεροι από 600 σταθμοί LNG/bio-LNG στην Ευρώπη. Ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά περισσότερους από 100 σταθμούς μέσα σε ένα χρόνο. Επενδύσεις πραγματοποιούνται επίσης στην παραγωγή βιο-υγροποιημένου φυσικού αερίου και σημαντικοί φορείς κινούνται προς το βιο-υγροποιημένο φυσικό αέριο λόγω της ανάγκης να στραφούν προς μη ορυκτά καύσιμα. Όσον αφορά τον ανεφοδιασμό με καύσιμα, είναι παρόμοιο με το ντίζελ όσον αφορά τον χρόνο, αλλά πρέπει να λαμβάνετε τις συνήθεις προφυλάξεις ασφαλείας λόγω του ψυχρού υγροποιημένου αερίου.

8. Θα πρέπει να επενδύσετε σε ένα φορτηγό που κινείται με φυσικό αέριο;


Τα φορτηγά που κινούνται με φυσικό αέριο μπορούν να αποτελέσουν μια ανταγωνιστική εναλλακτική λύση έναντι του πετρελαίου (diesel) και η τεχνολογία βελτιώνεται συνεχώς όσον αφορά την απόδοση και την εμβέλεια. Και το βιοαέριο (bio-LNG) έχει τα κυκλικά και κλιματικά οφέλη που ζητούν όλο και περισσότεροι πελάτες στον κλάδο των μεταφορών. Είναι επίσης ένα εναλλακτικό καύσιμο που είναι ήδη διαθέσιμο σήμερα σε πολλά μέρη.


Μάθετε περισσότερα για τα φορτηγά με φυσικό αέριο εδώ ή επικοινωνήστε με τον τοπικό σας αντιπρόσωπο για περισσότερες πληροφορίες.

Οι πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το bio-LNG

Related Insights

Latest Press Release

Latest Press Release