Volvo Trucks

GREECE

×

Το πρώτο Volvo FH16 στην Ελλάδα

Ο αντίκτυπος της ελληνικής οικονομικής κρίσης ήταν σοβαρός στον κλάδο των μεταφορών. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, η εταιρεία Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport αναπτύσσεται.
Ο Ηλίας Μάρινος, ιδιοκτήτης της Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport, βλέπει την επιχείρησή του όχι μόνο να επιβιώνει από την ελληνική οικονομική κρίση αλλά και να επεκτείνεται.
Ο Ηλίας Μάρινος, ιδιοκτήτης της Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport, βλέπει την επιχείρησή του όχι μόνο να επιβιώνει από την ελληνική οικονομική κρίση αλλά και να επεκτείνεται.

Ο αντίκτυπος της ελληνικής οικονομικής κρίσης ήταν ιδιαίτερα έντονος στον κλάδο των μεταφορών. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, η εταιρεία Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport επεκτείνεται.

Έχουν περάσει έξι χρόνια οικονομικής κρίσης η οποία έφερε την Ελλάδα στο χείλος του γκρεμού. Εκεί όπου προηγουμένως οι τράπεζες ενέκριναν εύκολα δάνεια στις τοπικές επιχειρήσεις, οι πιστώσεις είναι πλέον πενιχρές. Οι συνθήκες που επικρατούν για τις επιχειρήσεις στη χώρα δεν είναι τόσο καλές.

Φορτηγό της εταιρείας Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport -Copyright photo by Sören Håkanlind Η εταιρεία Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport διαθέτει 62 φορτηγά ψυγεία που μεταφέρουν τρόφιμα σε όλη την Ευρώπη.

"Και βέβαια έχουμε αισθανθεί τις συνέπειες της κρίσης" λέει ο Ηλίας Μαρίνος, ιδιοκτήτης της εταιρείας Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport. 

Συνολικά, ο αριθμός των επιχειρήσεων που έχουν εγγραφεί στο IKA, το μεγαλύτερο ταμείο κοινωνικής ασφάλισης της Ελλάδας, έχει μειωθεί κατά 119.000, ή 38% από το 2008. 

Στον κλάδο των μεταφορών, εκατοντάδες μεταφορικές εταιρείες έχουν κλείσει. Αλλά εν μέσω αυτής της γενικής ύφεσης, υπάρχουν μερικές επιχειρήσεις που κατάφεραν να παραμείνουν στη ζωή, ακόμη και να επεκταθούν: ανάμεσα σε αυτές είναι και η Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport, εταιρεία μεταφορών που δραστηριοποιείται με 62 φορτηγά ψυγεία σε μεταφορές τροφίμων σε όλη την Ευρώπη. 

"Η κρίση έχει αναγκάσει τις ελληνικές μεταφορικές εταιρείες να αποκτήσουν εξαιρετική οργάνωση και να ελέγχουν τις δαπάνες για να επιβιώσουν, αλλά πάντα με τον τρόπο αυτό δραστηριοποιούμασταν. Ήμασταν πάντα πολύ προσεκτικοί, επεκταθήκαμε βήμα-βήμα και επικεντρωθήκαμε στην προσέλκυση υψηλής ποιότητας πελατών".

Με έδρα στα Μέγαρα, περίπου 50 χιλιόμετρα από την Αθήνα, η εταιρεία αντιμετώπισε την κρίση, τα κατάφερε και άρχισε να αναπτύσσεται, προσθέτοντας 5 νέα φορτηγά ανάμεσα στο 2008 και στις αρχές του 2014. Σήμερα τα 15 απο τα 62 φορτηγά του στόλου της Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport είναι Volvo και πρόσφατα, η εταιρεία αγόρασε ένα ολοκαίνουργιο Volvo FH16, το πρώτο στην Ελλάδα. 

Στις εποχές της εύκολης χρηματοδότησης, όταν κάποιες ελληνικές μεταφορικές εταιρείες, δεδομένου και του άνετου τραπεζικού δανεισμού, θα αγόραζαν μερικές φορές επιπλέον φορτηγά ως ένδειξη πρεστίζ, ο Ηλίας Μαρίνος πάντα περίμενε να εξασφαλίσει οτι κάθε νέο φορτηγό θα είναι εν κινήσει.

H σύνεση στις δαπάνες μας όταν όλοι ξόδευαν, μας βοήθησε να αποφύγουμε τα προβλήματα όταν ήρθε η κρίση.

Ο Μάρινος Βασιλόπουλος αγόρασε το πρώτο του φορτηγό Volvo (ένα F12) το 1985, τη στιγμή που η εταιρεία επεκτεινόταν για να αυξήσει τις διεθνείς μεταφορικές της δραστηριότητες. Τότε, ο Δημήτριος Μαρίνος, πατέρας του Ηλία Μαρίνου, ήταν ιδιοκτήτης της επιχείρησης και ο Ηλίας εργαζόταν ως οδηγός. Η ποιότητα των φορτηγών Volvo καθώς και η στενή συνεργασία με την εταιρεία Αφοι Σαρακάκη, εισαγωγέα και διανομέα των φορτηγών Volvo στην Ελλάδα, είναι ο λόγος για τον οποίο μένει πιστός στη Volvo, σχεδόν 30 χρόνια από τότε που αποκτήθηκε το πρώτο φορτηγό Volvo.

Ηλίας Μαρίνος, ιδιοκτήτης της Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport., Copyright photo by Sören Håkanlind Ηλίας Μαρίνος, ιδιοκτήτης της Μαρίνος-Βασιλόπουλος International Transport.

"Μπορείς να αγοράσεις ένα φθηνότερο μεταχειρισμένο φορτηγό, για παράδειγμα, αλλά τα φορτηγά Volvo διαρκούν, ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες. Η ποιότητα είναι αισθητή σε κάθε λεπτομέρεια - η ποιότητα του κιβωτίου ταχυτήτων, για παράδειγμα, είναι εξαιρετική." 

Όταν μιλάμε για το νέο FH16, το πρώτο στην Ελλάδα, τα μάτια του λάμπουν. Λίγο μετά την αγορά του πρώτου στα τέλη του 2013, σκέφτεται την αγορά ενός δεύτερου. 

Η λειτουργία μιας ελληνικής εταιρείας εφοδιασμού δεν ήταν ποτέ εύκολη υπόθεση. Οι δρόμοι της χώρας είναι λοφώδεις και στενοί και η κυκλοφορία στην Αθήνα, την πρωτεύουσα των 3,8 εκατομμυρίων κατοίκων, συχνά γίνεται σε συνθήκες πλήρους ακινησίας. Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις με τα διάφορα νησιά και τις γειτονικές χώρες σημαίνουν ότι κάθε φορτηγό πρέπει να είναι πάντα στην ώρα του, αλλιώς διατρέχει τον κίνδυνο να περιμένει ώρες για το επόμενο πλοίο.

 

Λατρεύω την πίεση της δουλειάς και το να λύνω προβλήματα. Είναι σαν μια παρτίδα σκάκι.

Ένας σημαντικός αντίκτυπος της κρίσης είναι ότι η πίεση που χαρακτηρίζει τις επιχειρήσεις μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ελλάδα έγινε ακόμα υψηλότερη. Τα προβλήματα ρευστότητας ανάγκασαν πολλούς πελάτες να αναβάλουν τις παραγγελίες τους μέχρι την τελευταία στιγμή.

"Συχνά περιμένουν μέχρι να έχουν τα χρήματα. Εάν δεν έχουν τα χρήματα, δεν κάνουν παραγγελία και συχνά λαμβάνουμε πληροφόρηση για την παραγγελία την τελευταία στιγμή."

Η κατάσταση στη λιανική έχει επίσης αλλάξει δραματικά τα τελευταία πέντε χρόνια της κρίσης. Από την κυριαρχία των μικρότερων οικογενειακών επιχειρήσεων, η ελληνική λιανική αγορά κυριαρχείται όλο και περισσότερο από μεγάλες επιχειρήσεις. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεταφορικών εταιρειών μεταφοράς για φερέγγυους πελάτες είναι αδυσώπητος. Δόθηκε σκληρός αγώνας για συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, όπως η Μάκρο και ο Βουδούρης, ο μεγαλύτερος παραγωγός κρέατος στην Ελλάδα. Καθοριστικής σημασίας λοιπόν ήταν η προσέλκυση και η διατήρηση αυτών των μεγαλύτερων πελατών.

"Λατρεύω την πίεση της δουλειάς και το να λύνω προβλήματα. Πώς κουμπώνουν μαζί όλα τα κομμάτια του παζλ: Είναι σαν μια παρτίδα σκάκι", λέει ο Ηλίας Μαρίνος - ένα παιχνίδι που παίζει επίσης. (Μια σκακιέρα διακοσμημένη με ασημένια και χρυσά κομμάτια αποτελεί ξεχωριστή παρουσία στο γραφείο.)

Δεν τον ενοχλεί η σκληρή και συχνά εξουθενωτική δουλειά. Η δουλειά ως συνοδηγός οδηγών φορτηγών ως έφηβος και αργότερα ως οδηγός από εικοσάχρονος, του έδωσε μια άποψη για την εργασία και τη ζωή  διαφορετική από εκείνη που είχαν οι συνομήλικοί του. 

"Μου έδωσε μια ευρύτερη προοπτική. Το μάθημα που έμαθα από αυτή είναι ότι πρέπει να εργάζεσαι σκληρά.”

Με την έλευση της οικονομικής κρίσης, ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα έγινε έντονος και η διατήρηση των πελατών απέκτησε ζωτική σημασία., Copyright photo by Sören Håkanlind

Ο Στόλος

Οχήματα:  62 φορτηγά συμπεριλαμβανομένων 15 φορτηγών Volvo:

  • Ένας νέος ελκυστήρας Volvo FH16 750 hp Euro 5 4 × 2 με καμπίνα XL.
  • Δύο ελκυστήρες FH16 classic με κινητήρα Euro 5 700 hp 4 × 2 και καμπίνα XL.
  • Τέσσερα Volvo FH16 classic 600 hp με κινητήρα Euro 5 και ελκυστήρα 4 × 2 και καμπίνα XL.
  • Οκτώ FH με κινητήρα 480 hp Euro 5, ελκυστήρα 6 × 2 και καμπίνα XL.

Τα περισσότερα φορτηγά είναι εφοδιασμένα με I-Shift.