25 τρόποι με τους οποίους το Volvo FH φροντίζει για την ασφάλεια στους δρόμους

Η ασφάλεια είναι χαραγμένη στο DNA της Volvo Trucks. Αυτή είναι η αποστολή μας: να δημιουργούμε χαρακτηριστικά και λύσεις προς όφελος της ασφάλειας όσων βρίσκονται στους δρόμους.
Το όραμά μας είναι κανένα φορτηγό Volvo να μην εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα. Ακολουθούν 25 τρόποι που η Volvo Trucks κάνει ασφαλέστερους τους δρόμους. 

Τα οχήματα της Volvo συνδέονται με ένα σύστημα επικοινωνίας μέσω cloud


25: Συνδεδεμένη ασφάλεια (Connected Safety)
Με τη Συνδεδεμένη ασφάλεια, τα οχήματα της Volvo μπορούν να ανταλλάσσουν πληροφορίες μεταξύ τους. Είναι ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Έχουν τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, περιορίζοντας τον κίνδυνο ατυχήματος. Με τη Συνδεδεμένη ασφάλεια, η Volvo ανοίγει την πόρτα προς το μέλλον.  

Volvo FH με κάμερα και ραντάρ για τον εντοπισμό αντικειμένων που βρίσκονται εμπρός από το όχημα


24: Volvo Dynamic Steering με Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
Εάν το φορτηγό πλησιάσει ακούσια τις διαγραμμίσεις του δρόμου, το Volvo Dynamic Steering (VDS) με Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας επεμβαίνει και βοηθά τον οδηγό να επαναφέρει το όχημα στη λωρίδα. Το σύστημα έχει επίσης τη δυνατότητα να ειδοποιεί τον οδηγό με μια διακριτική δόνηση στο τιμόνι. Το VDS λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 55 χλμ/ώρα.

Ταμπλό στο οποίο φαίνεται το Σύστημα υποστήριξης εγρήγορσης οδηγού


23: Σύστημα υποβοήθησης εγρήγορσης οδηγού
Το Σύστημα υποβοήθησης εγρήγορσης οδηγού είναι ένα σύστημα το οποίο παρακολουθεί την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού. Εάν η συμπεριφορά διαφέρει από τη φυσιολογική και υπάρχουν ενδείξεις κόπωσης, το σύστημα αποστέλλει ηχητική προειδοποίηση και ένα μήνυμα στην οθόνη, συνιστώντας στον οδηγό να κάνει διάλειμμα.

Το Volvo FH κινούμενο επάνω σε γέφυρα


22: Ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας

Το Ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας της Volvo Trucks μειώνει τον κίνδυνο ολίσθησης και ανατροπής του φορτηγού. Εάν προκύψει κίνδυνος, επεμβαίνει άμεσα μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα και φρενάροντας μεμονωμένα τους τροχούς του φορτηγού και του ρυμουλκούμενου.

Το Volvo FH σταματημένο απέναντι από ένα επιβατικό αυτοκίνητο σε μια μεγάλη ασφάλτινη επιφάνεια


21: Χαμηλά επίπεδα θορύβου
Το Volvo FH διαθέτει αεροδυναμικό σχεδιασμό, σιλανσιέ και μόνωση, που κρατούν το θόρυβο σε αυτό το φορτηγό σε χαμηλά επίπεδα. Το αποτέλεσμα είναι λιγότερη καταπόνηση για τον οδηγό, ο οποίος μπορεί να παραμείνει προσηλωμένος στην οδήγηση.  

Volvo FH με κάμερα και ραντάρ για τον εντοπισμό προπορευόμενων αντικειμένων


20: Σύστημα προειδοποίησης μετωπικής πρόσκρουσης
Πρόκειται για ένα σύστημα ενεργητικής ασφάλειας το οποίο συνδυάζει ραντάρ και κάμερα για τον εντοπισμό των προπορευόμενων οχημάτων. Εάν το φορτηγό πλησιάσει υπερβολικά στο προπορευόμενο όχημα, τo Σύστημα προειδοποίησης μετωπικής πρόσκρουσης επεμβαίνει και ειδοποιεί τον οδηγό. Εάν είναι απαραίτητο, το σύστημα ενεργοποιεί τα φρένα για να αποφευχθεί η σύγκρουση.  

Volvo FΗ που διπλώνει


19: Βοηθητική πέδηση ρυμουλκούμενου
Η βοηθητική πέδηση ρυμουλκούμενου είναι ένα σύστημα που εμποδίζει το δίπλωμα του οχήματος. Λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ/ώρα. 

Δύο χέρια στο τιμόνι


18: Volvo Dynamic Steering με προσωπικές ρυθμίσεις
Το Volvo Dynamic Steering με προσωπικές ρυθμίσεις επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει ανάμεσα σε τέσσερις προκαθορισμένες ρυθμίσεις που υποδεικνύουν πόσο ελαφρύ ή βαρύ είναι το τιμόνι, επιτρέποντας στους οδηγούς να το ρυθμίζουν ανάλογα με τις οδικές συνθήκες και τις προτιμήσεις τους. Ακόμα, οι οδηγοί μπορούν να ρυθμίσουν ακριβώς την αντίσταση του τιμονιού όπως το θέλουν, για άνετη, ξεκούραστη και ασφαλή οδηγική εμπειρία.

Το Volvo FH στο δρόμο


17: Volvo Dynamic Steering με Υποβοήθηση ευστάθειας
Το Volvo Dynamic Steering με Υποβοήθηση ευστάθειας συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση του κινδύνου ολίσθησης. Ακόμα και εάν εντοπιστεί κάποια ελαφρά τάση ολίσθησης, το σύστημα επεμβαίνει και βοηθά τον οδηγό να στρίψει ελάχιστα προς την αντίθετη κατεύθυνση για να σταθεροποιηθεί το όχημα. 

Το Volvo FH διερχόμενο από διάβαση ποδηλατοδρόμου


16: See And Be Seen
Το See And Be Seen είναι μια παγκόσμια πρωτοβουλία της Volvo Trucks με σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας κατά την αλληλεπίδραση μεταξύ πεζών, δικυκλιστών και οδηγών φορτηγών. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, η Volvo Trucks επιδιώκει την αύξηση της ευαισθητοποίησης στην κυκλοφορία, και πιο συγκεκριμένα το να βλέπει κανείς αλλά και να είναι ορατός. 

Το Volvo FΗ μέσα από παρμπρίζ


15: Ορατότητα
Η περιορισμένη ορατότητα κρύβει κινδύνους και για τους οδηγούς φορτηγών και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Οι καμπίνες των φορτηγών της Volvo είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ορατότητα με χαρακτηριστικά όπως μεγάλα παράθυρα και καθρέπτες. 

Η θυρίδα διαφυγής σε μια καμπίνα, όπως φαίνεται από το εσωτερικό


14: Θυρίδα διαφυγής
Η θυρίδα διαφυγής που υπάρχει σε κάθε Volvo FH, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εάν οι πόρτες της καμπίνας είναι φρακαρισμένες. Η θυρίδα διαφυγής χρησιμοποιείται επίσης ως ηλιοροφή και επιτρέπει να μπαίνει περισσότερο φως στην καμπίνα. 

Φορτηγό Volvo FH


13: Καμπίνα με χαρακτηριστικά απορρόφησης ενέργειας της πρόσκρουσης
Εάν το φορτηγό εμπλακεί σε ατύχημα με ανατροπή ή σε μετωπική σύγκρουση, η ενισχυμένη καμπίνα μας μεταφέρει την ενέργεια προς τα πίσω. Αυτό σημαίνει ότι διατηρεί έναν κρίσιμο χώρο επιβίωσης μέσα στην καμπίνα, για τον οδηγό.  

Φορτηγό Volvo FH


12: Σύστημα εμπρόσθιας προστασίας κατά την πρόσκρουση
Η διαφορά ύψους μεταξύ ενός επιβατικού αυτοκινήτου και ενός φορτηγού ήταν ανέκαθεν ένα πρόβλημα για την ασφάλεια κατά την κυκλοφορία. Για την ελαχιστοποίηση των σοβαρών τραυματισμών, εάν τυχόν σημειωθεί μετωπική σύγκρουση μεταξύ αυτοκινήτου και φορτηγού, η Volvo Trucks έχει αναπτύξει το Σύστημα εμπρόσθιας προστασίας κατά την πρόσκρουση για φορτηγά. Σε περίπτωση σύγκρουσης, σύστημα υποχωρεί κατά 200 χιλιοστά. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός και οι επιβάτες του αυτοκινήτου έχουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης.  

Δύο Volvo FΗ κινούμενα σε ανηφόρα


11: Ενεργός αυτόματος πιλότος
Ο ενεργός αυτόματος πιλότος σας βοηθά να διατηρείτε ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Επίσης σας προειδοποιεί εάν τυχόν εντοπίσει κάποια απειλή εμπρός από το φορτηγό και ενεργοποιεί το φρένο έκτακτης ανάγκης εάν πλησιάσετε υπερβολικά. 

Volvo FH με ρυμουλκούμενο από υπερευρυγώνια άποψη


10: Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
Η απόκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας είναι αιτία πολλών σοβαρών ατυχημάτων για τους οδηγούς φορτηγών. Με το Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, οι διαγραμμίσεις του οδοστρώματος παρακολουθούνται με μία κάμερα και το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό εάν τις πατήσει άθελά του.

Volvo FΗ που διασχίζει νερά


9: Αυστηρές ποιοτικές δοκιμές
Κατά την ανάπτυξη του Volvo FH, πραγματοποιούνται αυστηρές ποιοτικές δοκιμές. Εδώ στην πίστα δοκιμών του Hällered, στη Σουηδία, η Volvo Trucks πραγματοποιεί ποικίλες δοκιμές.  

Πολλά κίτρινα Volvo FH, το ένα δίπλα στο άλλο


8: Καλλιέργεια ευαισθητοποίησης
Για την Volvo Trucks, είναι σημαντική η καλλιέργεια ευαισθητοποίησης σχετικά με την ασφάλεια. Στην Ολλανδία για παράδειγμα, τα φορτηγά ασφαλείας της Volvo χρησιμοποιήθηκαν ως φορτηγά επίδειξης από αντιπροσώπους. Τα φορτηγά χρησιμοποιήθηκαν για την πληροφόρηση των πελατών ως προς το σύστημα ασφαλείας το οποίο προσφέρεται από την Volvo Trucks και το οποίο περιλαμβάνει το Ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας, το Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το Σύστημα υποβοήθησης εγρήγορσης οδηγού, το Σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας και ο Ενεργός αυτόματος πιλότος. 

Ένας άνδρας και ένα παιδί, καθισμένοι στη θέση του οδηγού ενός φορτηγού


7: Stop, look, wave
Επειδή τα παιδιά είναι πιό ευάλωτα στον δρόμο, η Volvo Trucks παρουσίασε το 2015 την καμπάνια Stop, look, wave. Στόχος της καμπάνιας ήταν να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν καθημερινά στον δρόμο.

Ένας άνδρας και μια γυναίκα καθισμένοι στο πλάι ενός ελαστικού


6: Ερευνητική ομάδα ατυχημάτων

Το ξέρατε ότι η Volvo Trucks διαθέτει τη δική της Ερευνητική ομάδα ατυχημάτων;
Η Ερευνητική ομάδα ατυχημάτων έχει μελετήσει και αναλύσει περισσότερα από 1.700 ατυχήματα με φορτηγά από το 1969. Εξετάζει τις διάφορες μεταβλητές που οδήγησαν στη σύγκρουση. Οι πληροφορίες είναι πολύ χρήσιμες για μελλοντικές έρευνες καθώς και για την ανάπτυξη νέων λύσεων ασφαλείας.  

Μια καμπίνα Volvo FΗ που υπέστη δοκιμή πρόσκρουσης


5: Δοκιμή πρόσκρουσης
Η Volvo Trucks έχει προβεί σε χιλιάδες προσομοιώσεις δοκιμών πρόσκρουσης και περίπου 100 πραγματικές δοκιμές πρόσκρουσης. Οι δοκιμές έχουν βοηθήσει τους μηχανικούς της Volvo Trucks να αναπτύξουν μια από τις ασφαλέστερες καμπίνες φορτηγών του κόσμου. 

Εσωτερικό καμπίνας Volvo FΗ


4: Αερόσακος
Το 1995, η Volvo Trucks έγινε ο πρώτος κατασκευαστής βαρέων φορτηγών του κόσμου που παρουσίασε τον αερόσακο οδηγού. Στόχος του αερόσακου είναι η προστασία του οδηγού από μια μετωπική σύγκρουση. 

Ένας άνδρας φορά τη ζώνη ασφαλείας του


3: Ζώνη ασφαλείας
Η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι ένας εύκολος τρόπος για να είστε ασφαλείς σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα. Η ζώνη ασφαλείας προστέθηκε στα οχήματα της Volvo Trucks τη δεκαετία του 1970. 

Το Volvo FH κινούμενο σε ορεινό τοπίο


2: Η σουηδική δοκιμή πρόσκρουσης καμπίνας
Δοκιμή σύγκρουσης.  Δοκιμή ανατροπής. Δοκιμή πρόσκρουσης σε ακίνητο εμπόδιο. Η σουηδική δοκιμή πρόσκρουσης καμπίνας είναι αυστηρή αλλά δεν κάνει συμβιβασμούς προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το Volvo FH είναι όσο το δυνατόν ασφαλέστερο. Ακόμα και η καφετιέρα έχει υποβληθεί σε δοκιμή πρόσκρουσης, έτσι ώστε κανένα αντικείμενο στην καμπίνα να μην σας τραυματίσει σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Καμπίνα Volvo από χάλυβα


1: Κατασκευή καμπίνας
Όλες οι καμπίνες της Volvo Trucks και τα κρεβάτια τους είναι από χάλυβα υψηλής αντοχής (HSS). Με τον τρόπο αυτό, οι καμπίνες των φορτηγών Volvo αποκτούν την υψηλότερη αναλογία αντοχής προς βάρος στον κλάδο των φορτηγών. Και αυτό συμβάλλει στο να γίνουμε ο μοναδικός κατασκευαστής που καλύπτει ή υπερκαλύπτει τα πρότυπα της σουηδικής δοκιμής πρόσκρουσης. 

Related News