Trucks

Tomas Thuresson
2024-01-23
Τεχνολογία και καινοτομία Οικονομία καυσίμου Ασφάλεια Ο κόσμος του οδηγού
Author
Tomas Thuresson
Commercialization Manager New Offer

Γιατί η ΕΕ επιτρέπει μεγαλύτερες καμπίνες φορτηγών και γιατί αυτό είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας

Βελτίωση της οικονομίας καυσίμου, της αεροδυναμικής και της άνεσης του οδηγού. Αυτοί ήταν οι κύριοι λόγοι πίσω από την απόφαση να επιτραπούν μεγαλύτερες καμπίνες φορτηγών στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Οι κανονισμοί ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα και θα μπορούσαν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις φορτηγών.

 

Οι σχεδιάσεις των φορτηγών στην Ευρώπη παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες για πολλές δεκαετίες, με κύριο χαρακτηριστικό την καμπίνα με κοντό ρύγχος για τη μεγιστοποίηση του μήκους της πλατφόρμας μεταφοράς. Αυτές οι καμπίνες με κοντό ρύγχος, ή αλλιώς σχεδιάσεις με την καμπίνα πάνω από τον κινητήρα, κυριαρχούν κυρίως επειδή η ευρωπαϊκή νομοθεσία περιορίζει το συνολικό μήκος του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των τρέιλερ και των ελκυστήρων. Από την άλλη, στις ΗΠΑ, τα όρια μήκους ισχύουν μόνο για τα τρέιλερ, και για αυτόν τον λόγο οι καμπίνες με μακρύ ρύγχος κυριαρχούν στους αμερικανικούς δρόμους.

 

Ωστόσο, οι αλλαγές στην ευρωπαϊκή νομοθεσία που εισήχθησαν το 2020 επιτρέπουν πλέον φορτηγά με ελαφρώς μακρύτερο ρύγχος και στην Ευρώπη. Αυτό επιτρέπει αλλαγές στη σχεδίαση που μπορούν να κάνουν τα φορτηγά πιο αεροδυναμικά, ασφαλέστερα και πιο άνετα.

 

«Χαιρετίζουμε αυτήν τη νομοθεσία, καθώς μας δίνει την ευκαιρία να βελτιώσουμε την ενεργειακή απόδοση των καμπίνων ακόμη περισσότερο μέσω της σχεδίασης, κάτι που θα ωφελήσει τόσο τους πελάτες μας όσο και το περιβάλλον», λέει ο Tomas Thuresson, Commercialization Manager New Offer στη Volvo Trucks.

Πώς ωφελείται το περιβάλλον και ο κλάδος των φορτηγών

Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, οι κατασκευαστές φορτηγών επιτρέπεται να επεκτείνουν τις καμπίνες φορτηγών χωρίς συμβιβασμούς στον χώρο φόρτωσης*. Με τη βελτίωση της αεροδυναμικής, η βελτιωμένη σχεδίαση προβλέπεται να μειώσει τη χρήση καυσίμου, ωφελώντας τόσο το περιβάλλον όσο και το λειτουργικό κόστος του κλάδου των φορτηγών. Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σημαίνει χαμηλότερες εκπομπές CO2, κάτι που σημαίνει ότι ο κανονισμός υποστηρίζει επίσης τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ.

 

Ο Dr Phil Martin, Υπεύθυνος Ασφάλειας Μεταφορών στη μη κερδοσκοπική εταιρεία παροχής συμβούλων TRL με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, έχει συμμετάσχει σε μεγάλο βαθμό στην έρευνα που οδήγησε στις τροποποιήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας:

 

«Η βελτίωση της αεροδυναμικής των φορτηγών και η ατζέντα της ΕΕ για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα αποτέλεσαν το αρχικό κίνητρο για την ενημέρωση των κανονισμών. Ωστόσο, ήταν επίσης σημαντικό να διασφαλιστεί ότι η εφαρμογή αυτών των παρεκκλίσεων για το μήκος καμπίνας δεν θα ήταν περισσότερο επιβλαβής τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες. Και στην πραγματικότητα, αποτέλεσε μια ευκαιρία να βελτιωθεί η ασφάλεια των φορτηγών για αυτούς τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου», λέει.

Η νέα νομοθεσία επιτρέπει αλλαγές στη σχεδίαση που μπορούν να κάνουν τα φορτηγά πιο αεροδυναμικά, ασφαλέστερα και πιο άνετα.

Γιατί οι μακρύτερες καμπίνες έχουν βελτιωμένη ορατότητα

Παρόλο, λοιπόν, που το έναυσμα ήταν η ανάγκη για καλύτερη αεροδυναμική, η βελτιωμένη άμεση ορατότητα έχει αποδειχθεί ότι είναι επίσης πλεονέκτημα της νέας σχεδίασης καμπίνας. Το μεγαλύτερο ρύγχος της καμπίνας διευκολύνει τον οδηγό να βλέπει τους πεζούς όταν κινούνται μπροστά του, καθώς βρίσκονται λίγο πιο μακριά.

 

Πώς θα επηρεάσουν οι νέες σχεδιάσεις καμπίνας τους οδηγούς;

Επιπλέον, η νομοθεσία μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να βελτιώσει την άνεση του οδηγού και, κατά συνέπεια, οι επιχειρήσεις φορτηγών μπορούν να έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν μια πιο ευρύχωρη διάταξη. Αυτό μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας και να συμβάλει στην αύξηση της εργασιακής ικανοποίησης των οδηγών φορτηγών.

 

«Συνολικά, θα έλεγα ότι υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για τους μεταφορείς να γίνουν επιλεγμένοι φορείς, τόσο για τους πελάτες όσο και για τους εργαζόμενους. Υιοθετώντας φορτηγά με αυτές τις βελτιωμένες σχεδιάσεις καμπίνας, θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ασφαλέστερα και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, καθώς και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Τα λειτουργικά κόστη πιθανότατα θα μειωθούν χάρη στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ιδιαίτερα για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, και πιθανόν επίσης χάρη στα καλύτερα ασφάλιστρα λόγω της μείωσης των συμβάντων», λέει ο Dr Phil Martin. 

Η ΟΔΗΓΙΑ ΠΕΡΙ ΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ

Οι κοινοί κανόνες για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ ορίζονται στην οδηγία 96/53/ΕΚ του Συμβουλίου, ευρέως γνωστή ως οδηγία περί βαρών και διαστάσεων. Η οδηγία τροποποιήθηκε στη συνέχεια από την οδηγία (ΕΕ) 2015/719ENΑπόφαση (ΕΕ) 2019/984EN και τον κανονισμό (ΕΕ) 2019/1242EN. Οι τροποποιήσεις σημαίνουν ότι τα οχήματα ή οι συνδυασμοί οχημάτων ενδέχεται να υπερβαίνουν τα μέγιστα μήκη που καθορίζονται «υπό την προϋπόθεση ότι οι καμπίνες τους προσφέρουν βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση, ενεργειακή απόδοση και απόδοση ασφάλειας». 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

1985: Η ΕΕ εφαρμόζει την πρώτη οδηγία περί βαρών και διαστάσεων για επαγγελματικά οχήματα, με στόχο την εναρμόνιση των κανόνων στα κράτη μέλη.
1996: Η ΕΕ υιοθετεί μια οδηγία που καθορίζει τις μέγιστες διαστάσεις για ορισμένες κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων.
2015: Η ΕΕ εφαρμόζει μια οδηγία περί βαρών και διαστάσεων για φορτηγά που εμπλέκονται σε διεθνείς μεταφορές, με στόχο την περαιτέρω εναρμόνιση των κανόνων και τη διασφάλιση ίσων όρων σε όλα τα κράτη μέλη.
2020: Η ΕΕ εφαρμόζει νέα νομοθεσία που επιτρέπει τη χρήση εκτεταμένων καμπίνων φορτηγών, δίνοντας έμφαση στην οικονομία καυσίμου, την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού.

Μάθετε περισσότερα σχετικά με την επερχόμενη νομοθεσία που θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις φορτηγών εδώ:

Οι αναθεωρημένοι γενικοί κανονισμοί ασφαλείας (GSR) της ΕΕ. Μπορείτε επίσης να διαβάσετε περισσότερα για τη σημασία της αεροδυναμικής και την επίδρασή της στην κατανάλωση καυσίμου. Εάν ενδιαφέρεστε περισσότερο για τις ευρύχωρες επιλογές καμπίνας, δείτε αυτό το βίντεο.

 

 

* Η νομοθεσία δεν προβλέπει ακριβή περιορισμό μήκους, αλλά αναφέρεται σε ένα τρισδιάστατο σχέδιο που περιγράφεται στο νομικό κείμενο – το τρισδιάστατο κέλυφος θαλάμου οδήγησης.