Η επιβιωση μας ως εταιρεια, εξαρταται απο τη χαμηλη καταναλωση καυσιμου, τους εκπαιδευμενους οδηγους και τα υψηλων επιδοσεων φορτηγα

Μέσα από την εκπαίδευση οδηγών, τα ειδικά κίνητρα και τις επενδύσεις στα τελευταία φορτηγά και την τεχνολογία τους, η πολωνική μεταφορική εταιρεία Jastim περιόρισε την κατανάλωση καυσίμων της σε επίπεδα τα οποία μέχρι τότε θεωρούνταν αδιανόητα.

Τα νέα Volvo FH με κινητήρες Euro 6 C, σε συνδυασμό με τις τελευταίες αεροδυναμικές βελτιώσεις, έχουν βοηθήσει τη Jastim να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου κατά μερικές χιλιάδες λίτρα.

Τα νέα Volvo FH με κινητήρες Euro 6 C, σε συνδυασμό με τις τελευταίες αεροδυναμικές βελτιώσεις, έχουν βοηθήσει τη Jastim να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου κατά μερικές χιλιάδες λίτρα.

Οι συνθήκες οδήγησης στην πυκνή κυκλοφορία είναι κάθε άλλο παρά ιδανικές για την κατανάλωση καυσίμου, όμως οι έμπειροι και σωστά εκπαιδευμένοι οδηγοί έχουν υπόψη τους τρόπους να κάνουν οικονομία.

Οι συνθήκες οδήγησης στην πυκνή κυκλοφορία είναι κάθε άλλο παρά ιδανικές για την κατανάλωση καυσίμου, όμως οι έμπειροι και σωστά εκπαιδευμένοι οδηγοί έχουν υπόψη τους τρόπους να κάνουν οικονομία.

Στα προάστια της Βαρσοβίας ο οδηγός φορτηγών Robert Sek ακολουθεί με βραδείς ρυθμούς την κυκλοφορία, οδηγώντας το Volvo FH του. Η παραμονή στην πυκνή κίνηση δοκιμάζει την υπομονή ενός οδηγού που υπερηφανεύεται για την ικανότητά του στην οικονομική οδήγηση. «Η κατάσταση αυτή δεν είναι ευχάριστη» λέει καθώς επιταχύνει ξεκινώντας από το φανάρι. «Ακόμα και εδώ όμως μπορείς να πετύχεις σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου εάν οδηγείς ομαλά και βλέποντας μπροστά στην κυκλοφορία, διατηρώντας την απόστασή σου από τα προπορευόμενα οχήματα.» 

Ο Robert Sek οδηγεί φορτηγά εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια και είναι ανάμεσα στους οικονομικότερους σε καύσιμα οδηγούς της Jastim, με μέση κατανάλωση 24 λίτρα ανά 100 χλμ. Για το επίτευγμα αυτό ανταμείβεται τακτικά, στο πλαίσιο ενός προγράμματος κινήτρων το οποίο θέσπισε η Jastim εδώ και μερικά χρόνια. Κάθε οδηγός ο οποίος μπορεί να διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου κάτω από τα 28 λίτρα, κερδίζει 300 ζλότι (70 ευρώ) και επιπλέον 100 ζλότι για κάθε επιπλέον λίτρο οικονομίας που επιτυγχάνει.

Ο Robert Sek οδηγεί φορτηγά εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια και είναι ένας από τους οικονομικότερους οδηγούς της Jastim.

Ο Robert Sek οδηγεί φορτηγά εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια και είναι ένας από τους οικονομικότερους οδηγούς της Jastim.

Το πρόγραμμα αυτό είναι ένα από τα πολλά κίνητρα που έχει θεσπίσει η Jastim προκειμένου να συμβάλλει στην ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμου σε όλο το στόλο της εταιρείας. Άλλα κίνητρα είναι η επένδυση σε νέα φορτηγά και τεχνολογία. Τα τελευταία οχήματα της Jastim είναι εφοδιασμένα με το νέο κινητήρα Euro 6 C της Volvo Trucks και διαθέτουν τις τελευταίες αεροδυναμικές βελτιώσεις, οι οποίες είναι βελτιστοποιημένες για φορτηγά τα οποία κινούνται με σταθερή ταχύτητα μεταξύ 60-90 χιλιομέτρων την ώρα. Σε συνδυασμό με τον κινητήρα Euro 6 C, οι νέες αεροδυναμικές βελτιώσεις μπορούν να προσφέρουν οικονομία καυσίμου κατά επιπλέον τρία τοις εκατό για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και εθνικές μεταφορές.

Βλέπουμε σήμερα επίπεδα κατανάλωσης τα οποία θα ήταν ασύλληπτα πριν από 3-4 χρόνια. Τώρα, τέτοιες τιμές είναι συνηθισμένη υπόθεση.

«Μας ενδιαφέρουν όλες οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις» λέει ο Jacek Słowiński, ιδιοκτήτης της Jastim. «Με βάση την ποσότητα καυσίμου που καταναλώνουμε κάθε μήνα, μια επιπλέον οικονομία καυσίμου μέχρι τρία τοις εκατό αντιστοιχεί σε χιλιάδες λίτρα για εμάς.»

Τα καύσιμα αποτελούν σημαντικό τμήμα του κόστους κάθε μεταφορικής εταιρείας. Συχνά φτάνουν ακόμα και στο ένα τρίτο του κόστους, ωστόσο για τη Jastim το διακύβευμα ήταν η ίδια η επιβίωση της εταιρείας. «Το γεγονός είναι ότι δεν είχαμε άλλη επιλογή» προσθέτει ο Jacek Słowiński. «Σήμερα δεν έχουμε καν τη δυνατότητα να καταναλώνουμε καύσιμα στα επίπεδα που είχαμε πριν από τρία χρόνια, τα οποία έφταναν τα 31-32 λίτρα. Μια τέτοια κατανάλωση θα μας έθετε εκτός αγοράς.»

Ο Jacek Słowiński, ιδιοκτήτης της Jastim, κατάφερε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου μέσω της επένδυσης σε νέα φορτηγά, νέα τεχνολογία και την εκπαίδευση οδηγών.

Ο Jacek Słowiński, ιδιοκτήτης της Jastim, κατάφερε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου μέσω της επένδυσης σε νέα φορτηγά, νέα τεχνολογία και την εκπαίδευση οδηγών.

Η Jastim αντελήφθη εγκαίρως ότι, όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, οι οδηγοί είναι εξίσου σημαντικοί με το φορτηγό, εξ ου και η καθιέρωση των κινήτρων μείωσης της κατανάλωσης. «Κάναμε σαφές το ότι η ύπαρξη της εταιρείας μας εξαρτάτο από την ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμου» λέει ο Słowiński. «Όμως καταστήσαμε σαφές από την αρχή ότι ως εταιρεία, είχαμε την πρόθεση να μοιραστούμε με τους οδηγούς μας ένα μέρος αυτής της εξοικονόμησης. Δεν θα μπορούσαμε να αναμένουμε να οδηγούν οικονομικά εάν το όφελος πήγαινε αποκλειστικά στην εταιρεία.»   

Προς το παρόν, για την καλύτερη δυνατή υποστήριξη των οδηγών της, η Jastim επενδύσει επίσης στην εκπαίδευση οδηγών και κάθε οδηγός ο οποίος αναλαμβάνει να οδηγήσει φορτηγό Volvo, περνά και από το σεμινάριο οικονομικής οδήγησης της Volvo. Το αποτέλεσμα είναι ότι όλοι οι οδηγοί των Volvo επιτυγχάνουν τους στόχους τους και πληρούν τα κριτήρια για να τους απονεμηθεί το μηνιαίο μπόνους χαμηλής κατανάλωσης.

«Στο σεμινάριο οι οδηγοί δεν μαθαίνουν απλώς να οδηγούν οικονομικά αλλά και να φροντίζουν το φορτηγό, κάτι που με τη σειρά του συντελεί σε απροβλημάτιστη λειτουργία του φορτηγού» λέει ο Tomasz Wroblewski Διευθυντής στόλου της Jastim. «Αυτό σημαίνει καλύτερη κερδοφορία για την εταιρεία και περισσότερα χρήματα για τους οδηγούς στη μορφή του μπόνους οικονομίας.»

Βαρσοβία, η πρωτεύουσα της Πολωνίας και η πόλη όπου βρίσκεται η έδρα της Jastim. Πολλοί πελάτες της προσβλέπουν στη συνεχή ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμου εκ μέρους της Jastim.

Βαρσοβία, η πρωτεύουσα της Πολωνίας και η πόλη όπου βρίσκεται η έδρα της Jastim. Πολλοί πελάτες της προσβλέπουν στη συνεχή ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμου εκ μέρους της Jastim.

Αλλά τα οφέλη δεν είναι μόνο οικονομικά. Οι τρεις μεγαλύτεροι πελάτες της Jastim, δηλαδή οι: Schenker, IKEA και DHL δίνουν μεγάλη σημασία στην προστασία του περιβάλλοντος και κατά συνέπεια, πιέζουν τους προμηθευτές τους να επιδιώκουν τη συνεχή ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμου τους. Η πρόσφατη οικονομία που κατέστη δυνατή χάρη στα νέα οχήματα και την εκπαίδευση οδηγών, βοήθησε την εταιρεία να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες των πελατών της.

Επιστρέφουμε στην κυκλοφορία, όπου ο Robert Sek κινείται πλέον ελεύθερα στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί μπορεί να αξιοποιήσει στ' αλήθεια τα οφέλη από την εκπαίδευση οδηγών και τις δυνατότητες του Volvo FH, όπως ο αυτόματος πιλότος, το I-See και ο κινητήρας Euro 6 C των 500 ίππων. Σύντομα φτάνει τα 85 χλμ/ώρα, τα οποία, όπως γνωρίζει από την εκπαίδευσή του, είναι η ιδανική ταχύτητα για εφαρμογές μεταφορών μεγάλων αποστάσεων, επειδή συνδυάζει τις υψηλές επιδόσεις με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. Βασικός παράγοντας επιτυχίας είναι η διατήρηση σταθερής ταχύτητας.

«Ο κινητήρας είναι τόσο δυνατός που σου επιτρέπει να κινείσαι με μακρύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο από εκείνη που επιλέγει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα σημαντική οικονομία καυσίμου» λέει ο Robert Sek εξηγώντας την τεχνική οδήγησης που εφαρμόζει. «Με το μηχανισμό του ευφυούς αυτόματου πιλότου, μπορείτε να έχετε νεκρά κατά την κίνηση σε κατωφέρειες, κατά συνέπεια το φορτηγό κινείται ελεύθερα και η κατανάλωση καυσίμου είναι η χαμηλότερη δυνατή.» 

Από τότε που ξεκίνησε η επένδυση σε νέα Volvo FH και στην εκπαίδευση οδηγών πριν από τρία χρόνια, η μέση κατανάλωση καυσίμου της Jastim έπεσε από περίπου 32 λίτρα ανά 100 χλμ. στα 26 λίτρα.

Από τότε που ξεκίνησε η επένδυση σε νέα Volvo FH και στην εκπαίδευση οδηγών πριν από τρία χρόνια, η μέση κατανάλωση καυσίμου της Jastim έπεσε από περίπου 32 λίτρα ανά 100 χλμ. στα 26 λίτρα.

 

Είναι το τέλειο παράδειγμα του συνδυασμού της τεχνολογίας αιχμής με τους έμπειρους οδηγούς, προκειμένου να επιτευχθεί η ιδανική κατανάλωση καυσίμου. Ακόμα, είναι ο λόγος που η μέση κατανάλωση καυσίμου της Jastim έπεσε από σχεδόν 32 λίτρα ανά 100 χλμ. στα 26 λίτρα. Οι καλύτεροι οδηγοί όπως ο Robert Sek, επιτυγχάνουν μέσο όρο στα 24 λίτρα. «Βλέπουμε σήμερα επίπεδα κατανάλωσης τα οποία θα ήταν ασύλληπτα πριν από 3-4 χρόνια» λέει ο Jacek Słowiński. «Τώρα, τέτοιες τιμές είναι συνηθισμένη υπόθεση.»

JASTIM

Ίδρυση: 1999
Ιδιοκτησία: Jacek Slawinski
Έδρα: Βαρσοβία, Πολωνία
Αριθμός εργαζομένων: 94 συμπεριλαμβανομένων 70 οδηγών
Μεταφορικές εργασίες: Εθνικές και διεθνείς μεταφορές και διαμεταφορές εμπορευμάτων. Αυτή τη στιγμή η Jastim διαθέτει περί τους 200 πελάτες, οι τρεις μεγαλύτεροι από τους οποίους είναι η DB Schenker, η DHL και η IKEA.
Φορτηγά Volvo στο στόλο της εταιρείας: 4 Volvo FH 500 και 21 Volvo FH 460.
Προδιαγραφή φορτηγού: Volvo FH με καμπίνα Globetrotter, κινητήρας D13K500 Euro 6 step C, κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift γενιάς F με πακέτο οικονομίας καυσίμου το οποίο περιλαμβάνει I-See, Προειδοποίηση Σύγκρουσης με Φρένα Κινδύνου και Σύστημα διατήρησης λωρίδας.
Κατανάλωση καυσίμου: 26 λίτρα/100 χλμ – από 32 λίτρα/100 χλμ που ήταν προ τεσσάρων ετών.
Εκπαίδευση οδηγών: Όλοι οι οδηγοί οφείλουν να παρακολουθούν εκπαίδευση τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Η εκπαίδευση για τους οδηγούς των Volvo γίνεται πάντα από την Volvo Trucks Πολωνίας.
Άλλες υπηρεσίες: Η Jastim χρησιμοποιεί το Dynafleet στα φορτηγά Volvo της. Η εταιρεία μισθώνει τα φορτηγά μέσω της Volvo Financial Services και η περίοδος μίσθωσής τους κυμαίνεται μεταξύ 3-4 ετών.