25 καινοτομίες του Volvo FH

Το Volvo FH αλλάζει το μέλλον από το ξεκίνημά του. Άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού το 1993 και συνεχίζει να καινοτομεί σε τομείς όπως η άνεση του οδηγού, η ασφάλεια, οι επιδόσεις και η ικανότητα προσαρμογής στις απαιτήσεις της κάθε δραστηριότητας. Ακολουθούν 25 από τις καινοτομίες που έφεραν το Volvo FH στην κορυφή.

Φορτηγό Volvo FH LNG

25: Volvo FH LNG (2017)
Η Volvo Trucks αναζητά συνεχώς νέους τρόπους προκειμένου να αυξήσει την αποδοτικότητα και να εφευρίσκει βιώσιμες λύσεις. Το 2017 παρουσιάστηκε το Volvo FH LNG. Ένα φορτηγό βαρέως τύπου το οποίο κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο ή βιοαέριο. Τα φορτηγά μπορούν να περιορίσουν τις εκπομπές CO2 κατά 20 έως 100 τοις εκατό. Αυτό επιτρέπει την περαιτέρω ελάττωση του αντίκτυπου στο κλίμα από τις βαριές περιφερειακές και μεγάλων αποστάσεων μεταφορικές εργασίες.
 

Δοκιμές Volvo FH με βαρύ φορτίο


24: I-Shift με αργές ταχύτητες (2016)

Με τις νέες αργές ταχύτητες, το Volvo FH έχει την ικανότητα να ξεκινά με ακόμα βαρύτερα φορτία σε ανώμαλες επιφάνειες, κάτι που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να αναλαμβάνει περισσότερες δουλείες. Και στο ταξίδι της επιστροφής, όταν το όχημα είναι χωρίς φορτίο, πάντα υπάρχει η δυνατότητα να επιλεγεί η κατάλληλη ταχύτητα έτσι ώστε να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου.

Volvo FH με τεμπέλη


23: Τεμπέλης για συζυγή άξονα (2015)

Οι κινητήριοι άξονες παράγουν τριβή και αντίσταση κύλισης, κάτι που αυξάνει την ποσότητα καυσίμου που καταναλώνεται. Με την αποσύμπλεξη και το ανέβασμα του άξονα όταν δεν χρειάζεται, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να μειωθεί μέχρι 4 τοις εκατό κατά την επιστροφή με όχημα χωρίς φορτίο και ανυψωμένο τον ένα άξονα. Αυτό είναι ιδανικό για οδηγούς που κινούνται με βαρύ φορτίο προς τη μία κατεύθυνση και με όχημα χωρίς προς την άλλη.

Volvo FH με διπλό συμπλέκτη


22: I-Shift διπλού συμπλέκτη (2014)

Με το I-shift διπλού συμπλέκτη το Volvo FH αποκτά σύστημα μετάδοσης με τεχνολογία αγωνιστικού αυτοκινήτου. Αυτό επιτρέπει ακόμα πιο εύρυθμη εμπειρία οδήγησης, ειδικά σε επικλινείς δρόμους.

Οδηγός που κουμαντάρει ένα Volvo FΗ


21: Volvo Δυναμική Οδήγηση (2013)
Το Volvo Δυναμική Οδήγηση παρέχει στον οδηγό μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Ανιχνεύοντας την πρόθεση του οδηγού 2.000 φορές το δευτερόλεπτο και συνυπολογίζοντας τη μορφολογία του εδάφους και τον άνεμο, ο χειρισμός του τιμονιού γίνεται με πολύ λιγότερο κόπο. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται η καταπόνηση της πλάτης και του λαιμού του οδηγού. Στις υψηλές ταχύτητες, το Volvo Δυναμική Οδήγηση φροντίζει ο οδηγός να κουμαντάρει σταθερά και αταλάντευτα το όχημα. Και κατά τους αργούς και προσεκτικούς ελιγμούς, παρέχει πανίσχυρο στρίψιμο, ανεξάρτητα από το φορτίο.

Volvo FH πέμπτης γενιάς


20: Πέμπτη γενιά (2012)

Το 2012, το νέο Volvo FH έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά. Αυτή τη φορά με ακόμα περισσότερα χαρακτηριστικά για την υποβοήθηση του οδηγού. Στην καμπίνα προστέθηκε ένα κυβικό μέτρο πρόσθετου χώρου και τα παράθυρα έγιναν ακόμα μεγαλύτερα με σκοπό την αύξηση της ορατότητας. Η οδική συμπεριφορά βελτιώθηκε χάρη στις τελειοποιήσεις του πλαισίου.

Το εσωτερικό του Volvo FΗ


19: I-Park Cool (2012)

Το Volvo FH αποτελεί έναν ολοκληρωμένο χώρο εργασίας. Και χώρο διαβίωσης. Ο ξεκούραστος ύπνος είναι απαραίτητο στοιχείο της οδικής ασφάλειας και με την ενσωματωμένη λύση κλιματισμού I-Park Cool, τα φορτηγά της Volvo αποτελούν νέο σημείο αναφοράς για τη διατήρηση της σωστής θερμοκρασίας, ακόμα και τη νύχτα.

Volvo FH σε ορεινό έδαφος


18:  I-See (2012)
Με το λογισμικό I-See, το Volvo FH χρησιμοποιεί γνώση από δρόμους όπου έχουν ήδη κινηθεί τα φορτηγά μας. Το λογισμικό χρησιμοποιεί τις γνώσεις για τη μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου με ευφυή αυτόματο πιλότο για όλες τις ανωφέρειες και τις βουνοπλαγιές.

Το Volvo FH επιδεικνύει την Προειδοποίηση σύγκρουσης


17: Προειδοποίηση Σύγκρουσης με Φρένα Κινδύνου (2012)

Το Volvo FH φροντίζει για την ασφάλεια των οδηγών από το 1993. Το 2012, η Volvo Trucks παρουσίασε το σύστημα Προειδοποίησης Σύγκρουσης με Φρένα Κινδύνου. Πρόκειται για σύστημα ενεργητικής ασφάλειας το οποίο συνδυάζει ραντάρ και κάμερα για τον εντοπισμό των προπορευόμενων οχημάτων.

Volvo FH τρίτης γενιάς


16: FH τρίτης γενιάς (2008)

Το 2008 παρουσιάστηκε μια σημαντική αναβάθμιση για το Volvo FH. Το εσωτερικό της καμπίνας επανασχεδιάστηκε, θέτοντας νέα στάνταρ στην άνεση του οδηγού. Το εμπρόσθιο μέρος απέκτησε μια αναγνωρίσιμη όψη με νέα γρίλια, ηλιοσκιάδιο και προβολείς.

Ταμπλό στο οποίο απεικονίζεται το DAS


15: Σύστημα υποστήριξης εγρήγορσης οδηγού (2008)

Η Volvo Trucks φροντίζει για την ασφάλεια στους δρόμους. Το 2008 παρουσιάστηκε το Σύστημα υποστήριξης εγρήγορσης οδηγού. Το σύστημα εντοπίζει τυχόν αντικανονικές κινήσεις στο δρόμο. Εάν ο οδηγός παρουσιάσει συμπτώματα κούρασης, το σύστημα αποστέλλει ηχητική προειδοποίηση και οπτικό σήμα.

Κουμπί Συστήματος υποστήριξης διατήρησης λωρίδας


14: Σύστημα υποστήριξης διατήρησης λωρίδας (2007)

Για την ασφάλεια του οδηγού, το Σύστημα υποστήριξης εγρήγορσης οδηγού παρακολουθεί με μία κάμερα τις διαγραμμίσεις και τον ειδοποιεί εάν τις πατήσετε άθελά του.

 

Volvo FH σε ορεινό έδαφος


13: Volvo Engine Brake+ (2006)

Όταν το Volvo FH έκανε το ντεμπούτο του το 1993, το Volvo Engine Brake ήταν ένα συναρπαστικό χαρακτηριστικό. Το 2006, το σύστημα αναβαθμίστηκε και η ισχύς πέδησης αυξήθηκε έως και 25 τοις εκατό. Έτσι, το όχημα κινείται πιο χαλαρά σε παρατεταμένες κατωφέρειες και με λιγότερη καταπόνηση στα φρένα των τροχών.

Volvo FH δεύτερης γενιάς


12: FH δεύτερης γενιάς (2001)

Η δεύτερη γενιά του Volvo FH έθεσε νέα στάνταρ. Το ήδη επιτυχημένο φορτηγό απέκτησε ακόμα περισσότερα χαρακτηριστικά τα οποία έκαναν το χώρο εργασίας καλύτερο για τους οδηγούς και περισσότερο επικερδή για τις επιχειρήσεις. Η επανασχεδιασμένη καμπίνα διέθετε ακόμα καλύτερη αεροδυναμική. 

Απεικόνιση Volvo FH ESP


11: Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας (2001)

Το 2001, η Volvo Trucks παρουσίασε το πρώτο πρόγραμμα ευστάθειας παγκοσμίως, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε πλαίσια όσο και σε συνδυασμούς ελκυστήρων. Σε καταστάσεις κινδύνου, το Ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας επεμβαίνει άμεσα μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα και φρενάροντας μεμονωμένα τους τροχούς του φορτηγού και του ρυμουλκούμενου.

Δοκιμές ασφαλείας Volvo FH


10: Καμπίνα με χαρακτηριστικά απορρόφησης ενέργειας (2001)
Η Volvo Trucks βρίσκει διαρκώς νέους τρόπους ενίσχυσης της ασφάλειας. Στην περίπτωση σύγκρουσης, η καμπίνα με χαρακτηριστικά απορρόφησης ενέργειας μεταφέρει την ενέργεια προς τα πίσω, φροντίζοντας να διατηρείται στο εσωτερικό ένας ζωτικός χώρος επιβίωσης.

Volvo I-shift


9: I-shift (2001)

Το 2001, το Volvo FH απέκτησε το κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift. Μια επανάσταση στα συστήματα μετάδοσης. Ήταν ένα σύστημα μετάδοσης κατασκευασμένο αποκλειστικά για αυτόματες αλλαγές ταχυτήτων, κάτι που μέχρι τότε δεν υπήερχε σε κανένα φορτηγό. Αυτό έδωσε στο Volvo FH ένα σημαντικό πλεονέκτημα: να επιτρέπει στον οδηγό να επικεντρώνεται στην κυκλοφορία και παράλληλα να έχει στη διάθεσή του ιδανική απόδοση για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

 

Δισκόφρενο


8: Δισκόφρενο με Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης (1999)

Η υψηλή απόδοση είναι σημαντική για όλα τα μέρη του φορτηγού. Με τα δισκόφρενα με EBS, το Volvo FH απέκτησε το 1999 κορυφαία απόκριση αλλά και πρόσβαση σε ακόμα περισσότερες μελλοντικές δυνατότητες.

Δοκιμές ασφαλείας Volvo


7: Σύστημα εμπρόσθιας προστασίας (1996)
Η ασφάλεια δεν είναι σημαντική μόνο για τα άτομα που βρίσκονται μέσα στο φορτηγό. Στην περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης με αυτοκίνητο, το Volvo FH είναι σχεδιασμένο να απορροφά μέρος της ενέργειας με την υποχώρησή του προς τα πίσω. Η Volvo Trucks παρουσίασε αυτή τη δυνατότητα πολύ πριν γίνει υποχρεωτική.

Δοκιμές ασφαλείας αερόσακων


6: Αερόσακος (1995)

Ως ο πρώτος κατασκευαστής βαρέων φορτηγών του κόσμου, η Volvo παρουσίασε το 1995 τον αερόσακο οδηγού.

Κινητήρας D12


5: Κινητήρας D12A (1993)

Με τον κινητήρα D12A, το Volvo FH απέκτησε με το καλημέρα ένα σοβαρό πλεονέκτημα. Ο νέος κινητήρας διέθετε εξαιρετικές επιδόσεις. Διέθετε ένα μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο, εκκεντροφόρο επί της κεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Όταν οι οδηγοί πήραν στα χέρια τους το φορτηγό, ο κινητήρας ήταν ένα από τα στοιχεία που ξεχώρισαν.

Ένα Volvo FH κινούμενο στην κατηφόρα μέσα στο δάσος


4: Volvo Engine Brake (1993)

Το Volvo Engine Brake εφοδίασε το Volvo FH με υψηλή ισχύ πέδησης από την πρώτη στιγμή. Ελάττωση της καταπόνησης των φρένων των τροχών και επίτευξη υψηλότερης μέσης ταχύτητας σε ορεινό έδαφος με περισσότερη ασφάλεια.

Αεροδυναμικές δοκιμές σε πρόπλασμα για το Volvo FH


3: Αεροδυναμική (1993)

Όπως κανένα άλλο φορτηγό στο παρελθόν, το Volvo FH υποβλήθηκε σε εκτεταμένες δοκιμές σε αεροδυναμικές σήραγγες, προκειμένου να αποκτήσει την καλύτερη δυνατή αεροδυναμική. Έτσι απέκτησε καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Το εσωτερικό του Volvo FΗ


2: Καμπίνα (1993)

Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα που είχε το Volvo FH κατά το λανσάρισμά του, ήταν ότι είχε επικεντρωθεί στον οδηγό. Η καμπίνα σχεδιάστηκε μετά από αναρίθμητες δοκιμές με πραγματικούς οδηγούς. Όλες οι αποφάσεις για το σχεδιασμό της ελήφθησαν με γνώμονα τις ανάγκες τους. Το αποτέλεσμα ήταν μια καμπίνα η οποία πραγματικά εντυπωσίασε την αγορά. Το Volvo FH δεν ήταν απλώς ένας χώρος για οδήγηση, ήταν και χώρος διαβίωσης.

Δύο Volvo FH


1: Πλαίσιο (1993)

Όταν δημιουργήθηκε το φορτηγό Volvo FH, ήταν μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου της Volvo Trucks. Ένα από τα πράγματα που έκαναν το Volvo FH τόσο σπουδαίο ευθύς εξ αρχής ήταν το νέο πλαίσιο. Ήταν σχεδιασμένο ως η βάση επάνω στην οποία θα μπορούσαν να δημιουργήσουν όλοι οι μηχανικοί. Αυτό, συνέβαλε στη σταθερότητα και τη δημιουργικότητα μας, αλλά έθεσε και τα θεμέλια για τις επιτυχημένες μελλοντικές σειρών φορτηγών.

Σχετικά άρθρα