Διαφορετικές γενιές συναντιούνται στο εργοστάσιο κινητήρων της Volvo στο Skövde

Η Nesma δεν είχε καν γεννηθεί όταν κυκλοφόρησε το πρώτο Volvo FH το 1993.
Ο Daniel βρισκόταν ήδη στη γραμμή συναρμολόγησης επί πολλά χρόνια.
Τώρα είναι συνάδελφοι στο εργοστάσιο της Volvo στο ­Skövde, εκεί όπου γεννιέται ο κινητήρας του FH. 

Οι διαφορετικές γενιές συναντώνται στο εργοστάσιο κινητήρων της Volvo στο Skövde

Η Nesma Odiso γεννήθηκε το 1993 όταν κυκλοφόρησε το πρώτο φορτηγό FH. Τώρα εργάζεται στο εργοστάσιο κινητήρων στο Skövde.

Μια βόλτα στους χώρους παραγωγής συστημάτων μετάδοσης κίνησης στο Skövde, θα σας κάνει να αισθανθείτε αμέσως οικεία. Αυτό οφείλεται στη φιλική ατμόσφαιρα που κυριαρχεί καθώς οι εργαζόμενοι φαίνεται να γνωρίζονται καλά μεταξύ τους, και σας υποδέχονται με χαρά. 

Η Nesma Odiso μας χαρίζει ένα μεγάλο χαμόγελο, καθώς μαζεύει τα μακριά μαλλιά της και τα κάνει αλογοουρά. Εργάζεται εδώ ήδη έναν χρόνο και μερικούς μήνες.

«Μου αρέσει πολύ η δουλειά μου. Συνήθως έχω τη νυχτερινή βάρδια και έχω αναλάβει την συναρμολόγηση μερών του κινητήρα. Στην αρχή, ήμουν λίγο αγχωμένη, αλλά μετά από ένα χρόνο έμαθα πολλά. Νιώθω να γίνομαι καλύτερη κάθε μέρα», λέει.

Ζει με τον σύζυγό της και το γιο της στο Skövde και μένει στην Σουηδία τα τελευταία οκτώ χρόνια. Το 1993, όταν το πρώτο φορτηγό FH διατέθηκε στην αγορά, είναι το έτος γέννησής της, οπότε δεν έχει καμία ανάμνηση από το πρώτο Volvo FH.

«Όχι βέβαια! Βρισκόμουν στην κοιλιά της μητέρας μου όταν κυκλοφόρησε το πρώτο Volvo FH. Δεν ήξερα καν για τα φορτηγά FH μέχρι που ήρθα στη Σουηδία. Αντιλαμβάνομαι όμως ότι το φορτηγό, και ο κινητήρας φυσικά, είναι μια τεράστια επιτυχία της Volvo. Νιώθω περήφανη που συναρμολογώ μέρη του κινητήρα, καθώς γνωρίζω οτι ο κινητήρας είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι αυτού του φορτηγού.»

Οι διαφορετικές γενιές συναντώνται στο εργοστάσιο κινητήρων της Volvo στο Skövde

Ο Daniel Lundgren ήταν χειριστής στη γραμμή συναρμολόγησης το 1993.

Ωστόσο το εμβληματικό φορτηγό και ο σημαντικός πρώτος κινητήρας D12 είναι κάτι που ο συνάδελφός της Nesma, ο Daniel Lundgren, σκέφτεται σχεδόν καθημερινά. Το 1993 ήταν χειριστής στη γραμμή παραγωγής και θυμάται πολύ καλά τους πρώτους κινητήρες που συναρμολόγησε.

«Ένιωσα υπερήφανος ξέροντας ότι κάποιος εκεί έξω επρόκειτο να οδηγήσει ένα φορτηγό με τον "δικό μου" κινητήρα», λεει χαμογελώντας. 

Ο ρόλος του σήμερα είναι διπλός: Είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο των προϊόντων και των δοκιμών CoP, όπου ο κινητήρας δοκιμάζεται με διάφορους τρόπους, καθώς και οδηγός ελέγχου ποιότητας, όπου κάνει προληπτικό έλεγχο της ποιότητας της παραγωγής. Ο Daniel εργάζεται στην εταιρεία από την ηλικία των 17 ετών.

«Όταν ξεκίνησα, σχεδόν τα πάντα γίνονταν στο χέρι. Σήμερα η Nesma χρησιμοποιεί ρομπότ, που δεν τα χρησιμοποιούσαμε παλιότερα στη συναρμολόγηση. Αλλά το καλό κλίμα που υπάρχει με τους συναδέλφους είναι το ίδιο. Επιπλέον, η Volvo είναι μια εταιρεία που βοηθά την προσωπική σου ανάπτυξη, και αυτό είναι κάτι που πραγματικά εκτιμώ. Στην πραγματικότητα, αυτή είναι επίσης μια συμβουλή που θα ήθελα να δώσω στη Nesma. Να αναπτύσσεσαι και να εμπλουτίζεις τις γνώσεις σου, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να το κάνεις», λέει ο Daniel.

Η Nesma γνέφει θετικά. Το καθήκον της είναι ο εν μέρει χειρισμός των ρομπότ, αλλά και αυτό απαιτεί πολλά από έναν χειριστή.

«Ήταν δύσκολο στην αρχή. Μπορώ μόνο να φανταστώ πώς ήταν όταν όλα ήταν χειροκίνητα» λέει. 

Και όσον αφορά τις συμβουλές για αξιοποίηση των ευκαιριών προσωπικής ανάπτυξης, έχει ήδη σχέδια για το μέλλον.

«Θα συνεχίσω αργότερα τις σπουδές μου εδώ στο Skövde και θα μελετήσω διοίκηση επιχειρήσεων. Θα ήθελα να μείνω στην Volvo, αλλά μετά την αποφοίτησή μου θα ήθελα να είμαι στο οικονομικό τμήμα.»

Συνεχίζουμε τη βόλτα μας στο εργοστάσιο και τόσο ο Daniel όσο και η Nesma χαιρετούν με χαρά τους ανθρώπους που συναντάμε. Το Skövde είναι μια αρκετά μικρή σουηδική πόλη και το εργοστάσιο της Volvo διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωσή της.

«Οι άνθρωποι δουλεύουν εδώ επί πολλές γενιές. Ο γιος μου, επίσης γεννημένος το 1993, εργάζεται σήμερα εδώ», λέει ο Daniel και η Nesma συμπληρώνει:

«Ακόμα ένας που γεννήθηκε ταυτόχρονα με το Volvo FH!» 

Πληροφορίες για την Nesma Odiso
Ηλικία: 24 (25 τον Νοέμβριο)
Τόπος κατοικίας: Skövde
Οικογενειακή κατάσταση: Παντρεμένη με ένα γιο
Το 1993 δούλευα στην Volvo ως: Δεν είχα γεννηθεί
Τώρα δουλεύω στην Volvo ως: Χειριστής
Το καλύτερο πράγμα όσον αφορά την εργασία στο εργοστάσιο του Skövde: Ότι νιώθω σαν στο σπίτι μου και έχω ευκαιρίες ανάπτυξης
Ελεύθερος χρόνος: Γυμνάζομαι και περνάω χρόνο με την οικογένειά μου

 

Πληροφορίες για τον Daniel Lundgren
Ηλικία:
48
Τόπος κατοικίας: Skövde
Οικογενειακή κατάσταση: Τρία μεγάλα παιδιά, εγγόνια και ο σκύλος μου ο Sixten
Το 1993 δούλευα στην Volvo ως: Χειριστής και συμμετείχα στη δημιουργία του νέου τμήματος για τη γραμμή συναρμολόγησης του κινητήρα D12
Τώρα δουλεύω στην Volvo ως: First-line Manager Product Audit & CoP
Ασχολούμαι με δοκιμές (50%) και ως οδηγός ποιοτικού ελέγχου (50%)
Το καλύτερο πράγμα όσον αφορά την εργασία στο εργοστάσιο του Skövde: Οι εξαιρετικοί άνθρωποι!
Ελεύθερος χρόνος: Κάνω εργασίες στο σπίτι μου, βόλτες με τη μοτοσικλέτα μου, περνάω χρόνο με την οικογένεια και τον σκύλο μου

 

Πληροφορίες για το εργοστάσιο του Skövde 

  • Το εργοστάσιο στο Skövde αποτελεί σημαντικό κομμάτι της Volvo Trucks και έχει πλέον πάνω από εκατό χρόνια λειτουργίας. Σήμερα, το εργοστάσιο είναι μια κορυφαία σε παγκόσμιο επίπεδο μονάδα παραγωγής που τροφοδοτεί τον όμιλο Volvo με πετρελαιοκινητήρες και εξαρτήματα. 
  • Αριθμός εργαζομένων: περίπου 3.000. 
  • Η συνολική επιφάνεια του εργοστασίου του Skövde είναι 265.000 m² . Αυτό ισοδυναμεί περίπου με 50 γήπεδα ποδοσφαίρου.
  • Οι κύριες δραστηριότητες στο εργοστάσιο του Skövde είναι το χυτήριο, η μηχανική κατεργασία και η συναρμολόγηση. Το εργοστάσιο εξάγει κινητήρες και εξαρτήματα κινητήρων σε εγκαταστάσεις παραγωγής του Ομίλου Volvo σε ολόκληρο τον κόσμο.

Related News

Ο κινητήρας D12 - μια αλλαγή αντιλήψεων

Όταν ο κινητήρας D12 παρουσιάστηκε το 1993, ήταν πραγματικά μια επανάσταση. Ορισμένοι είπαν ότι η Volvo ήταν δέκα χρόνια μπροστά από την εποχή της. Ο Göran Nyholm, πλέον συνταξιούχος μηχανικός της Volvo, μας λέει πώς ξεκίνησαν όλα....

Η ασφάλεια ως παράγοντας εξοικονόμησης κόστους

Το Volvo FH, ένα από τα ασφαλέστερα φορτηγά του κόσμου, είναι πρωτοπόρο σε θέματα ασφαλείας υψηλής ποιότητας. Ο συνδυασμός ενός προσεχτικού οδηγού μαζί με την επένδυση σε συστήματα ασφαλείας μπορεί να συμβάλλει στην εξοικονόμηση κόστους για τις ...

25 καινοτομίες του Volvo FH

Το Volvo FH αλλάζει το μέλλον από το ξεκίνημά του. Άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού το 1993 και συνεχίζει να καινοτομεί σε τομείς όπως η άνεση του οδηγού, η ασφάλεια, οι επιδόσεις και η ικανότητα προσαρμογής στις απαιτήσεις της κάθε δραστηριότητας. ...