Προδιαγραφές γραμμής μετάδοσης κίνησης για το Volvo FΜΧ

• Κινητήρες
• I-Shift
• Πακέτα λογισμικού I-Shift
• Μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων
• Powertronic

• Οπίσθιοι άξονες
• Σχέσεις μετάδοσης οπίσθιου άξονα
• Συνδυασμοί γραμμής μετάδοσης κίνησης
• Δυναμολήπτες

Κινητήρες

  D11K D13K
Αρ. κυλίνδρων 6 6
Κυβισμός 10,8 dm³ 12,8 dm³
Διαδρομή 152 mm 158 mm
Διάμετρος 123 mm 131 mm
Λόγος συμπίεσης 17.0:1 17.0:1
Στροφές οικονομικής λειτουργίας 950-1400 σ.α.λ. 900-1400 σ.α.λ.
Επενέργεια κλαπέτου (2400 σ.α.λ.) 160 kW (2300 σ.α.λ.) 200 kW
Επενέργεια VEB (2400 σ.α.λ.) 290 kW  
VEB επιλογή  
Επενέργεια VEB+   (2300 σ.α.λ.) 375 kW
VEB+   επιλογή
Φίλτρα λαδιού 2 πλήρους ροής, 1 παρακαμπτήριο 2 πλήρους ροής, 1 παρακαμπτήριο
Ποσότητα αλλαγής λαδιού συμπ. φίλτρου 36 λ. 33 λ.
Σύστημα ψύξης, συνολική ποσότητα 36 λ. 38 λ.

Προϋποθέσεις καυσίμου

Μόνο πετρέλαιο χωρίς θείο (EN590, μέγ. θείο 10 ppm).

  

Δυναμολήπτης επί του κινητήρα

  Αποδιδόμενη ροπή Λόγος
EPTT650 650 Nm* 1.26:1
EPTT1000 1000 Nm* 1.26:1
* Απόδοση ροπής τόσο κατά την οδήγηση όσο και σε ακινησία.
D11K - Ισχύς / ροπή

D11K - Ισχύς / ροπή

Ωφέλιμη ισχύς κατά: EC 582/2011

D11K330 (243 kW)  
Μέγ. ισχύς στις 1600-1900 σ.α.λ. 330 ίπποι
Μέγ. ροπή στις 950-1400 σ.α.λ. 1600 Nm
   
D11K370 (273 kW)  
Μέγ. ισχύς στις 1600-1900 σ.α.λ. 370 ίπποι
Μέγ. ροπή στις 950-1400 σ.α.λ. 1750 Nm
   
D11K410 (302 kW)  
Μέγ. ισχύς στις 1600-1900 σ.α.λ. 410 ίπποι
Μέγ. ροπή στις 1000-1400 σ.α.λ. 1950 Nm
   
D11K450 (332 kW)  
Μέγ. ισχύς στις 1600-1900 σ.α.λ. 450 ίπποι
Μέγ. ροπή στις 1000-1400 σ.α.λ. 2150 Nm
D13K - Ισχύς/ροπή

D13K - Ισχύς/ροπή

Ωφέλιμη ισχύς κατά: EC 582/2011

D13K420 (309 kW)  
Μέγ. ισχύς στις 1400-1800 σ.α.λ. 420 ίπποι
Μέγ. ροπή στις 860-1400 σ.α.λ. 2100 Nm
   
D13K460 (338 kW)  
Μέγ. ισχύς στις 1400-1800 σ.α.λ. 460 ίπποι
Μέγ. ροπή στις 900-1400 σ.α.λ. 2300 Nm
   
D13K500 (368 kW)  
Μέγ. ισχύς στις 1400-1800 σ.α.λ. 500 ίπποι
Μέγ. ροπή στις 1000-1400 σ.α.λ. 2500 Nm
   
D13K540 (397 KW)  
Μέγ. ισχύς στις 1450-1800 σ.α.λ. 540 ίπποι
Μέγ. ροπή στις 1000-1450 σ.α.λ. 2600 Nm
I-Shift

Κιβώτιο 12 ταχυτήτων με μισές σχέσεις και αργό - γρήγορο με σύστημα αυτόματων αλλαγών ταχυτήτων. Το I-Shift μπορεί να εφοδιαστεί με compact επιβραδυντήρα, δυναμολήπτη, εφεδρική αντλία υποβοήθησης τιμονιού και ψυγείο λαδιού.

Προδιαγραφές

Τύπος
Τελική σχέση
Ροπή κινητήρα
Έγκριση ΜΒΣ
AT2412F Απευθείας 2400 Nm 44 t
AT2612F Απευθείας 2600 Nm 100 t
ATO2612F Overdrive 2600 Nm 100 t

Πακέτα λογισμικού I-Shift

Βασική έκδοση (TP-BAS)
Το TP-BAS είναι το βασικό πακέτο λογισμικού που παρέχεται με το I-Shift και περιλαμβάνει τις βασικές λειτουργίες του κιβωτίου ταχυτήτων για οδήγηση σε κάθε είδους συνθήκες.

Λογισμικό αλλαγών ταχυτήτων I-Shift για διανομές (TP-DIST)
Το TP-DIST προσαρμόζει τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων στις συνθήκες που απαντώνται στον κλάδο των διανομών. Το πακέτο λογισμικού περιλαμβάνει λειτουργίες που συμβάλλουν στην ευελιξία κατά την εκκίνηση από στάση, σε ελιγμούς σε χώρους μικρών διαστάσεων και κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα.

Λογισμικό αλλαγών ταχυτήτων I-Shift για εργοταξιακή χρήση (TP-CON)
Το TP-CON προσαρμόζει τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων στις συνθήκες που απαντώνται στα εργοτάξια. Το πακέτο λογισμικού περιλαμβάνει λειτουργίες που συμβάλλουν στην ευελιξία κατά την εκκίνηση από στάση, σε ελιγμούς σε χώρους μικρών διαστάσεων και κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα. Αυτό το λογισμικό μπορεί να αντιμετωπίσει και δυσχερέστερες οδικές συνθήκες.

Λογισμικό αλλαγών ταχυτήτων I-Shift για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων (TP-LONG)
Το TP-LONG περιλαμβάνει ευφυείς λειτουργίες οι οποίες ελαχιστοποιούν την κατανάλωση καυσίμου. Αυτό το πακέτο λογισμικού είναι ιδανικό για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων όπου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία καυσίμου. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει τη λειτουργία I-Roll.

Μεταφορές βαρέως τύπου (TP-HD)
Το TP-HD βελτιστοποιεί το I-Shift για μεταφορές βαρέως τύπου με υψηλά μικτά βάρη συνδυασμού (>85 τόνων). Ανεξάρτητα από το μικτό βάρος συνδυασμού, ο οδηγός μπορεί να βελτιστοποιεί σε κάθε περίπτωση την οδηγική συμπεριφορά, επιλέγοντας ή απενεργοποιώντας τη λειτουργία οδήγησης βαρέως τύπου και ενεργοποιώντας τη λειτουργία μεταφορών μεγάλων αποστάσεων. Οι λειτουργίες στο πακέτο λογισμικού διαθέτουν επίσης
οφέλη για φορτηγά που έλκουν περισσότερα από ένα ρυμουλκούμενα.

Πακέτα λογισμικού I-Shift

Εμπορικές παραλλαγές TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Βασικές λειτουργίες PTO (APF-BAS)
Ενισχυμένες Λειτουργίες PTO (APF-ENH) o o o o o
Βασική ρύθμιση επιλογής ταχυτήτων (AMSO-BAS)
Ενισχυμένη Ρύθμιση Επιλογής Ταχυτήτων συμπ. Kickdown (AMSO-AUT) o o o
Βασικές επαγγελματικές λειτουργίες (AVO-BAS)
Βελτιωμένη απόδοση - κακοί δρόμοι (AVO-ENH) o o o
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Παρακολούθηση θερμοκρασίας λαδιού κιβωτίου ταχυτήτων
Εμπλοκή εκκίνησης με βαριά φορτωμένο όχημα
I-Roll (•)
Έξυπνο Cruise Control (•)
Έλεγχος εκκίνησης
Αναβαθμισμένη έκδοση λογισμικού (ΜΒΣ ≤ 85 t)
Έλεγχος βαρέως ΜΒΣ (85 t < ΜΒΣ ≤ 180 t)
Εξαιρετικά χαμηλή αργή ταχύτητα* (ASO-ULC) o o o
Αργή ταχύτητα* (ASO-C) o o o
Πολλαπλές ταχύτητες όπισθεν* (ARSO-MSR) o o o
I-See (PVT-BAS) χρήση δεδομένων GPS o o
I-See (PVT-ΕΧΤ) χρήση δεδομένων GPS o o
• Βασική (•) Η λειτουργία μπορεί να χρησιμοποιείται όταν ενεργοποιείται το TP-LONG. o Επιλογή – δεν είναι διαθέσιμη
*Μόνο AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR απαιτεί ASO-ULC ή ASO-C.
**Μόνο AT2612F και ATO2612F

Επεξηγήση λειτουργιών I-Shift

Basic Shift Strategy
Αυτόματη επιλογή της καλύτερης σχέσης εκκίνησης (1η - 6η ταχύτητα). Η επιλογή της ταχύτητας εκκίνησης γίνεται με γνώμονα το μικτό βάρος του οχήματος και την κλίση του δρόμου.

Performance Shift
Δίνει ταχύτερες και ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων με την έξυπνη χρήση του μηχανόφρενου, του συμπλέκτη του οχήματος και ειδικού φρένου μετάδοσης.

Βασική Ρύθμιση Επιλογής Ταχυτήτων
Καθιστά δυνατή τη ρύθμιση της επιλογής ταχυτήτων χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα του μοχλού ταχυτήτων κατά την πέδηση του κινητήρα σε αυτόματη λειτουργία.

Επιτήρηση Θερμοκρασίας Λαδιού Κιβωτίου Ταχυτήτων
Δείχνει τη θερμοκρασία λαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων στην οθόνη πληροφοριών.

Enhanced Shift Strategy
Με τη συνεργασία με τα EBS και ECS, διευκολύνεται η εκκίνηση και οι ελιγμοί σε μικρούς χώρους. Μεγιστοποιεί την δράση πέδησης του VEB/VEB+ με την αυτόματη επιλογή της κατάλληλης ταχύτητας, έτσι ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί σε υψηλές στροφές. Με την αλλαγή ταχύτητας κατά την πέδηση με τον κινητήρα, ενεργοποιούνται τα φρένα τροχών για την αντιστάθμιση της απώλειας της ροπής πέδησης.

Launch Control
Βελτιστοποιεί την επιλογή ταχυτήτων και τις λειτουργίες του EBS για ελιγμούς σε χαμηλές ταχύτητες. Έτσι εξασφαλίζει μεταξύ άλλων να γίνεται ενεργοποίηση της λειτουργίας Hill Start Aid μόνο σε ανηφόρες.

I-Roll
Αυτόματη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη λειτουργίας ελεύθερου τροχασμού με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Το I-Roll χρησιμοποιείται όταν δε χρειάζεται ούτε η ισχύς του κινητήρα ούτε και πέδηση, σε επίπεδο δρόμο για παράδειγμα.

Smart Cruise Control
Συνεργάζεται με το Brake Cruise του οχήματος και φροντίζει ώστε να μην ενεργοποιούνται άσκοπα τα βοηθητικά φρένα. Η λειτουργία ελεύθερου τροχασμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί λοιπόν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό.

I-See
Ένα προηγμένο λογισμικό I-Shift το οποίο μπορεί να αποθηκεύει τοπογραφικά δεδομένα και να χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για την εξοικονόμηση καυσίμου και τη βελτίωση της άνεσης στην οδήγηση. Τα δεδομένα αποθηκεύονται σε μία βάση δεδομένων διαθέσιμη για τους άλλους χρήστες του I-See. Η παραγγελία του I-See περιλαμβάνει υποχρεωτικά και το σύστημα αυτόματου πιλότου I-Cruise. (Το I-Cruise μπορεί να παραγγελθεί και ξεχωριστά).

Βαρέως τύπου ελέγχου ΜΒΣ
Βελτιστοποιεί τις επιλογές ταχυτήτων για υψηλά μικτά βάρη συνδυασμού της τάξεως των 85-180
τόνων.

Συμπληρωματικές επιλογές

Ενισχυμένες λειτουργίες PTO
Πολλές λειτουργίες που διευκολύνουν την χρήση του δυναμολήπτη.

Ενισχυμένη Ρύθμιση Επιλογής Ταχυτήτων συμπεριλαμβανομένου kick-down
Επιτρέπει τη ρύθμιση της επιλογής ταχύτητας μέσω των πλήκτρων του μοχλού ταχυτήτων κατά την εκκίνηση και την οδήγηση σε αυτόματη λειτουργία. Η λειτουργία kick-down επιλέγει την κατάλληλη ταχύτητα για μέγιστη επιτάχυνση.

Βελτιωμένη απόδοση - Κακοί δρόμοι
Πολυάριθμες λειτουργίες που προσαρμόζουν τις αλλαγές ταχυτήτων και βοηθούν στην εκκίνηση και την οδήγηση σε ανώμαλο έδαφος και ορεινούς δρόμους.

Powertronic

Εξ ολοκλήρου αυτόματη μετάδοση power-shift με μετατροπέα ροπής και ψυγείο λαδιού. Αλλάζει ταχύτητες χωρίς απώλειες ισχύος. Τα Powertronic έχουν προβλεφθεί εργοστασιακά για υποδοχή δυναμολήπτη, ενσωματωμένου επιβραδυντή και εφεδρικής αντλίας υποβοήθησης τιμονιού.

Powertronic

Τύπος Τελική σχέση Ροπή κινητήρα (Nm) Έγκριση ΜΒΣ (τόνοι)
PT2106 Απευθείας 2100 44
PT2606 Απευθείας 2600 60

Ενσωματωμένα προγράμματα οδήγησης Powertronic

Οικονομία

Για μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται στις πλέον οικονομικές στροφές.

Απόδοση

Χρησιμοποιείται όταν χρειάζεται επιπλέον ισχύς από τον κινητήρα. Οι αλλαγές γίνονται σε υψηλότερες στροφές κινητήρα.

Μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων

μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 14 σχέσεων με μισές σχέσεις και αργό-γρήγορο με δύο έρπουσες ταχύτητες και δώδεκα συγχρονισμένες ταχύτητες εμπρός, συν τέσσερις ταχύτητες όπισθεν. Η λειτουργία με συρματόσχοινα παρέχει μικρές και ευδιάκριτες διαδρομές στις αλλαγές ταχυτήτων και εξαλείφει τους κραδασμούς από το λεβιέ ταχυτήτων. Πατενταρισμένο σύστημα υποβοήθησης servo - σημαίνει μεγαλύτερη άνεση στην αλλαγή ταχυτήτων. Τα κιβώτια ταχυτήτων έχουν προβλεφθεί για υποδοχή compact επιβραδυντή, δυναμολήπτη, εφεδρικής αντλίας υποβοήθησης τιμονιού και ψυγείου λαδιού.

Μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων

Τύπος Τελική σχέση Ροπή κινητήρα (Nm) Έγκριση ΜΒΣ (τόνοι)
VT2009B Απευθείας 2000 60
VT2214B Απευθείας 2200 100
VTO2214B Overdrive 2200 100
VT2514B Απευθείας 2500 100
VTO2514B Overdrive 2500 100
VT2814B Απευθείας 2800 100
VTO2814B Overdrive 2800 100

Πίσω άξονες

Τύπος Άξονας Μετάδοση Μέγ. ροπή (Nm) Μέγ. φορτίο άξονα/διάταξης (τόνοι) Έγκριση ΜΒΣ (τόνοι)
Απλής μείωσης (ημιαξόνια)          
RSS1344C/D Μονός Υποειδής 2600 13 44
RSS1356 Μονός Υποειδής 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Μονός Υποειδής 3550 13 60
RTS2370A Συζυγής Υποειδής 3550 23 70
           
Μείωση πλήμνης (μειωτήρες)          
RSH1365 Μονός Πλάγια σπειροειδής ενείλιξη 2400 13 65
RSH1370F Μονός Κωνικά ελικοειδής 3550 13 70
RTH2610F Συζυγής Κωνικά ελικοειδής 3550 26 100
RTH3210F Συζυγής Κωνικά ελικοειδής 3550 32 100
RTH3312 Συζυγής Κωνικά ελικοειδής 3550 33 120
           

Σχέσεις μετάδοσης οπίσθιου άξονα

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1365 RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1

3.61:1

3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1

3.76:1

3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1

4.12:1

3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.55:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1   4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1   5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
3.70:1   4.11:1 4.13:1     4.55:1 4.55:1  
4.11:1     4.50:1     5.41:1 5.41:1  
4.63:1     5.14:1       7.21:1  
5.29:1     5.67:1          
      6.17:1          
* Για RSS1344D.

Συνδυασμοί γραμμής μετάδοσης κίνησης

  D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 D13K540
Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων                
VT2009B          
VT2214B    
VTO2214B    
VT2514B        
VTO2514B        
VT2814B              
VTO2814B              
                 
Powertronic                
PT2106        
PT2606        
                 
I-Shift                
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
                 
Άξονες απλής μείωσης (ημιαξόνια)                
RSS1344C
RSS1344D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
                 
Άξονες με μείωση πλήμνης (μειωτήρες)                
RSH1365  
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312
                 
Κινητήριος εμπρόσθιος άξονας/κιβώτιο ταχυτήτων για διανομές                
FAA11/FAA21/V2501TB

Δυναμολήπτες

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

PTER-DIN
Δυναμολήπτης τοποθέτησης στο πίσω μέρος του κινητήρα για την απευθείας κίνηση υδραυλικής αντλίας.

PTER1400
Δυναμολήπτης τοποθέτησης στο πίσω μέρος του κινητήρα με σύνδεση φλάντζας για υδραυλική αντλία.

PTER100
Δυναμολήπτης τοποθέτησης στο πίσω μέρος του κινητήρα με σύνδεση φλάντζας για υδραυλική αντλία.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

PTR-F
Φλάντζα τοποθέτησης δυναμολήπτη, χαμηλών ή υψηλών στροφών.

PTR-FL/FH
Φλάντζα τοποθέτησης δυναμολήπτη, χαμηλών ή υψηλών στροφών.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Χαμηλών, μεσαίων ή υψηλών στροφών με σύνδεσμο DIN για την απευθείας σύνδεση υδραυλικής αντλίας.

PTRD-F
Φλάντζα τοποθέτησης δυναμολήπτη, υψηλών στροφών για απευθείας σύνδεση στον κεντρικό άξονα.

PTRD-D
Υψηλών στροφών με διπλή μετάδοση. Εμπρός και πίσω σύνδεση DIN για την απευθείας τοποθέτηση υδραυλικών αντλιών.

PTRD-D1
Υψηλών στροφών με διπλή μετάδοση. Τοποθέτηση εξαρτήματος συνδετήριας φλάντζας πίσω και εξάρτησης DIN εμπρός.

PTRD-D2
Υψηλών στροφών με διπλή μετάδοση πίσω και απλή μετάδοση εμπρός. Δύο φλάντζες τοποθέτησης δυναμολήπτη πίσω και μία σύνδεση DIN εμπρός.  

Download

Driveline specifications

Download the complete driveline specifications a PDF.

Download(PDF, 3.3 MB)
Αναζήτηση του τοπικού συνεργάτη σας

Πλησιάστε στο Volvo FΜΧ

Περιγράψτε το τέλειο φορτηγό σας. Όλα συμβαίνουν με τον τοπικό σας αντιπρόσωπο της Volvo Trucks.

Αναζήτηση του τοπικού συνεργάτη σας