Το σύστημα είναι πάρα πολύ γρήγορο. Χρειάζεται λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο για τη σύμπλεξη του συμπλέκτη σιαγόνων. Έτσι εξασφαλίζεται η μέγιστη πρόσφυση και ευκινησία σε όλες τις περιστάσεις.

Jonas Odermalm

Υπεύθυνος τμήματος χωματουργικών Volvo Trucks

Βίντεο ζωντανής δοκιμής Αυτόματου ελέγχου πρόσφυσης

Η τετράχρονη Σοφί μέσα στο Volvo FMX

Η σκληρότερη δοκιμή οδήγησης που κάναμε ποτέ

Το ATC ενεργοποιείται αυτόματα

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Όταν γλιστρά, ο Αυτόματος έλεγχος πρόσφυσης συμπλέκει και αποσυμπλέκει αυτόματα την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς και ακριβώς τη στιγμή που τη χρειάζεστε. Οι αισθητήρες στους οπίσθιους τροχούς αντιλαμβάνονται πότε αρχίζετε να χάνετε την πρόσφυση και συμπλέκεται αυτόματα η κίνηση σε όλους τους τροχούς. Στη συνέχεια, ο συμπλέκτης σιαγόνων μεταφέρει την ισχύ στον κινούμενο εμπρόσθιο άξονα και το φορτηγό συνεχίζει χωρίς ελάττωση της ροπής ή της ταχύτητας. Ο κινούμενος εμπρόσθιος άξονας παραμένει ενεργός μέχρι ο οδηγός να αφήσει το πεντάλ του γκαζιού.

Το ATC δεν απαιτεί επέμβαση από τον οδηγό, λειτουργεί αυτόματα. Ωστόσο, υπάρχει διακόπτης στο ταμπλό ο οποίος σας επιτρέπει να συμπλέξετε μηχανικά τον εμπρόσθιο άξονα ή όταν οι συνθήκες οδήγησης γίνουν εξαιρετικά αντίξοες, να συμπλέξετε όλα τα μπλοκέ διαφορικών.

Αυτό το καταξιωμένο σύστημα αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια χαρακτηριστικό των μηχανημάτων έργων της Volvo. Είμαστε ο πρώτος κατασκευαστής που παρουσιάζει αυτό το επαναστατικό σύστημα σε ένα εργοταξιακό φορτηγό.

Το ATC χρησιμοποιείται μόνο όταν χρειάζεται, για την ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμου και των φθορών

Εξοικονομήστε πολύτιμα καύσιμα

Οι έρευνές μας δείχνουν ότι οι περισσότεροι οδηγοί χρειάζονται την κίνηση σε όλους τους τροχούς μόνο στο 5% του συνολικού χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι το 95% του χρόνου, ο κινούμενος εμπρόσθιος άξονας απλώς σπαταλά καύσιμα. Ο Αυτόματος έλεγχος πρόσφυσης σας βοηθά να μεγιστοποιήσετε την οικονομία καυσίμου σας. Εάν δεν χρειάζεστε την επιπλέον πρόσφυση, το σύστημα σποσυμπλέκει αυτόματα τον εμπρόσθιο άξονα, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου σας κατά μέχρι 2% (με βάση κύκλο οδήγησης περιφερειακών μεταφορών). Ακόμα, η αυτόματη αποσύμπλεξη του εμπρόσθιου άξονα μειώνει τις φθορές.

To ATC προσφέρει πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, όταν απαιτείται

Χωρίς συμβιβασμούς

Ο κινούμενος εμπρόσθιος άξονας φροντίζει να μη βρεθείτε σε δύσκολη θέση. Αλλά όταν συμπλεχθεί, περιορίζει την ευελιξία. Σε αντίθεση με τα συστήματα μόνιμης τετρακίνησης, το ATC σας παρέχει τη χρυσή τομή. Όταν ενεργοποιηθεί ο κινούμενος εμπρόσθιος άξονας, έχετε όση πρόσφυση χρειάζεστε. Και όταν έχει απενεργοποιηθεί (που συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις), βελτιώνεται η ευελιξία του φορτηγού σας.

Το πλαίσιο του Volvo FMX είναι σχεδιασμένο προκειμένου να προστατεύονται όλα τα ζωτικά εξαρτήματα

Τα πάντα προστατεύονται

Το πλαίσιο του Volvo FMX έχει σχεδιαστεί προκειμένου να προστατεύονται όλα τα ζωτικά εξαρτήματα. Οι παράλληλες ράβδοι και οι ράβδοι ζεύξης είναι ευθυγραμμισμένες με τον άξονα, μέσα στο περιτύπωμα του περιβλήματος του άξονα. Οι θάλαμοι των φρένων και οι δεξαμενές καυσίμου επίσης προστατεύονται καλά.

Ο κινούμενος εμπρόσθιος άξονας βρίσκεται στην ίδια θέση με τον συρόμενο άξονα, προσφέροντάς σας πολύ καλύτερη γωνία προσέγγισης κατά το ανέβασμα σε επικλινές έδαφος (28° με κινούμενο εμπρόσθιο άξονα και διάσταση ελαστικών 13R22.5). Ο κινούμενος εμπρόσθιος άξονας διατίθεται τώρα με οπίσθια ανάρτηση αέρα, παρέχοντας απόσταση από το έδαφος 300 χιλιοστών.

Μάθετε περισσότερα για την οπίσθια ανάρτηση αέρα
Διαθέσιμες διαμορφώσεις για τον Αυτόματο έλεγχο πρόσφυσης του FMX

Διαθέσιμες διαμορφώσεις

  • Πλαίσιο 4×4
  • Ελκυστήρας 4×4
  • Πλαίσιο 6×6
  • Ελκυστήρας 6×6
  • Πλαίσιο 8×6
  • Πλαίσιο 10×6

Αναζήτηση του τοπικού συνεργάτη σας

Έχετε τον έλεγχο

Θέλετε να δοκιμάσετε οι ίδιοι τον Αυτόματο έλεγχο πρόσφυσης; Επικοινωνήστε με τον τοπικό σας αντιπρόσωπο της Volvo Trucks.

Αναζήτηση του τοπικού συνεργάτη σας