Volvo Trucks

GREECE

×

Ανοίγουμε νέους δρόμους

Στο λατομείο Brønnøy Kalk στη Νορβηγία, δοκιμάζονται φορτηγά αυτόνομης κίνησης Volvo FH, τα οποία μεταφέρουν ασβεστόλιθο σε μια διαδρομή πέντε χιλιομέτρων. Αυτή είναι η πρώτη αυτόνομη λύση της Volvo Trucks σε κανονική λειτουργία. Ο στόχος είναι η σημαντική βελτίωση της παραγωγικότητας και της ασφάλειας του λατομείου.
 Η πρώτη αυτόνομη λύση της Volvo Trucks σε κανονική λειτουργία.
Ένα αυτόνομο Volvo FH στο λατομείο ασβεστόλιθου του Brønnøy.

"Η αξιοποίηση της τεχνολογίας θα μας παράσχει ελευθερία. Τα μηχανήματα, για παράδειγμα, μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν ενώ εμείς θα έχουμε πάει για ύπνο", λέει ο Raymond Langfjord, Διευθύνων Σύμβουλος στο Brønnøy Kalk, σκεπτόμενος την προοπτική της σταδιακής εφαρμογής της αυτοματοποιημένης τεχνολογίας στο τεράστιο λατομείο, σε αυτή την απομακρυσμένο παράκτια περιοχή της δυτικής Νορβηγίας. Το άγριο τοπίο είναι το σκηνικό μιας δύσκολης αποστολής, καθώς τα φορτηγά κινούνται σε γεμάτους στροφές χωματόδρομους, σε ένα τραχύ περιβάλλον, από και προς το θραυστήρα που βρίσκεται στο Velfjord.

Πέρυσι υπογράφηκε μια ιστορική συμφωνία μεταξύ του Brønnøy Kalk και της Volvo Trucks. Από τότε δοκιμάζονται αυτοματοποιημένα φορτηγά Volvo FH, τα οποία μεταφέρουν τον εξορυσσόμενο ασβεστόλιθο μέσω σηράγγων μεταξύ του ίδιου του λατομείου και του θραυστήρα που βρίσκεται κοντά στο λιμάνι, όπου ο ασβεστόλιθος φορτώνεται σε μεγάλα πλοία. Ο στόχος είναι τα αυτοματοποιημένα φορτηγά να είναι πλήρως λειτουργικά μέχρι το φθινόπωρο. Αντί να αγοράσει τα αυτόνομα οχήματα, το Brønnøy Kalk αγοράζει στην πραγματικότητα μια ολοκληρωμένη και εξατομικευμένη μεταφορική λύση από την Volvo Trucks και πιο συγκεκριμένα, την αυτόνομη μεταφορά του ασβεστόλιθου μεταξύ των δύο κέντρων διακίνησης.

Τα αυτόνομα φορτηγά ελέγχονται από τον χειριστή του ελαστιχοφόρου φορτωτή, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα διαχείρισης λατομείου.

Σύμφωνα με τον Raymond Langfjord, η ευκαιρία που έχει το ορυχείο να αντιμετωπίσει τα ζητήματα παραγωγικότητας, ευελιξίας και ασφάλειας είναι ο κύριος λόγος για την μετάβαση σε αυτόνομη λειτουργία. "Έχουμε εδώ μια εκατονταετή προοπτική. Σήμερα λειτουργούμε σε δύο βάρδιες στην παραγωγή και τη συντήρηση, ενώ τα πλοία που εξάγουν τον ασβεστόλιθο φορτώνονται σε 24ωρη βάση. Η δυνατότητα να μεταφέρουμε αυτόνομα τον ασβεστόλιθο όλο το εικοσιτετράωρο θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά τις δραστηριότητές μας."

Τα αυτόνομα φορτηγά αδειάζουν τον εξορυσσόμενο ασβεστόλιθο σε θραυστήρα σιαγόνων που βρίσκεται σε κοντινό λιμάνι. Από εκεί φορτώνεται σε μεγάλα πλοία.

Ο Raymond Langfjord άρχισε να εργάζεται στο λατομείο Brønnøy Kalk τον Μάρτιο του 2006. Η πρώτη του δουλειά ήταν χειριστής μηχανήματος και βοηθός ανατινάξεων στο λατομείο, μεταφέροντας χαλίκι με τους κουβάδες για την πλήρωση των διατρημάτων πριν από την ανατίιναξη. Με τα χρόνια ανέλαβε περισσότερες ευθύνες ως εργοδηγός και Διευθυντής παραγωγής, καταλήγοντας στη σημερινή θέση του ως Διευθύνων Σύμβουλος τον Ιανουάριο του 2017. "Έχω εμπειρία σε όλα τα επίπεδα και γνωρίζω άριστα τις διάφορες διαδικασίες. Αυτό βοηθά σε σχέση με την αναγνώριση των μακροπρόθεσμων προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε."

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα του Brønnøy Kalk είναι ότι το ορυχείο βρίσκεται σε χώρα όπου τα κόστη είναι υψηλά, ενώ ανταγωνίζεται σε μια παγκόσμια αγορά. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια σταθερή τάση να γίνει πιο ανταγωνιστικό και το 2015, το Brønnøy Kalk ξεκίνησε εσωτερικές συζητήσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα βελτίωνε τις μεθόδους εργασίας του. Συγκρότησε μια ομάδα έργου και στη συνέχεια επικοινώνησε με διάφορους εμπλεκόμενους, όπως η Volvo Trucks. Με τη Volvo Construction Equipment να είναι και αυτή μέρος της διαδικασίας, εξασφαλίστηκε σταθερή επικοινωνία και ξεκίνησε ανταλλαγή ιδεών για εφικτές και αυτόνομες λύσεις. Έκτοτε, η στενή συνεργασία μεταξύ των μερών συνέβαλε στην εδραίωση της εμπιστοσύνης στο λατομείο.

Η σχέση ήταν εξαιρετική από την πρώτη ημέρα. Η Volvo Trucks δεν άρχισε να μιλάει από εμπορικής άποψης.
Για να μεταβούν από το ορυχείο στον θραυστήρα σιαγόνων, τα αυτόνομα φορτηγά πρέπει να διανύσουν ένα οδικό τμήμα μήκους πέντε χιλιομέτρων. Το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής αποτελείται από δύο σήραγγες με μήκος 3,5 χιλιομέτρων και 800 μέτρων αντίστοιχα.

"Φυσικά δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις ακόμα. Πρέπει να έχεις την πεποίθηση ότι θα μπορέσουμε να συνεργαστούμε για να βρούμε λύσεις στα τρέχοντα ζητήματα. Η σχέση ήταν εξαιρετική από την πρώτη ημέρα. Η Volvo Trucks δεν άρχισε να συζητά από εμπορικής άποψης. Δεν είχε να κάνει με το κόστος και το κέρδος ή τις συμβάσεις. Ήταν για το τι θα μπορούσε βοηθήσει τη λειτουργία του Brønnøy Kalk. Δεν υπήρχε κάποια κρυφή ατζέντα και ήμασταν σε θέση να κάνουμε βήματα εμπρός μαζί, έτσι ώστε να έρθουν στο προσκήνιο η τεχνολογία και η δημιουργικότητα".

Ο Raymond Langfjord θεωρεί ότι η χρήση αυτόνομης λύσης είναι επωφελής και για την ασφάλεια. Το μεγαλύτερο μέρος της μεταφοράς στο λατομείο γίνεται με σήραγγες και τον Αύγουστο του 2018, ένα φορτηγό πήρε φωτιά κατά την εκφόρτωση στο θραυστήρα. Ευτυχώς, ο χώρος εκεί είναι ανοιχτός και κανείς δεν τραυματίστηκε, αλλά η ποσότητα θερμότητας και ενέργειας που αναπτύχθηκε ήταν μια έντονη προειδοποίηση ότι εάν τέτοιο περιστατικό συνέβαινε σε στοά, θα μπορούσε να είναι θανατηφόρο. Εκτός από αυτόν τον κίνδυνο, πρέπει να ξεπεραστούν και άλλες δυσκολίες προκειμένου να λειτουργήσουν τέλεια τα αυτόνομα φορτηγά. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η ομάδα αυτοματισμού της Volvo Trucks δοκίμαζε τη λύση εκτός της εγκατάστασης, στη βάση του Γκέτεμποργκ, ώστε τυχόν μετατροπές να γίνονται γρήγορα. Η ομάδα πραγματοποίησε επίσης τακτικές ζωντανές δοκιμές στο λατομείο. 

Ο Raymond Langfjord μιλά με ενθουσιασμό για το μέλλον του Brønnøy Kalk και με τις δυνατότητες που προσφέρει η αυτονομία. "Το επόμενο βήμα για εμάς πρέπει να είναι η αποκλειστική χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Για να είμαι ειλικρινής, δεν είμαι σίγουρος πως θα είναι τα πράγματα στο μέλλον. Είναι νέα τεχνολογία και γνωρίζουμε ότι θα υπάρξουν δυσλειτουργίες. Αλλά ευθύς από την αρχή, η Volvo Trucks μάς μίλησε ανοικτά. Όποτε παρουσιάστηκε κάποιο πρόβλημα, το έλυσαν. Αυτό μας δίνει την πεποίθηση ότι τα πράγματα θα πάμε καλά. Οι αξίες μας και η φήμη μας ταιριάζουν απόλυτα."

Το Volvo FH εξέρχεται από την πρώτη σήραγγα και κινείται για λίγο στο ύπαιθρο προτού μπει στην επόμενη.
Αν όλα πάνε όπως προβλέπεται, τα αυτόνομα φορτηγά θα βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία μέρα και νύχτα από το φθινόπωρο του 2019, αυξάνοντας έτσι την παραγωγικότητα του λατομείου.

Ιστορία: Η Brønnøy Kalk AS ιδρύθηκε το 1997. Ανήκει στη Norsk Mineral AS, μια οικογενειακή ιδιωτική εταιρείας με ρίζες στο μεταλλευτικό κλάδο από το 1948. 

Υπηρεσίες: Η εταιρεία ειδικεύεται στην εξόρυξη ασβεστόλιθου, ο οποίος μεταξύ άλλων χρησιμοποιείται στην κατασκευή χρωστικών για τη χαρτοβιομηχανία διεθνώς. 

Έτος ίδρυσης: 1997.

Ιδιοκτήτης: Norsk Mineral AS. 

Αριθμός εργαζομένων: 50. 

Φορτίο: Ασβεστόλιθος. 

Αριθμός αυτόνομων φορτηγών Volvo: 6.

Αριθμός ελαστιχοφόρων φορτωτών: 4.